PSA Peugeot Citroën: růst prodeje ve světě v 1. pololetí roku 2003

Prodáno celkem 1 689 000 vozů, meziroční nárůst nárůst o 1,9 %.

Z tohoto počtu ve světě prodaných vozů bylo 963 000 Peugeotů a 726 000 Citroënů. Západní Evropa (17 zemí): nárůst o téměř 0,5% tržního podílu


Na evropském trhu (osobní + užitkové vozy), na kterém klesl prodej o 2,8% v prvním pololetí roku 2003, prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly o 0,5 %. Počet přihlášených vozidel je 1 344 000, z nichž 739 000 náleží Peugeotu a 605 000 Citroënu. Tržní podíl skupiny dosáhl 15,9 % (8,7 % Peugeot, 7,2% Citroën) evropského trhu oproti 15,4 % během prvních šesti měsíců roku 2002, což potvrzuje pozici druhého největšího evropského automobilového výrobce.


Ve Francii, kde trh klesl o 7,8 %, počet přihlášených vozidel skupiny PSA Peugeot Citroën zaznamenává omezený pokles o 5,6 % se 436 714 přihlášenými vozy oproti 461 937 vozům v prvním pololetí 2002. Tržní podíl skupiny PSA Peugeot Citroën roste o 0,8 bodů z 33,6 % na 34,4 %.


Ve Velké Británii, na trhu rostoucím o 1,2 %, kde se ale podmínky rentability zhoršují vzhledem ke snížení hodnoty liry, skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenává pokles přihlášených vozů o 6,1 % se 187 000 vozy oproti 199 000 v prvním pololetí roku 2002.


V Itálii, po roce 2002, poznamenaném nárůstem přihlášených vozidel o 16,2 %, skupina pokračuje v silném růstu. Na trhu, který poklesl o 2,9 %, skupina posílila o 21,9 % v prvním pololetí 2003. S počtem 153 000 přihlášených vozů, bylo dosaženo 11,5 % tržního podílu (oproti 9,2 % na konci června 2002).


Ve Španělsku, kde je stabilní trh (+ 0,4%), PSA Peugeot Citroën zaznamenává vzestup přihlášených vozidel o 1,1 % se 188 000 vozy. Tržní podíl lehce vzrostl na 22,5%.


V Německu, kde trh poklesl o 1,1%, skupina posílila o 10,1 %, což jí znovu umožnilo zvýšit tržní podíl na 6,0% oproti 5,4% za stejné období roku 2002.


Mimo západní Evropu prodeje skupiny dosáhly 362 000 vozů (238 000 Peugeot a 124 000 Citroën), což znamená nárůst o 5,5 % vzhledem k prvnímu pololetí roku 2002. Prodeje mimo západní Evropu reprezentují 21,4 % světového prodeje skupiny.


V Jižní Americe, kde ekonomické a peněžní podmínky byly velmi těžké, se prodeje PSA Peugeot Citroën ustálily na 52 000 vozech, což znamená pokles o 12 %. Továrna v Porto Real v Brazílii, která zahájila výrobu v roce 2001, rozšiřuje svoji produktovou řadu o Citroën C3, vyráběného od dubna 2003.


Ve střední Evropě (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko) a v Turecku, na trhu rostoucím o 19%, skupina pokračuje v růstu s počtem 78 000 prodaných vozů, což znamená nárůst o 29,4%. Tržní podíl skupiny vzrostl z 5,1 % v roce 1997 na 13,1 % v prvním pololetí roku 2003.


V Číně pokračuje skupina v upevňování své přítomnosti během prvních šesti měsíců roku 2003. Na velmi rychle rostoucím trhu rostou prodeje skupiny o 55 % na 52 000 vozů především díky uvedení nového Citroënu Elysée v roce 2002.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...