Vedoucí pozicí během čtyř rychlostních zkoušek prvního dne Rallye Monte Carlo odstartoval nový Peugeot 307 WRC svou kariéru v mistrovství světa. Marcus Grönholm přenocoval na třetí pozici se ztrátou pouhé půl vteřiny na místo druhé.
Grönholm v 1. etapě s novým Peugeotem 307 WRC:
Jeho týmovému kolegovi Freddy Loixovi patří po první etapě deváté místo.
Monte Carlo je zahajovacím podnikem světového šampionátu WRC 2004 a zároveň nejprestižnější soutěží celého kalendáře. Charakteristická je proměnlivým počasím, při kterém je volba správných pneumatik velmi těžkým úkolem. V první etapě bylo povětšinou sucho, pouze během ranních rychlostních zkoušek lehce padal sníh, který ale během odpoledne rychle roztál.
Gronholmova 307 WRC zvítězila hned v první rychlostní zkoušce včerejšího dne. Tou byla až RZ s číslem dvě, protože úvodní měřený úsek musel být z důvodu velkého množství diváků na trati zrušen. Marcus byl i přes velmi kluzký povrch potěšen výkonem svého nového vozu. V závěrečném úseku RZ4 ho ale potkaly problémy, když mu začal prokluzovat třetí rychlostní stupeň. Aby udržel běh motoru v potřebných otáčkách, musel projíždět zatáčky ostřejším tempem. Při jednom z těchto průjezdů mu ale větev stromu rozbila přední okno. Přesto si i po této rychlostní zkoušce udržel průběžné vedení. Mechanici během servisní přestávky vyměnili okno i převodovku a Marcus mohl zajet v následující „erzetě“ další nejrychlejší čas. Na poslední úsek ale zvolil nevhodné pneumatiky a propadl se na třetí místo. „Ranní rychlostní zkoušky klouzaly mnohem více, než jsem si myslel, ale výkon 307-ky je fantastický. Celý den jsme se ve voze cítili velmi dobře, ale problém na RZ4 mě znepokojil. Naštěstí se to stalo až na posledním úseku a pak se vše opravilo, takže jsme mohli jet dál. Poslední erzeta nebyla tak dobrá, ale jsem s vývojem dnešního dne spokojený. Pro zítřejší boj máme dobrou pozici,“ řekl Marcus Grönholm.
Freddy se v průběhu první rychlostní zkoušky pokoušel měnit nastavení svého vozu a příliš mu nevěřil. Několik dalších změn provedl během dne a jeho důvěra se brzy vrátila. Na poslední rychlostce zajel Belgičan druhý nejrychlejší čas a na zítřek má dobrý předpoklad k dalšímu zlepšování. Freddy říká: „Nebyl to pro mě perfektní start, protože jsem udělal chybu při nastavování set-upu během první vložky. Necítil jsem se v autě dobře, ale během druhé série rychlostních zkoušek se to zlepšilo. Na poslední dvě RZ jsem zvolil dobré pneumatiky a mohl jsem dost přidat. Teď mám z auta dobrý pocit a věřím, že zítra by to mohlo být stejné.“
Pořadí po první etapě (23. ledna 2004):
LOEB, Sebastien – Citroen Xsara WRC (1h.26min.38.7sekund)
MARTIN, Markko – Ford Focus WRC (1.26.57.0)
GRONHOLM, Marcus – Peugeot 307 WRC (1.26.57.4)
SAINZ, Carlos – Citroen Xsara WRC (1.27.25.2)
DUVAL, François – Ford Focus WRC (1.27.39.3)
SOLBERG, Petter – Subaru Impreza WRC (1.28.31.1)
KRESTA, Roman – Hyundai Accent WRC (1.29.32.7)
HIRVONEN, Mikko – Subaru Impreza WRC (1.29.33.5)
LOIX, Freddy – Peugeot 307 WRC (1.29.38.5)
VOUILLOZ, Nicolas – Peugeot 206 WRC (1.30.44.4)
PANIZZI, Gilles – Mitsubishi Lancer WRC (1.32.11.8)
Druhá etapa Rallye Monte Carlo startuje dnes v sobotu 24. ledna 2004 v 6,40 hod. a zahrnuje pět měřených úseků. Vozy se vrátí do uzavřeného parkoviště v 19:23 večer
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií