Z tohoto počtu ve světě prodaných vozů bylo 963 000 Peugeotů a 726 000 Citroënů. Západní Evropa (17 zemí): nárůst o téměř 0,5% tržního podílu
Na evropském trhu (osobní + užitkové vozy), na kterém klesl prodej o 2,8% v prvním pololetí roku 2003, prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën vzrostly o 0,5 %. Počet přihlášených vozidel je 1 344 000, z nichž 739 000 náleží Peugeotu a 605 000 Citroënu. Tržní podíl skupiny dosáhl 15,9 % (8,7 % Peugeot, 7,2% Citroën) evropského trhu oproti 15,4 % během prvních šesti měsíců roku 2002, což potvrzuje pozici druhého největšího evropského automobilového výrobce.
Ve Francii, kde trh klesl o 7,8 %, počet přihlášených vozidel skupiny PSA Peugeot Citroën zaznamenává omezený pokles o 5,6 % se 436 714 přihlášenými vozy oproti 461 937 vozům v prvním pololetí 2002. Tržní podíl skupiny PSA Peugeot Citroën roste o 0,8 bodů z 33,6 % na 34,4 %.
Ve Velké Británii, na trhu rostoucím o 1,2 %, kde se ale podmínky rentability zhoršují vzhledem ke snížení hodnoty liry, skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenává pokles přihlášených vozů o 6,1 % se 187 000 vozy oproti 199 000 v prvním pololetí roku 2002.
V Itálii, po roce 2002, poznamenaném nárůstem přihlášených vozidel o 16,2 %, skupina pokračuje v silném růstu. Na trhu, který poklesl o 2,9 %, skupina posílila o 21,9 % v prvním pololetí 2003. S počtem 153 000 přihlášených vozů, bylo dosaženo 11,5 % tržního podílu (oproti 9,2 % na konci června 2002).
Ve Španělsku, kde je stabilní trh (+ 0,4%), PSA Peugeot Citroën zaznamenává vzestup přihlášených vozidel o 1,1 % se 188 000 vozy. Tržní podíl lehce vzrostl na 22,5%.
V Německu, kde trh poklesl o 1,1%, skupina posílila o 10,1 %, což jí znovu umožnilo zvýšit tržní podíl na 6,0% oproti 5,4% za stejné období roku 2002.
Mimo západní Evropu prodeje skupiny dosáhly 362 000 vozů (238 000 Peugeot a 124 000 Citroën), což znamená nárůst o 5,5 % vzhledem k prvnímu pololetí roku 2002. Prodeje mimo západní Evropu reprezentují 21,4 % světového prodeje skupiny.
V Jižní Americe, kde ekonomické a peněžní podmínky byly velmi těžké, se prodeje PSA Peugeot Citroën ustálily na 52 000 vozech, což znamená pokles o 12 %. Továrna v Porto Real v Brazílii, která zahájila výrobu v roce 2001, rozšiřuje svoji produktovou řadu o Citroën C3, vyráběného od dubna 2003.
Ve střední Evropě (Polsko, Maďarsko, Česká republika, Slovinsko, Chorvatsko, Slovensko) a v Turecku, na trhu rostoucím o 19%, skupina pokračuje v růstu s počtem 78 000 prodaných vozů, což znamená nárůst o 29,4%. Tržní podíl skupiny vzrostl z 5,1 % v roce 1997 na 13,1 % v prvním pololetí roku 2003.
V Číně pokračuje skupina v upevňování své přítomnosti během prvních šesti měsíců roku 2003. Na velmi rychle rostoucím trhu rostou prodeje skupiny o 55 % na 52 000 vozů především díky uvedení nového Citroënu Elysée v roce 2002.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií