Citroën mistrem světa ve WTCC 2014 po Shanghai International Circuit (10. -12. 10. 2014)

Historický výsledek vynesl Citroënu již nyní titul mistra světa v Poháru konstruktérů.

1citrwwcbb2014820

 

1citrwwc2014820

Famózní výsledek zaznamenaly vozy Citroën C-Elysée WTCC

– na okruhu v Šanghaji – jejich piloti totiž obsadili první čtyři místa prvního závodu v pořadí José María López, Ma Qing Hua, Yvan Muller a Sébastien Loeb.

Jedná se o vůbec první titul na okruzích, který Citroën docílil po pěti prvenstvích ve FIA Světovém poháru Cross Country Rally a osmi světových titulech ve FIA WRC. V mistrovství světa pilotů se José María López ještě víc přiblížil k titulu, který má šanci vyhrát už v dalším kole v japonské Suzuce (24. – 26. října).

Citroën Total zanechal silný dojem v Šanghaji na mezinárodním okruhu již v kvalifikaci.

To když mu patřila čtyři místa z pěti na čele. V prvním závodě byli místní fandové nadšení z postavení svého miláčka Ma Qing Hua v první řadě. Hned po startu se ale před čínského pilota a dalšího týmového kolegu Yvana Mullera dostal José María López. Pátý na startovním roštu, Sébastien Loeb, si špatně načasoval start a v první zatáčce klesl na sedmou pozici. Ma Qing Hua jel velmi ostře a neustále držel Pechita Lópeze pod tlakem. Ten i přes několikeré tvrdé dobržďování dál vedl. Mezitím se Sébastien Loeb pokoušel o impozantní návrat. Tlaku bývalého šampiona v rally nebyli schopní odolat postupně Tiago Monteiro, pak Gabriele Tarquini a nakonec ani Norbert Michelisz. Už v polovině závodu se tak Citroëny seřadily na prvních čtyřech místech!

Všechny čtyři Citroëny také tento historický počin dotáhly až na šachovnicový praporek v cíli.

José María López, Ma Qing Hua, Yvan Muller a Sébastien Loeb tak zajistili titul mistra světa v Poháru konstruktérů pro svůj tým.

Čas na oslavy ale nebyl, neboť závod číslo 2 startoval krátce po dojezdu prvního.

Díky obrácenému pořadí na startovním roštu tak byl nejlépe umístěným pilotem Citroënu Sébastien Loeb ve třetí řadě. Ale už po několika úvodních zatáčkách se Yvan Muller dokázal propracovat ke svému týmovému spolujezdci. Loeb sice zkusil předjetí Huga Valenta, ale ze situace vytěžil Muller a předjel ho. Loeb se pokusil vrátit se zpátky na své ztracené místo, ale nešťastně zavadil o Yvana, který musel s poškozeným zadním kolem odstoupit. Jako obvykle se dopředu rychle prodral José María López a dotáhl se až na třetí pozici. Tak také protnul cílovou pásku a získal pro sebe důležité body do mistrovství světa. Sébastien Loeb dojel čtvrtý, ale byl penalizován 30 sekundami za incident s Mullerem, čímž vypadl z první desítky. Ma Qing Hua dojel pátý po krásném souboji s Norbertem Micheliszem a Tomem Coronelem.

Výsledky – závod č. 1

  1. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
  2. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +2.089
  3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +5.793
  4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +6.175
  5. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +16.050

Výsledky – závod č. 2

  1. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC)
  2. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +2.590
  3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4.041
  4. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) +13.976
  5. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) +14.416
  6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +37.197

 

Mistrovství světa – pořadí pilotů

  1. José María López 384
  2. Yvan Muller 291
  3. Sébastien Loeb 251
  4. Tiago Monteiro 170
  5. Norbert Michelisz 142

 

Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Citroën Total 848
  2. Honda 574
  3. Lada 334

 

Co také řekli…

Julien Montarnal, ředitel marketingu, komunikace a motoristického sportu Citroën:

„Citroën je neobyčejně hrdý na toto vítězství a tento světový titul. Naše profesionalita, energie a vášeň v Citroën Racing nám umožnily dosažení takových výsledků, o kterých se nám nezdálo ani v nejodvážnějších snech. Určili jsme si tento rok jako období pro to, abychom se v této kategorii co nejvíce naučili, a my jsme už v tomto roce vyhráli! Rád bych poděkoval všem v týmu za to, že posunuli značku Citroën na pozici, kterou si zaslouží: na první místo. Vyhrát titul právě v Šanghaji před tolika fanoušky a při tak mimořádně populárním mítinku, lepší scénář jsme nemohli napsat. Čína je pro nás největším trhem, každý čtvrtý prodaný vůz Citroën je právě zde. Naši hosté, obchodníci a zákazníci, ti všichni oceňují naší technologickou dokonalost.“

Yves Matton, šéf Citroën Racing:

„Sezona sice ještě úplně neskončila, ale můžeme už nyní říci -byl to skvělý rok. Rok, který ale ve skutečnosti trvá osmnáct měsíců, protože začal prací na tomto projektu. Ať to bylo v technickém centru ve Versaille nebo na závodištích, celý tým vydal spoustu energie k tomu, abychom byli dobře připraveni ještě před startem mistrovství. Se skvělým autem a sestavou fantastických pilotů se nám podařily opravdu výjimečné výsledky. Speciálně bych chtěl poděkovat Yvanu Mullerovi za jeho spolupodíl. Je opravdu vzrušující vidět naše piloty na prvních čtyřech místech a také Ma Qing Hua na podiu.“

José María López:

„Toto je velmi významný víkend pro mě a musím přiznat, že jsem také byl o poznání nervóznější než obvykle. Je fantastické vybojovat titul v Poháru konstruktérů s Citroën Racing. Chci blahopřát a také poděkovat všem. Stále více zjišťuji, že automobilové závody jsou týmovým sportem, byť největší porce slávy připadne na piloty. Nebylo snadné vyhrát sedmý závod, protože Ma Qing Hua byl neustále za mnou. Neustále dokazoval, že jeho vítězství v Moskvě nebylo vůbec náhodné.“

Ma Qing Hua:

„Především musím poděkovat za skvěle odvedenou práci Citroën Total. Podobně jako tento víkend měl náš tým dobrou celou sezonu. Všichni udělali maximum pro mě, abych smazal nedostatek zkušeností s okruhy a je motivující, když cítíte takovou podporu. Finišovat na druhém místě v prvním závodě těsně za vítězem, to byl dobrý výsledek. Myslím, že je to pro mě dokonce cennější než vítězství v Moskvě.“

Yvan Muller:

„Osobně si myslím, že to nebyl můj nejlepší víkend. A ani moje nejlepší sezona. Ale jsem potěšený z výsledku týmu. Všichni jsme začali společně pracovat před patnácti měsíci a je to opravdu skvělý výkon vyhrát titul. Jsem potěšený prací mechaniků, inženýrů a všech, kteří se podíleli.“

Sébastien Loeb:

„První závod byl vzrušující. Špatně jsem načasoval začátek, ale podařilo se mi zabojovat s ostatními a protlačit se na čtvrtou pozici. Myslím, že si všichni dobře zapamatujeme umístění na prvních čtyřech místech v cíli – to byl ohromný moment! V druhém závodě jsem byl příliš odvážný na brzdách a nešťastně jsem najel do Yvana. Opravdu se mu omlouvám a trest, který jsem dostal, považuji za fair. Ale největším příběhem dne je titul pro náš tým!“

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...