Počet prodaných ojetých automobilů se zabezpečením proti krádeži se v AAA AUTO zvyšuje

Na stále vysoký počet krádeží automobilů začali v posledních dvou letech reagovat také zákazníci pořizující si ojetý vůz.

Počet prodaných vozů, které si zákazníci přáli nechat vybavit zabezpečovacím zařízením

– vzrostl od roku 2012 do roku 2014 více než třikrát. Zatímco počet instalovaných lokátorů ve vozech rok od roku roste, množství vozů s mechanickým zabezpečením stagnuje.

Zabezpečovací zařízení se stávají stále častější součástí požadované nadstandardní výbavy ojetých automobilů. Oproti roku 2012 se v roce 2014 prodalo o 327 % více vozů vybavených lokátorem nebo mechanickým zabezpečovacím zařízením. „V posledních letech jsme zaznamenali nárůst zájmu o zánovní automobily, což i přesto, že jsou tyto vozy o 30 až 40 % levnější než vozy nové, znamená, že se jejich ceny pohybují ve stovkách tisíc korun. Například průměrná cena automobilu prodaného v roce 2014 byla 170 000 Kč. Evidentně si naši zákazníci stále častěji uvědomují, že se jim tuto investici do automobilu vyplatí ochránit pořízením nějakého druhu zabezpečení. Tato investice se jim navíc zčásti vrátí v podobě nižšího pojistného,“ uvádí generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Změna byla zaznamenána také v poptávce po konkrétním druhu zabezpečovacího zařízení

V roce 2012 na jedno prodané auto vybavené mechanickým zařízením připadala čtyři auta s instalovaným lokalizačním systémem. V loňském roce byl tento poměr již více než jedna ku třiceti ve prospěch vozů s lokátorem. „Společně s vývojem ostatních technologií využívaných v automobilech a vzrůstající poptávkou po co nejmodernější výbavě lze pozorovat u našich zákazníků přesun od běžného mechanického zabezpečení k moderním lokalizačním systémům fungujícím na principu GSM/GPS komunikace, které dokáží aktivně asistovat při vyhledávání odcizeného automobilu,“ komentuje aktuální trend týkající se zájmu zákazníků o zabezpečovací zařízení Karolína Topolová.

Zákazníci AAA AUTO si mohou aktuálně vybírat ze dvou typů instalovaných lokalizačních jednotek

První variantou je tzv. pasivní střežení, kdy majitel vozu upozorní dispečink v případě, že má podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem. V případě potvrzení podezření na odcizení vozidla je tato skutečnost nahlášena policii. Během pátrací akce dispečink aktivně asistuje policejní hlídce. Druhou možností je tzv. aktivní střežení, kdy nainstalovaná jednotka sama automaticky kontaktuje dispečink v případě podezření na neoprávněnou manipulaci s vozidlem, například při nastartování nebo uvedení vozu do pohybu bez použití speciální karty. U této varianty jsou data periodicky zasílána na server kontinuálně, jsou tam zpracovávána a archivována.

Zdroj: Temper Comunnication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....