Pouhých čtyřicet vteřin dělí po druhém dni Švédské rallye jezdce týmu Peugeot, Marcuse Grönholma, od první pozice. Jeho týmový kolega, Freddy Loix, byl nucen odstoupit z bodované pozice během předposlední rychlostní zkoušky včerejšího dne, když se zastavil motor jeho 307 WRC.
Hned po pátečním startu se Marcus dostal do vedení, ale později, kvůli problémům s posilovačem řízení, ztratil téměř minutu a spadl na průběžné šesté místo. Na této pozici zahájil i sobotní den, ale série nejrychlejších časů ho brzy posunula na místo třetí. Na celkově druhé se propracoval po RZ11 a před finálovým dnem má velmi dobrou pozici pro využití jakékoli příležitosti, která se může objevit.
Narozdíl od pátečních velmi mírných podmínek, vládlo včera v sobotu ve Švédsku typicky zimní počasí. Noční příděl sněhu zakryl na trati veškerou břečku a šotolinu, což jezdcům umožnilo naplno využít výhody úzkých pneumatik opatřených hřeby. Dramatický den zahrnoval osm rychlostních zkoušek a nejednomu z předních jezdců přinesl velké problémy.
Marcusův Peugeot 307 WRC byl během včerejšího dne ztělesněním spolehlivosti. Zasněžené tratě si finský jezdec opravdu užíval, i když ho jejich kluzký povrch nutil trávit ve smyku více času, než by si byl přál. Na předposlední rychlostní zkoušce se jeho vůz po smyku roztočil, což ho stálo nejen 14 vteřin času, ale poškodil také celou jeho přední část. To pro Marcuse znamenalo, kromě jiného, komplikaci během poslední divácké supererzety, kterou musel absolvovat bez světel.
„Ta otočka byla jenom hloupá chyba, ale způsobila velké problémy,“ říká. „Nebylo vůbec jednoduché jet bez světel! Ale pokračujeme v soutěži a zítra v neděli pojedeme stejně tvrdě, jako dnes. Myslím, že náskok Loeba je příliš velký, ale v rallye jeden nikdy neví. V žádném případě se nevzdávám!“
Freddy Loix přišel o hodně času, když hned ráno na zrádném povrchu vyjel mimo trať. Navíc mu během dne při brždění stále zhasínal motor. Přesto dělal vše, co bylo v jeho silách, dokud na předposlední rychlostní zkoušce nezůstal stát na trati kvůli poruše motoru.
Dva klientské Peugeoty 206 WRC týmu Bozian Racing zakončily sobotu rovněž na bodovaných pozicích. Henning Solberg je šestý a Daniel Carlsson sedmý.
Výsledné pořadí po druhé – sobotní etapě Švédské rallye:
- 1. LOEB/ELENA – Citroën Xsara WRC (2hod 34minut 22.7sekund)
- 2. GRONHOLM/RAUTIAINEN – Peugeot 307 WRC (+00:40.6)
- 3. SOLBERG/MILLS – Subaru Impreza WRC (+01:28.1)
- 4. TUOHINO/AHO – Ford Focus RS (WRC+01:55.7)
- 5. SAINZ/MART – Citroën Xsara WRC (+01:56.5)
- 6. SOLBERG/MENKAERUD – Peugeot 206 WRC (+03:26.8)
- 7.CARLSSON/ANDERSSON – Peugeot 206 WRC (+05:27.3)
- 8. MARTIN/PARK – Ford Focus RS WRC (+05:44.5)
- 9. HIRVONEN/LEHTINEN – Subaru Impreza (WRC+08:47.3)
- 10. ERIKSSON/SVENSON – Ford Focus WRC (+10:25.8)
- 11. JOHANSSON/HOLMSTRAND – Toyota Corolla (WRC+11:52.4)
Z třinácti rychlostních zkoušek zvítězil:
- Gronholm na Peugeotu 307 WRC – 5x
- Loeb na Citroenu Xsara WRC – 4x)
- Martin na Ford Focusu RS WRC – 2x
- Sainz na Citroenu Xsara WRC – 1x)
- Solberg na Subaru Impreza WRC – 1x
Dnešní, finálová etapa Švédské rallye zavede posádky na tratě šesti rozhodujících rychlostních zkoušek o celkové délce 96,6 kilometrů. Předpověď počasí slibuje na noc další sněhové srážky a ochlazení, což by mohlo znamenat klasický zimní závěr klasické Švédské rallye.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií