Celkové výsledky Cyprus Rally (14.-16.5.2004)

Citroen Xsary WRC zajely výtečně !

Sébastien Loeb/Daniel Elena, druzí, Carlos Sainz/Marc Marti, čtvrtí, takové je vysvědčení Citroen týmu z Kyprské rallye.

Celkové výsledky Cyprus Rally (14.-16.5.2004)
Celkové výsledky Cyprus Rally (14.-16.5.2004)


Xsary WRC zajely excelentní výsledek. Jedná se o velmi těžkou rallye a o to je jejich výkon cennější. Sebastien zůstává v Hodnocení pilotů na druhé pozici a Carlos se posunul o jednu příčku výše, tedy na páté místo. V Poháru konstruktérů Citroen touto rallye významně stáhl bodový rozdíl a útočí na čelní pozice. Nyní nás čekají další dvě zkoušky podobného charakteru v Řecku a Turecku, kdy se pojede opět za velkého horka a tratě jsou extrémně náročné a velmi rizikové.


Guy Fréquelin má všechny důvody ke spokojenosti. Cíl stanovený před rallye, oba vozy v první pětici a jeden na stupních vítězů, byl vrchovatě splněn. Navíc Xsara WRC potvrdila vysokou spolehlivost a zároveň se mohla směle měřit s těmi nejlepšími i pokud jde o výkon a rychlost. Kromě jiného se Sébastien Loeb stal spolu s Petterem Solbergem nejlepším jezdcem této rallye díky šesti vyhraným RZ. „I když po prvním dnu jsme měli ve výkonech nějaké rezervy, říká Guy Fréquelin, nakonec jsme udělali obrovský krok kupředu a nabrali tu správnou rychlost. Podařilo se nám dosáhnout nejlepšího výsledku, jaký jsme si mohli přát. „


I když jsme skončili druzí, přeci jen by se mohla někde objevit stopa lítosti… To ale vůbec není případ Sébastiena Loeba : „Tady jsem chtěl především skončit na dobrém místě, abych zůstal na čelních pozicích v MS. Jasně, že když se ukázala možnost vyhrát, chtěl jsem ji využít. Číhal jsem na příležitost…Marcus Grönholm byl ale velmi rychlý a nedal mi nikdy prostor.Co je důležité, je to, že oproti minulému roku je rozdíl, který nás dělí od vítěze, pětkrát menší, a že získáváme jedno místo, přestože vlastně téměř nikdo z této rallye nevypadl. To jen ukazuje na skvělou práci týmu, kterou věnoval našim vozům…“


Výhody a rychlostní předpoklady Xsary chtěl využít na maximum i Carlos Sainz : „Nebyla to pro mne jednoduchá rallye. Nebyla to soutěž, o které si můžete říci : všechno fungovalo na sto procent. V podstatě se mi nepodařilo projet jedinou zatáčku rychlostních zkoušek skutečně dokonale. Projevila se snížená účinnost tlumičů a někdy jsem použil pneumatiky, které nebyly zvoleny úplně nejlépe, jednoduše proto, že při sestavování mé kvóty, jsem nezařadil dostatečný počet odolnějších pneu typu ‚GW‘. Skončit za těchto podmínek na čtvrtém místě není vůbec špatné. A je to dobrá « přípravka » na Řecko…“


Nicméně nyní jsme už všichni myšlenkami na příští soutěži, Rally Acropolis. Myslí na ni již i, Claude Satinet, generální ředitel Citroënu, který zhodnotil výkon týmu slovy : „Dobrá práce! A těšíme se za tři týdny!“


Rallye v číslech


Nejlepší časy v RZ

  • Etape 1. ES1 a 2 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – ES3 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – ES4 : Marcus Grönholm (Peugeot 307) – ES5 : S. Loeb – ES6 : Markko Märtin (Ford Focus).
  • Etape 2. ES7 a 8 : P. Solberg – ES9 : S. Loeb – ES10 : P. Solberg – ES11 : paušální čas – ES12 : S. Loeb.
  • Etape 3. ES13 et 14 : M. Grönholm – ES15: S. Loeb – ES16 : M. Grönholm – ES17 : S. Loeb a M. Grönholm – ES18 : P. Solberg.

Nejlepší jezdci

  • S. Loeb – 6 nejlepších časů 
  • P. Solberg – 6
  • M. Grönholm – 5
  • M. Märtin – 1

Nejdelší vedení

  • ES1 až 3 : P. Solberg
  • ES4 až 18 : M. Grönholm.

Konečné pořadí 2004 po Cyprus Rally

  • 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) 4 h 58 min 44,5 s
  • 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 54 s
  • 3. M. Märtin/M.Park (Ford Focus) + 1 min 09,1 s
  • 4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 3 min 18 s
  • 5. H. Rovanperä/R.Pietilainen (Peugeot 307) + 7 min 09 s
  • 6. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 10 min 23,1 s
  • 7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 10 min 34,9 s
  • 8. J. Tuohino/J. Aho (Ford Focus) + 14 min 10,7 s …/…

MS FIA v Rallye 2004 Pohár konstruktérů

  • 1. Ford – 53 b.
  • 2. Citroën – 51 b.
  • 3. Peugeot – 47 b
  • 4. Subaru – 36 b.
  • 5. Mitsubishi – 5 b.

MS FIA v Rallye 2004 Hodnocení pilotů


1. M. Grönholm, 34 b. – 2. S. Loeb, 33 bodů – 3. M. Märtin, 32 b. – 4. P. Solberg, 26 b. – 5. C. Sainz, 18 b. – 6. F. Duval, 14 b. – 7. H. Rovanperä, 8 b. – 8. M. Hirvonen, 8 b. – 9. J. Tuohino, 6 b. – 10. F. Loix, 4 b. – 11. G. Panizzi, 4 b. – 12. H. Solberg, 3 b. – 13. J. Välimäki, 2 b. – 14. D. Carlsson, 2 b. – 15. O. Burri, 1 b.


Partnery týmu Citroën-Total v MS FIA v Rallye jsou Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS a Citroën Financement.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...