Rally Nový Zéland dojel S. Loeb/D. Elena jako čtvrtý se ztrátou na vítěze pouze 1 min 05,2 s a C. Sainz/M. Marti jako šestý se ztrátou na vítěze 3 min 08,9 s.
V průběžném pořadí MS konstruktérů je Citroën s 38 body na druhém místě. V průběžném pořadí MS pilotů je S. Loeb s 25 body na druhém místě a C. Sainz s 13 body na šestém místě.
Poslední rozhodující etapa Rallye Nový Zéland přivedla jezdce 150 km jižně od Aucklandu. Soutěž zahrnovala i slavnou RZ „Whaanga Coast“ podél Tasmánského moře, jíž se tato rally pyšní. V asistenčním parku se Carlos Sainz ráno připojil k Sébastienovi Loebovi pro nastavení vozů. Obě Xsary dostaly stejné naladění, včetně výběru pneumatik, a vydaly se do boje.
Sebovi se začátek povedl excelentně a podařilo se mu zapsat své jméno do análů „Whaanga Coast“. Po předchozím nejlepším času z „Waipu Gorge“ byl tento druhý nejlepší čas pro mladého Alsasana odrazovým můstkem na čtvrté pořadí. Carlos si udržel výborné šesté místo a celkem tak stáj Citroenu posbírala osm cenných bodů do celkového hodnocení.
“ Zase jsem skončil těsně pod stupni vítězů, konstatoval s úsměvem Sebastien. Ale odstup od vítěze je tentokrát čtyřikrát menší než loni a jsem moc spokojený, že se mi podařilo zajet dva nejlepší časy. Poté, co jsem první den „zaplatil“ za čištění trati , myslím, že nakonec jsem jel celkem dobře. Vím, že nás stálo hodně času správné nastavení vozu, ale je třeba si uvědomit, že v této soutěži máme právo pouze na dva zásahy do ladění vozu denně. Získali jsme tady velmi užitečné zkušenosti a také získané body nás samozřejmě moc těší…“
Pragmatik Carlos Sainz vyzdvihuje v první řadě výsledek celého týmu a body, které Citroën získal, poté hodnotí situaci : “ Musíme přijít na to, proč máme problémy s přilnavostí a najít řešení. Vždy jsou velká očekávání a naděje, ale řekl bych, že jsme se k tak těžkému závodu, jako je tato Rallye, postavili čelem. Teď nás čekají další tři rallye v jiném prostředí, budou pomalejší, terén nebezpečnější a klimatické podmínky o poznání teplejší. Rád bych tam uspěl, stejně jako v minulé sezóně. „
Očima Guy Fréquelina, “ Hlavním úspěchem jsou oba vozy v cíli, což znamená, že zůstáváme na dosah svým konkurentům v obou mistrovstvích (pilotů i konstruktérů). Druhým úspěchem je fakt, že jsme se během soutěže zlepšovali v rychlosti vozů. Průběh rallye opět ukázal obrovskou důležitost správného nastavení vozů už od samotného startu, a to tím více, že ‚shakedown ‚se smrskl na pouhé dvě hodiny a tedy není času nazbyt. Ztratili jsme čas na začátku a pak jsme museli dohánět výsledek…Teď budeme analyzovat, jak jsme tuto partii zahráli. Vědět, kdy vyložit esa, to bude rozhodující pro další podniky MS …a ty nám již klepou na dveře ! „
Konečné pořadí Rallye Nový Zéland
1. SOLBERG, Petter Subaru Impreza WRC 4.02.29.5 2. GRÖNHOLM, Marcus Peugeot 307 WRC 4.02.35.4 3. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 4.02.55.1 4. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 4.03.34.7 5. ROVANPERÄ, Harri Peugeot 307 WRC 4.04.53.2 6. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 4.05.38.4 7. HIRVONEN, Mikko Subaru Impreza WRC 4.08.12.0 8. CARLSSON, Daniel Peugeot 206 WRC 4.15.53.3 9. HERRIDGE, Dean Subaru Impreza grN 4.18.12.4 10. STOHL, manfred Mitsubishi Lancer gr.N 4.18.53.3
Pořadí MS jezdci:
- 1. Markko Martin 26
- 2. Sebastien Loeb 25
- 3. Marcus Gronholm 24
- 4. Petter Solberg 23
- 5. Francois Duval 14
- 6. Carlos Sainz 13
- 7. Mikko Hirvonen 6
- 8. Janne Tuohino 5
- 9. Harri Rovanpera 4
- 10. Freddy Loix 4
Pořadí MS týmy:
- 1.Ford 47
- 2.Citroen 38
- 3.Peugeot 33
- 4.Subaru 31
- 5.Mitsubishi 5
Letošní mistrovství WRC pokračuje již pátou soutěží 14. až 18. května na Kypru.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií