Až dosud bojovali piloti stáje Citroën Sport v seriálu mistrovství světa WRC symbolicky řečeno jako tři mušketýři. Jenže v duchu románové předlohy se do druhé poloviny šampionátu pustí stejně jako Dumasovi šermíři – ve čtyřech.
Měsíc po skončení Kyperské rallye klepe na dveře seriálu mistrovství světa v rallye druhá polovina soutěže, resp. tradiční, leč oficiálně mladá zkouška ADAC Rallye Deutschland. Ve dnech 24. – 27. července na ní korunu loňského vítěze obhajuje posádka Citroënu Sébastien Loeb – Daniel Elena. Před rokem to byl jeden z momentů, který rozhodl o nasazení vozů Xsara do celého seriálu mistrovství světa.
22. ročník ADAC Rallye Deutschland je teprve podruhé v kalendáři WRC. Základnu má v Trier na pomezí Francie a Lucemburska. Tři etapy podniku reprezentují na 1737,58 km, z nich je 388,23 km měřených v celkem 22 rychlostních zkouškách. Tradiční „shakedown“ je ve čtvrtek 24. července v 8 hod. u jezera Bostalsee. Start je rovněž ve čtvrtek v 19 hodin před monumentální románskou katedrálou ze 4. stol.př.n.l., kde bude i nedělní cíl (kolem 15.45). První etapa měří 606 km a má 7 RZ (117 km měřených), druhá etapa obnáší 573 km – 169 měřených v 9 speciálních testech, třetí etapa pak měří 557 km (101 km) v 3 RZ.
V loňském roce vyhrál Sébastien Loeb, Colin McRae byl 4., Carlos Sainz 8.
Na Německé rallye budou na červených vozech Citroën Xsara WRC startovat letošními sedmi podniky a rovněž úspěchy ošlehané posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti a Colin McRae – Derek Ringer. K nim se přiřadí posádka Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni. Jejich nasazení ovšem není nikterak náhodné, vždyť Německou rallye vyhráli v sezóně 2001 a jsou úspěšní především na asfaltových površích. A ty v druhé polovině mistrovství světa budou mít silnější zastoupení, než tomu bylo v polovině první. Vzhledem k pravidlům ovšem pojedou Bugalski a Chiaroni sice na identickém voze Xsara WRC jaký mají k dispozici tři tovární posádky, nicméně oficiálně s podporou soukromého týmu Piedrafita Sport. Všichni dohromady se ovšem pečlivě připravovali na nadcházející rallye a kromě spousty detailů technických a elektronických přišlo ke slovu testování nového modelu pneumatik značky Michelin.
A jaká je nálada ve stáji Citroën před druhou polovinou WRC? Druhý muž průběžné klasifikace mistrovství světa jezdců Carlos Sainz: „Jsem optimista, ale opatrný…“
Stájový šéf Guy Fréquelin: „Odvážně, ale i nedůvěřivě! Už dvakrát jsme v Německu vyhráli. To by si zasluhovalo repete. Musím jen stále opakovat, že nemůžeme mít nižší cíle než jeden vůz na stupních vítězů a další mezi nejlepší pěticí. Auta, piloty a tým na to máme.“
Obhájce německého titulu Loeb je největším optimistou: „Chci moc vyhrát!“
Letošní novic Philippe Bugalski má ze všech jezdců s xsarou na kontě nejvíce kilometrů. „Na sněhu, ledu, šotolině i asfaltu. Všichni vidí pouze to, že jsem v Německu vyhrál před dvěma lety. Ovšem už devět měsíců jsem bez velké soutěže a tedy i bez určitého závodnického rytmu. To ale neznamená, že bych nemohl uspět.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.