Kdo získá titul v hodnocení značek i hodnocení jezdců ještě není rozhodnuto. Jedním ze čtyř jezdců, kteří mohou korunu pro absolutního vítěze získat, je i Richard Burns startující na domácí půdě. Mezi automobilkami je tým Peugeot na druhém místě a jeho šance na zisk titulu jsou mezi značkami ještě větší.
Po získaných titulech v řadě v letech 2000, 2001 a 2002, navíc s tituly Marcuse Grönholma v sezónách 2000 a 2002, je 206 WRC znovu blízko dosažení double – tedy zisku obou titulů. Každý člen týmu Peugeot Sport je proto velmi motivován pro poslední vystoupení v letošním ročníku světového šampionátu.
Po třech asfaltových soutěžích v rychlém sledu v Itálii, na Korsice a Katalánsku, získal tým 11 bodů na první z nich (Panizzi druhý a Burns sedmý), dalších osm přidal na Korsice (Grönholm čtvrtý a Panizzi šestý) a satisfakce dosáhl v Katalánsku díky šestému místu Marcuse Grönholma, ale především dramatickému vítězství Gillese Panizziho. Ten naposledy vyhrál světovou soutěž v roce 2002 v San Remu a teprve tady znovu potvrdil svou pověst asfaltového esa, čímž umožnil návrat Peugeotu do těsného boje o mistrovský titul s týmem Citroen. Před poslední soutěží sezóny má tým Citroen 147 a tým Peugeot 142 bodů. Třetí Subaru s 93 body již do bojů o titul zasáhnout nemůže.
V kategorii jezdců mají Sebastien Loeb a Carlos Sainz shodný počet 63 bodů a průběžné pořadí vedou. Petter Solberg (62 bodů) se Richardu Burnsovi s 58 body vzdálil, protože ten byl v Katalánsku po nehodě nucen ze soutěže odstoupit. To mu samozřejmě situaci neulehčilo, ale určitě si bude snažit napravit reputaci na domácí půdě.
„V Katalánsku jsme ukázali, že 206 WRC, tým Peugeot a jeho jezdci jsou stále velmi silní a je třeba s nimi počítat,“ říká ředitel Peugeot Sport, Corrado Provera. „Do finálového kola sezóny jdeme tedy nejen s odhodláním získat čtvrtý titul v hodnocení značek, ale také maximálně pomoci Richardovi v jeho boji o titul mezi jezdci. Naše motivace nebyla nikdy silnější.“ Souboj to bude jistě nelítostný, ale Peugeot ví, že se může spolehnout na přednosti 206 WRC, stejně jako na schopnosti a odhodlání svých tří jezdců.
„Tentokrát nemám jinou šanci, než jet na vítězství,“ varuje Richard Burns, pro kterého to bude poslední možnost získat svůj primát s Peugeotem 206 WRC. Lepší příležitost by marně hledal, protože domácí soutěž vyhrál třikrát po sobě v letech 1998, 1999 a 2000.
Vítěz Britské rallye z roku 2001, Marcus Grönholm, je také před poslední soutěží správně motivován: „Dáme ze sebe absolutně to nejlepší. Upřímně věřím, že máme velkou šanci na vítězství, protože speciálně tuto soutěž mám velmi rád.“
V neposlední řadě se do týmu vrací také Harri Rovanperä, který tu v roce 2001 skončil s Peugeotem druhý a v roce 1999 se Seatem třetí. „S výjimkou loňského roku jsem na této mé oblíbené rallye dosahoval často dobrých výsledků. Tentokrát to bude, s ohledem na vše, co je v sázce, tuhý boj. Testy, které jsem před Walesem s 206 WRC absolvoval, byly velmi pozitivní. Z auta jsem měl dobrý pocit a věřím v naši šanci na dobrý výsledek.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií