Francouzský tým má s Peugeotem 206 WRC na tuto soutěž pouze výborné vzpomínky, protože od roku 2000 tu na rychlém sněhu nenašel přemožitele! Tři vítězství s Peugeotem 206 WRC má na svém kontě Marcus Grönholm a jistě se bude snažit rozšířit tuto svou sklizeň o další triumf s 307 WRC. Přestože je vůz teprve v ranném stádiu svého vývoje, prokázal již svůj potenciál. Freddy Loix, další milovník této soutěže, bude při svém druhém startu s novým vozem rovněž usilovat o co nejlepší výsledek. Díky datům, nasbíraným během Rallye Monte Carlo, může tým Peugeot Sport hledět na právě začínající sezónu s určitou dávkou klidu. Zasněžené Alpy byly dobrou kulisou pro povzbudivý vstup do nového roku s novou zbraní – 307 WRC. Marcus Grönholm vedl soutěž po čtyři rychlostní zkoušky prvního dne a dosáhl deseti časů mezi třemi nejlepšími během dvanácti rychlostních zkoušek. Tři jeho časy byly absolutně nejlepší. Konečné čtvrté místo Marcuse Grönholma a páté Freddyho Loixe byly při debutu 307 WRC velmi dobrým výsledkem. „Je to poprvé, kdy odjíždíme z Monaka s úsměvem na tváři,“ prohlásil v cíli první soutěže ředitel Peugeot Sport, Corrado Provera. „Oba Peugeoty 307 WRC dojely do cíle na dobrých, bodovaných pozicích. Marcusův výkon byl velmi dobrý, vezmeme-li v úvahu, že tuto soutěž neměl nikdy rád.“
Ve Švédsku to bude pro Marcuse úplně jiná situace. Na této specifické soutěži nebyli nikdy skandinávští jezdci poraženi a on sám tu s Peugeotem dosáhl nejednoho významného úspěchu. Dvojnásobný mistr světa tu s 206 WRC vyhrál svou první soutěž v rámci mistrovství světa a znovu tu triumfoval v roce 2002 a 2003. V roce 2001 se mu zvítězit nepodařilo, ale zastoupil ho s další 206 WRC týmový kolega Harri Rovanperä.
Švédská rallye je jedinou 100% sněhovou soutěží v celém kalendáři. Pokud v oblasti Värmland leží dostatek sněhu, jsou tratě lemovány vysokými bílými bariérami, o které se jezdci mohou v zatáčkách opírat boky svých vozů. Rychlostní zkoušky jsou obecně velmi rychlé a Marcus Grönholm tu loni zvítězil s rychlostním průměrem 116 km/hod. Předváděl tu při tom své mistrné ovládání vozu v dlouhých smycích ve vysokých rychlostech, které jsou pro tuto soutěž tak charakteristické.
„Tuto soutěž si opravdu užívám. Ve Švédsku se cítím velmi dobře, i když tratě jsou místy opravdu hodně rychlé. Náš výsledek z Monte Carla je celkem povzbudivý. Zjistili jsme, že 307 WRC je rychlá i spolehlivá. Soudě podle našich testů před soutěží, jsem pro Švédsko velmi optimistický,“ říká Marcus Grönholm.Freddy Loix je jedním z mála ne-Skandinávců, kteří mohou těžit z bohatých zkušeností s touto soutěží. Ze svých pěti startů dokončil Švédskou rallye čtyřikrát a třikrát se umístil mezi deseti nejlepšími (1999 – 9., 2000 – 8., 2001 – 13. a 2003 – 10. místo). Perfektní výkon předvedl i v roce 2002, kdy startoval s levou nohou v plastové bandáži. S Hyundaiem mu patřila čtvrtá příčka, když musel dvě rychlostní zkoušky před cílem odstoupit kvůli problémům se zavěšením kola. Byl to bezesporu velký výkon a Freddy vydá ze sebe všechno, aby jej zopakoval i letos. I on má tuto soutěž rád: „Pro mě je to nejlepší rallye v kalendáři a už se jí nemohu dočkat. Testy na sněhu s 307 WRC dopadly velmi dobře a hodně si věřím,“ zopakoval optimismus týmové jedničky Belgičan.
307 WRC hned při svém prvním startu ve světovém šampionátu vylétla vzhůru, když v Monte Carlu zaznamenala tři nejrychlejší časy v rychlostních zkouškách. Devět vybojovaných bodů je pro Corrada Proveru a jeho tým povzbudivým výsledkem. Na otázky ředitel Peugeot Sport Corrado Provera odpověděl:
Rozhodnutí nasadit 307 WRC již v Monte Carlu bylo evidentně dobré…
„Celý tým odvedl fantastickou práci a díky dodržení časového plánu jsme měli v Monte Carlu konkurenceschopné auto. Obě 307 WRC dojely do cíle a navíc jsme si přivezli tolik bodů, kolik se nám tu v minulosti nepodařilo nikdy dosáhnout. Za to si zaslouží ocenění každý v Peugeot Sport.“
Marcus je při Švédské rallye vždy velmi rychlý a Peugeot je tu neporazitelný. Myslíte si, že právě tady může dosáhnout 307 WRC svého prvního vítězství?
„Naše testy před Švédskem dopadly velmi dobře a Marcus už ví, že auto je konkurenceschopné a podle všeho i spolehlivé. Nesmíme ale považovat nic za předem rozhodnuté. Do Švédska přijíždíme ve vší skromnosti.“
Pořadí World Championship 2004 po lednové Rallye Monte Carlo
Jezdci
- 1. Sebastien Loeb na Citroen Xsara WRC – 10 bodů
- 2. Markko Martin na Ford Focus WRC – 8 bodů
- 3. François Duval na Ford Focus WRC – 6 bodů
- 4. Marcus Gronholm na Peugeot 307 WRC – 5 bodů
- 5. Freddy Loix na Peugeot 307 WRC – 4 body
- 6. Gilles Panizzi na Mitsubishi Lancer WRC – 3 body
- 7. Petter Solberg na Subaru Impreza WRC – 2 body
- 8. Olivier Burri na Subaru Impreza WRC – 1 bod
Značky
- 1. FORD 14 bodů
- 2. CITROËN 10
- 3. PEUGEOT 9
- 4. MITSUBISHI 3
- 5. SUBARU 2
Jak se změní po Švédské rallye celkové pořadí jezdců a značek?
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií