V Ženevě novou převodovku představí v produkčním modelu se vznětovým motorem 1,6 litru CRDi o výkonu 133 k v nové sportovní řadě Kia cee’d GT Line.
Dvouspojková převodovka
– je dimenzována pro vyšší točivý moment (až 300 Nm) než stávající měnič točivého momentu šestistupňového automatu Kia. Díky rychlým změnám převodových stupňů ideálně vyhovuje sportovnímu charakteru nových vozů řady cee’d GT Line. Výhodou z pohledu řidiče bude rychlejší řazení oproti automatickým ústrojím s tradičním měničem točivého momentu, ale i nižší provozní náklady. Očekává se, že nové ústrojí DCT přispěje k nižším emisím a lepší spotřebě paliva. Převodovka se do budoucna objeví i v dalších modelech značky Kia.
Nová dvouspojková sedmistupňová převodovka
– pochází z vlastního vývoje výzkumného a vývojového týmu Kia z centra V&V sídlícího v korejském Namyangu. Převodovka DCT v porovnání se stávajícím šestistupňovým automatem Kia přispěje ke snížení spotřeby paliva o 5 až 7 %. Byla navržena tak, aby dosahovala nízké spotřeby paliva a zajistila sportovnější charakter v režimu ručního řazení, ale současně i pohodlí a hladký chod v automatickém režimu řazení.
Pokrokové řešení duté vstupní hřídele pro dvojici převodových stupňů s rychlým řazením
Ústrojí DCT obsahuje dvě suché spojky, z nichž každá je osazena akčním členem (ovládaným elektromotorem) s ohledem na co nejrychlejší odezvu. Dále využívá pokrokové řešení s dutou vstupní hřídelí pro dvojici převodových stupňů. Díky samotné duté hřídeli je soustava schopna rychle volit sudé převodové stupně, zatímco plná hřídel procházející středem ústrojí ovládá stupně liché. Použitá konstrukce řazení dovoluje zajistit nepřetržitý přenos výkonu od motoru a efektivnější zástavbu celé převodovky, což jsou dva hlavní vývojové pilíře, kterých se vývojové týmy v rámci tohoto projektu držely.
Mechanizmus duté hřídele umožňuje převodovce DCT fungovat v sekvenčním režimu, kdy vůz předvídá další převodový stupeň, jenž řidič pravděpodobně zvolí (s ohledem na zrychlování nebo brzdění), nebo okamžitě přeskočit na kterýkoli ze sedmi stupňů pro jízdu vpřed (a zpětný chod). Tato schopnost je užitečná zejména pro funkci kickdownu nebo intenzivní brzdění, aby řidič mohl vůz spolehlivě ovládat za každé situace.
Převodovka DCT díky svým sedmi stupňům
– dovoluje vznětovému motoru ve vozech řady GT Line pracovat vždy v optimálních otáčkách. Tomu pomáhá i nárůst výkonu ze 128 na 133 koní a vyšší točivý moment (z 265 na 285 Nm). Nová převodovka DCT byla navržena tak, aby účinně přenášela točivý moment až 300 Nm, s cílem dosáhnout co nejlepší rovnováhy mezi lepšími výkonovými parametry motoru a potenciálem snížení spotřeby paliva.
Předmětem zájmu při vývoji převodovky DCT
– bylo i potlačení hladiny hluku, vibrací a chvění; k vyšší kultivovanosti chodu nové převodovky napomohl vnější tlumič.
Kia Motors Czech
– je výhradním dovozcem automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od dubna roku 1994. Za dobu své existence na českém trhu prodala více než 79 000 vozů. Kia má v České republice 64 autorizovaných prodejních a servisních míst a patří jí 6. místo na trhu.
Kia Motors Corporation
– výrobce kvalitních automobilů byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Kia vyrábí ročně více než 3 milionu automobilů v 10 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa. Ty jsou následně prodávány prostřednictvím sítě distributorů a dealerů ve 150 zemích celého světa. Kia má dnes více než 49 000 zaměstnanců a vykazuje roční obrat téměř 45 miliard USD.
Více informací:
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií