Až dosud bojovali piloti stáje Citroën Sport v seriálu mistrovství světa WRC symbolicky řečeno jako tři mušketýři. Jenže v duchu románové předlohy se do druhé poloviny šampionátu pustí stejně jako Dumasovi šermíři – ve čtyřech.
Měsíc po skončení Kyperské rallye klepe na dveře seriálu mistrovství světa v rallye druhá polovina soutěže, resp. tradiční, leč oficiálně mladá zkouška ADAC Rallye Deutschland. Ve dnech 24. – 27. července na ní korunu loňského vítěze obhajuje posádka Citroënu Sébastien Loeb – Daniel Elena. Před rokem to byl jeden z momentů, který rozhodl o nasazení vozů Xsara do celého seriálu mistrovství světa.
22. ročník ADAC Rallye Deutschland je teprve podruhé v kalendáři WRC. Základnu má v Trier na pomezí Francie a Lucemburska. Tři etapy podniku reprezentují na 1737,58 km, z nich je 388,23 km měřených v celkem 22 rychlostních zkouškách. Tradiční „shakedown“ je ve čtvrtek 24. července v 8 hod. u jezera Bostalsee. Start je rovněž ve čtvrtek v 19 hodin před monumentální románskou katedrálou ze 4. stol.př.n.l., kde bude i nedělní cíl (kolem 15.45). První etapa měří 606 km a má 7 RZ (117 km měřených), druhá etapa obnáší 573 km – 169 měřených v 9 speciálních testech, třetí etapa pak měří 557 km (101 km) v 3 RZ.
V loňském roce vyhrál Sébastien Loeb, Colin McRae byl 4., Carlos Sainz 8.
Na Německé rallye budou na červených vozech Citroën Xsara WRC startovat letošními sedmi podniky a rovněž úspěchy ošlehané posádky Sébastien Loeb – Daniel Elena, Carlos Sainz – Marc Marti a Colin McRae – Derek Ringer. K nim se přiřadí posádka Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni. Jejich nasazení ovšem není nikterak náhodné, vždyť Německou rallye vyhráli v sezóně 2001 a jsou úspěšní především na asfaltových površích. A ty v druhé polovině mistrovství světa budou mít silnější zastoupení, než tomu bylo v polovině první. Vzhledem k pravidlům ovšem pojedou Bugalski a Chiaroni sice na identickém voze Xsara WRC jaký mají k dispozici tři tovární posádky, nicméně oficiálně s podporou soukromého týmu Piedrafita Sport. Všichni dohromady se ovšem pečlivě připravovali na nadcházející rallye a kromě spousty detailů technických a elektronických přišlo ke slovu testování nového modelu pneumatik značky Michelin.
A jaká je nálada ve stáji Citroën před druhou polovinou WRC? Druhý muž průběžné klasifikace mistrovství světa jezdců Carlos Sainz: „Jsem optimista, ale opatrný…“
Stájový šéf Guy Fréquelin: „Odvážně, ale i nedůvěřivě! Už dvakrát jsme v Německu vyhráli. To by si zasluhovalo repete. Musím jen stále opakovat, že nemůžeme mít nižší cíle než jeden vůz na stupních vítězů a další mezi nejlepší pěticí. Auta, piloty a tým na to máme.“
Obhájce německého titulu Loeb je největším optimistou: „Chci moc vyhrát!“
Letošní novic Philippe Bugalski má ze všech jezdců s xsarou na kontě nejvíce kilometrů. „Na sněhu, ledu, šotolině i asfaltu. Všichni vidí pouze to, že jsem v Německu vyhrál před dvěma lety. Ovšem už devět měsíců jsem bez velké soutěže a tedy i bez určitého závodnického rytmu. To ale neznamená, že bych nemohl uspět.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií