Rallye Monte Carlo včera v neděli skončila (22.–25.1.2004)

Jezdci Peugeotu vezou domů body.

Rallye Monte Carlo byla v minulosti tradičně pro tým Peugeot méně šťastnou soutěží. Marcus Grönholm a Freddy Loix si ale tentokrát dojeli na zrádné trati pro velmi silnou, čtvrtou a pátou pozici v absolutním hodnocení.


Marcus Grönholm a Freddy Loix v poslední nedělní etapě:

Rallye Monte Carlo včera v neděli skončila (22.–25.1.2004)
Rallye Monte Carlo včera v neděli skončila (22.–25.1.2004)

Marcus se během včerejšího dne zaměřil na čistou a bezchybnou jízdu a celou soutěž zakončil stylově – vítězstvím v poslední rychlostní zkoušce. Včerejší program zahrnoval čtyři měřené úseky, včetně dvou průjezdů legendárního Col de Turini. Trať byla velmi kluzká, ale oba jezdci si na ní udrželi solidní tempo až do samého závěru.

„Jsem rád, že je to za námi!“ řekl Marcus v cíli. „Stále se měnící podmínky byly pro mě velmi těžké, takže čtvrté místo nakonec není špatným výsledkem. Možná jsme mohli být i výše, nebýt včerejší ztráty 40 vteřin po lehkém vyjetí z trati. Ale na nic jiného si nemohu stěžovat. Nejdůležitější je, že nová 307 WRC byla jak rychlá, tak spolehlivá. Pro zbytek sezóny jsem velmi optimistický.“


Freddy ztratil hodně času během dopoledních rychlostních zkoušek, když si nechal pro Col de Turini doporučit úzké pneumatiky na sníh opatřené hřeby. Přes tento handicap mu v cíli patřilo páté místo a soutěž mu přinesla hodně zkušeností s novým autem i týmem.


„Rozhodli jsme se pro tu nejbezpečnější možnou variantu, protože jsem měl dostatečný odstup od jezdců přede mnou a za mnou,“ vysvětluje Freddy. „Zjistil jsem, že pneumatiky na sníh byly špatná volba, ale v Monte Carlu nemůžete nikdy vědět, co bude. Jsem rád, že jsem při své první rallye s 307 WRC dojel do cíle na bodované pozici. Hodně jsem se toho naučil a stále jsem se zlepšoval.“


Corrado Provera, šéf Peugeotu Sport, byl s prací celého týmu během zahajovacího podniku velmi spokojený: „Je to poprvé, co odjíždíme z Monte Carla s úsměvem na tváři,“ říká. „Odstartovali jsme se dvěma vozy a oba se nám vrátily na dobré, bodované pozici. Nové auto je rychlé a máme dobrou platformu pro další práci. Marcus mohl být ještě lepší, kdyby nebylo té včerejší příhody. Ale on sám přiznává, že tuto soutěž neměl nikdy rád. Freddy ztratil nějaký čas během prvního dne, ale jeho dnešní ztráta, díky pneumatikám na sníh, byla naše chyba. Pokud bude schopen dojíždět na bodovaných místech jako dnes, budeme spokojení, protože soudržnost je důležitá pro získání titulu.“

Výsledky Rallye Monte Carlo:

  • 1. LOEB, Sebastien – Citroen Xsara WRC (4 hod. 12 min. 03.0 vteřin)
  • 2.MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (4.13.15.6)
  • 3.DUVAL, François – Ford Focus WRC (4.13.22.6)
  • 4.GRONHOLM, Marcus – Peugeot 307 WRC (4.13.29.8)
  • 5.LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (4.20.19.9)
  • 6.PANIZZI, Gilles – Mitsubishi Lancer WRC (4.22.14.6)
  • 7.SOLBERG, Petter – Subaru Impreza WRC (4.22.45.2)
  • 8.BURRI, Olivier – Subaru Impreza WRC (4.29.52.1)
  • 9.BERES, Josef – Hyundai Accent WRC (4.31.46.1)
  • 10.BERNARDI, Nicolas – Renault Clio (4.35.41.1)

Pořadí World Championship 2004

Jezdci

  • 1. Sebastien Loeb 10
  • 2. Markko Martin 8
  • 3. François Duval 6
  • 4. Marcus Gronholm 5
  • 5. Freddy Loix 4
  • 6. Gilles Panizzi 3
  • 7. Petter Solberg 2
  • 8. Olivier Burri 1

Značky

  • 1. FORD 14
  • 2. CITROËN 10
  • 3. PEUGEOT 9
  • 4. MITSUBISHI 3
  • 5. SUBARU 2

Příští soutěží světového šampionátu bude Švédská rallye s centrem v Karsadu, ve dnech 6. – 8. února.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...