Kvalifikace a deváté kolo FIA WTCC se konalo v neděli 5. října 2014 na pekingském Goldenport Park Circuit

Tři piloti Citroën Total stanuli na stupních vítězů: Yvan Muller a José María López v prvním závodě a Sébastien Loeb ve druhém.

1citrwwtc800

Novým mistrem světa bude pilot v Citroënu C-Elysée WTCC

– ale pouze jeden z této trojice pilotů má šanci získat korunu mistra světa. Mistrovský titul v Poháru konstruktérů může Citroën vybojovat už na další zastávce světového šampionátu v Šanghaji.

Dlouhý a náročná den začal už kvalifikací

I když svítilo sluníčko, dráha byla dlouho prochladlá a kluzká. V Q1 plán pilota Citroënu Ma Qing Hua přerušil červený praporek a pro čínského pilota to značilo až 14. místo. Nejlepších časů v Q2 dosáhli José María López a Yvan Muller, zatímco Sébastien Loeb zajel sedmý čas. Oba piloti Citroënu, kteří postoupili do Q3, si připsali třetí a čtvrtý nejrychlejší čas, Yvan Muller byl o něco rychlejší než José María López.

Na startu prvního závodu se Yvanu Mullerovi podařilo sebrat druhé místo nic netušícímu Gabrielle Tarquinimu. Také José María López si hledal cestičku, jak se před Itala dostat, ale Tarquini se ubránil útoku. Po sedmi kolech se závod rozjel za safety carem a Chilton zaslouženě zvítězil. Yvan Muller si udržel druhé místo, ale José María López se přece jen dostal na třetí místo díky technickým problémům Tarquiniho.

Mezitím se zbývající dva Citroëny C-Elysée WTCC postaraly o vzruch v balíku soupeřů. Sébastien Loeb se dokázal prodrat na jednom kole o dvě místa, aby ho pak předstihli Gianni Morbidelle a Norbert Michelisz, kteří těžili ze situace za safety carem. Nejúspěšnější pilot rally všech dob se ale nevzdal a dostal se přes Maďara a zařadil se znovu mezi nejlepší pětici. Nádherný výkon předvedl také Ma Qing Hua, jak je u něho ostatně zvykem. Začínal ze 14. místa a na konci prvního kola už byl 11. Pak se propracoval dokonce na 8. místo, nicméně skončil kvůli đefektu kola.

Pár minut na to nastoupili piloti k druhému závodu.

Sébastien Loeb sţartoval z druhé řady a hned v první zatáčce si vydobyl výhodnou třetí pozici za Huffem a Coronelem. Dobrý začátek měl také José María López, když první kolo zakončil na šesté pozici. Yvan Muller, který byl po startu osmý, byl v pátém kole předjet Tomem Chiltonem.

José María López později dokázal snížit odstup za nejlepšími. Když se dostal přes Jamese Thompsona a Norberta Michelisze, dokonce se přiblížil několik zatáček před cílem k Sébastienu Loebovi. Oba Citroëny C-Elysée WTCC se tak přiřítily na cílovou pásku bok po boku, nicméně Loeb se na póđium vešel díky třem setinám sekundy před svým týmovým kolegou. Yvan Muller přijel devátý, zatímco Ma Qing Hua skončil bez bodů.

I když Citroën prožil první víkend bez vítězství v sezoně 2014, i tak si z Pekingu odváží spoustu pozitiv. Titul mistra světa WRC je mezi piloty v rukách jednoho z trojice José María López (339 bodů), Yvan Muller (273) a Sébastien Loeb (238). Nejblíže k titulu má po dvou závodech v Pekingu López, který svůj náskok na Mullera ještě zvýšil o dalších 6 bodů. V Poháru konstruktérů chybí Citroënu už jen 15 bodů k tomu, aby si titul zabezpečil.

Co také řekli

Yves Matton, šéf Citroën Racing:

„Papírově tenhle poněkud větrný okruh neměl být nejlepší pro naše vozy Citroën C-Elysée WTCC, navíc s výhodou, kterou dostali naši soupeři díky kompenzaci váhového systému. Poprvé jsme prožili víkend bez vítězství v závodě, nicméně jsme udělali potřebné kroky k zajištění světového titulu. Naše myšlenky se nyní obracejí k Šanghaji, což pro nás bude zvláště důležitý start.“

José-María López:

„Pro celý tým to byl víkend obtížnější než kterýkoli jiný. Ostatní týmy za poslední týdny hodně zapracovaly na srovnání výkonových rozdílů. Co se mě týče, vše jde správným směrem a opět jsem prodloužil vedení. Ale šampionát není ještě rozhodnutý. Do konce zbývají ještě tři víkendy a šest závodů.“

Sébastien Loeb:

„V prvním závodě jsem měl problém s pneumatikami, které byly docela nepředvídatelné ve svém chování. Druhý závod už byl lepší. Byl jsem o něco rychlejší než Tom Coronel v několika prvních kolech, ale ne natolik, abych ho porazil. Ke konci jsem udělal malou chybu a José se na mě dotáhl. Bylo to hodně těsné, ale jsem šťastný, že jsem to byl já, kdo dojel na stupně vítězů.“

Yvan Muller:

„V prvním závodě jsem měl dobrý start. Dával jsem do toho všechno, abych zůstal v kontaktu s Tomem Chiltonem, ale byl hodně rychlý. I v závodě číslo 2 to byl podobný příběh: Nemohl jsem ho předjet. O několik bodů jsem v hodnocení mistrovství spadl dolů, a tak na konec sezony se nedívám příliš optimisticky. Ale chci pokračovat, jak nejlépe dovedu.“

Ma Qing Hua:

„Po nejrychlejším čase ve volném tréninku jsem doufal v dobré výsledky i v závodech. Moje šance ale spadly hodně dolů při kvalifikaci, když přerušení Q1 nabouralo můj plán. V prvním závodě se mi dařilo šplhat nahoru v pořadí, ale bylo těžké udržet auto na dráze. Najel jsem na štěrk v jedné nerovnosti a poškodil jsem pneumatiku a pak naboural do bariéry z pneumatik. Doufám ale, že vše bude lepší už v Šanghaji. To bude opravdu můj domácí podnik.“

Příští zastávka – Šanghaj

FIA WTCC se na další víkend stěhuje do Šanghaje. Po menším pekingském okruhu čeká závodníky stejný okruh, na kterém hostuje Formule 1 Grand Prix. „Je těžké si představit dva tak odlišné okruhy, než jsou Goldenport a Šanghaj,“ vysvětluje Ma Qing Hua. „Je to hrůzostrašný okruh. Zatáčky 1,2,3 a 4 vytvářejí technicky neuvěřitelně náročnou pasáž, ale i dále jsou rychlé zatáčky, ve kterých se bude také bojovat. Budeme proto muset hodně zapracovat na nastavení našich vozů, abychom vše měli pod kontrolou na dlouhých, rychlých rovinkách a také v zatáčkách. Příležitosti k předjetí tady rozhodně jsou.“

Pilot Citroënu určitě může počítat s hlasitou podporou davů fanoušků z jeho rodného města.

„Je to opravdu můj domácí závod. Moji přátelé, rodina a fandové tu budou, ale já zůstávám soustředěný jen a jen na co nejlepší výsledky. Doufejme, že světový titul vyhrajeme právě v Šanghaji!“

Program desátého kola závodů se vrací do normálních kolejí

– volné tréninky budou v pátek 8.října od 10.20 hod. a v sobotu 9.října v 9.10 a 10.40 hod. Kvalifikace se uskuteční v sobotu ve 13.30 hod. Závody jsou naplánované na neděli 10.října od 15 a 16.10 hodin místního času, což znamená v 9.00 a 10.10 SEČ.

 

Výsledky kvalifikace

  1. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) 1’04’’321
  2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) 1’04’’353
  3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 1’04’’411
  4. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) 1’04’’776
  5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 1’04’’872

14. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) 1’05’’874

 

Závod 1

  1. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
  2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +2’’493
  3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’132
  4. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +10’’473
  5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +14’’455

Závod 2

  1. Rob Huff (Lada Granta 1.6T)
  2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +0’’766
  3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +3’’072
  4. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +3’’102
  5. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +12’’463

 

Mistrovství světa – pořadí pilotů

  1. José María López 339
  2. Yvan Muller 273
  3. Sébastien Loeb 238
  4. Tiago Monteiro 146
  5. Gabriele Tarquini 126

Mistrovství světa – Pohár konstruktérů

  1. Citroën Total 769
  2. Honda 499
  3. Lada 305

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...