Sébastien Loeb/Daniel Elena, druzí, Carlos Sainz/Marc Marti, čtvrtí, takové je vysvědčení Citroen týmu z Kyprské rallye.
Xsary WRC zajely excelentní výsledek. Jedná se o velmi těžkou rallye a o to je jejich výkon cennější. Sebastien zůstává v Hodnocení pilotů na druhé pozici a Carlos se posunul o jednu příčku výše, tedy na páté místo. V Poháru konstruktérů Citroen touto rallye významně stáhl bodový rozdíl a útočí na čelní pozice. Nyní nás čekají další dvě zkoušky podobného charakteru v Řecku a Turecku, kdy se pojede opět za velkého horka a tratě jsou extrémně náročné a velmi rizikové.
Guy Fréquelin má všechny důvody ke spokojenosti. Cíl stanovený před rallye, oba vozy v první pětici a jeden na stupních vítězů, byl vrchovatě splněn. Navíc Xsara WRC potvrdila vysokou spolehlivost a zároveň se mohla směle měřit s těmi nejlepšími i pokud jde o výkon a rychlost. Kromě jiného se Sébastien Loeb stal spolu s Petterem Solbergem nejlepším jezdcem této rallye díky šesti vyhraným RZ. „I když po prvním dnu jsme měli ve výkonech nějaké rezervy, říká Guy Fréquelin, nakonec jsme udělali obrovský krok kupředu a nabrali tu správnou rychlost. Podařilo se nám dosáhnout nejlepšího výsledku, jaký jsme si mohli přát. „
I když jsme skončili druzí, přeci jen by se mohla někde objevit stopa lítosti… To ale vůbec není případ Sébastiena Loeba : „Tady jsem chtěl především skončit na dobrém místě, abych zůstal na čelních pozicích v MS. Jasně, že když se ukázala možnost vyhrát, chtěl jsem ji využít. Číhal jsem na příležitost…Marcus Grönholm byl ale velmi rychlý a nedal mi nikdy prostor.Co je důležité, je to, že oproti minulému roku je rozdíl, který nás dělí od vítěze, pětkrát menší, a že získáváme jedno místo, přestože vlastně téměř nikdo z této rallye nevypadl. To jen ukazuje na skvělou práci týmu, kterou věnoval našim vozům…“
Výhody a rychlostní předpoklady Xsary chtěl využít na maximum i Carlos Sainz : „Nebyla to pro mne jednoduchá rallye. Nebyla to soutěž, o které si můžete říci : všechno fungovalo na sto procent. V podstatě se mi nepodařilo projet jedinou zatáčku rychlostních zkoušek skutečně dokonale. Projevila se snížená účinnost tlumičů a někdy jsem použil pneumatiky, které nebyly zvoleny úplně nejlépe, jednoduše proto, že při sestavování mé kvóty, jsem nezařadil dostatečný počet odolnějších pneu typu ‚GW‘. Skončit za těchto podmínek na čtvrtém místě není vůbec špatné. A je to dobrá « přípravka » na Řecko…“
Nicméně nyní jsme už všichni myšlenkami na příští soutěži, Rally Acropolis. Myslí na ni již i, Claude Satinet, generální ředitel Citroënu, který zhodnotil výkon týmu slovy : „Dobrá práce! A těšíme se za tři týdny!“
Rallye v číslech
Nejlepší časy v RZ
- Etape 1. ES1 a 2 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – ES3 : Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – ES4 : Marcus Grönholm (Peugeot 307) – ES5 : S. Loeb – ES6 : Markko Märtin (Ford Focus).
- Etape 2. ES7 a 8 : P. Solberg – ES9 : S. Loeb – ES10 : P. Solberg – ES11 : paušální čas – ES12 : S. Loeb.
- Etape 3. ES13 et 14 : M. Grönholm – ES15: S. Loeb – ES16 : M. Grönholm – ES17 : S. Loeb a M. Grönholm – ES18 : P. Solberg.
Nejlepší jezdci
- S. Loeb – 6 nejlepších časů
- P. Solberg – 6
- M. Grönholm – 5
- M. Märtin – 1
Nejdelší vedení
- ES1 až 3 : P. Solberg
- ES4 až 18 : M. Grönholm.
Konečné pořadí 2004 po Cyprus Rally
- 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) 4 h 58 min 44,5 s
- 2. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) + 54 s
- 3. M. Märtin/M.Park (Ford Focus) + 1 min 09,1 s
- 4. C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 3 min 18 s
- 5. H. Rovanperä/R.Pietilainen (Peugeot 307) + 7 min 09 s
- 6. P. Solberg/Ph. Mills (Subaru Impreza) + 10 min 23,1 s
- 7. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 10 min 34,9 s
- 8. J. Tuohino/J. Aho (Ford Focus) + 14 min 10,7 s …/…
MS FIA v Rallye 2004 Pohár konstruktérů
- 1. Ford – 53 b.
- 2. Citroën – 51 b.
- 3. Peugeot – 47 b
- 4. Subaru – 36 b.
- 5. Mitsubishi – 5 b.
MS FIA v Rallye 2004 Hodnocení pilotů
1. M. Grönholm, 34 b. – 2. S. Loeb, 33 bodů – 3. M. Märtin, 32 b. – 4. P. Solberg, 26 b. – 5. C. Sainz, 18 b. – 6. F. Duval, 14 b. – 7. H. Rovanperä, 8 b. – 8. M. Hirvonen, 8 b. – 9. J. Tuohino, 6 b. – 10. F. Loix, 4 b. – 11. G. Panizzi, 4 b. – 12. H. Solberg, 3 b. – 13. J. Välimäki, 2 b. – 14. D. Carlsson, 2 b. – 15. O. Burri, 1 b.
Partnery týmu Citroën-Total v MS FIA v Rallye jsou Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS a Citroën Financement.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií