Nezávislé sdružení Euro NCAP udělilo maximální známku pět hvězdiček vozu Espace IV, který je dalším z řady stejně oceněných vozů – Laguna II (2001), Mégane II (2002) a Vel Satis (2002). S výsledkem 35,11 bodů ze 37 možných získává Espace IV zatím nejvyšší skóre ze všech vozů, jež dosud prošly testy nezávislého sdružení.
Renault Laguna II získal 34,11 bodu z 37 možných a znovu zaujímá místo, které mu náleželo až do května 2003. Opět se stává nejbezpečnějším vozem ve své kategorii. Renault Twingo, který slaví už deset let své existence, získal 3 hvězdičky s 23,13 bodu.
2001: Laguna II, první vůz, který získal v nárazových testech Euro NCAP maximální známku 5 hvězdiček
2002: Mégane II, první vůz ve svém segmentu na trhu (M1), který získal 5 hvězdiček.
2003: Espace IV získává 5 hvězdiček, přičemž zároveň překračuje hranici 35 bodů. To je výsledek, jakého v historii Euro NCAP zatím nebylo dosaženo.
Po skončení druhé vlny testů Euro NCAP byla vozu Espace IV udělena maximální známka 5ti hvězdiček. Získal 15,11 bodů ze 16 při čelním nárazu, 18 bodů z 18 při bočním nárazu a 2 body navíc za zvukové upozornění při nezapnutém bezpečnostním pásu. Tím se vozu Espace IV podařilo poprvé v historii Euro NCAP překročit práh 35 bodů se známkou 35,11 ze 37 možných.
Výjimečná úroveň bezpečnosti vozu Espace IV souvisí s konstrukcí vyrobenou z oceli s vysokou hranicí elasticity. Velmi výrazně se na bezpečnosti podílí účinná třetí generace Systému Bezpečnosti Renault, kterým jsou vybaveny všechny modely modelové řady počínaje Lagunou II z ledna 2001. Součástí systému jsou kromě jiného také adaptabilní airbagy, jejichž objem se přizpůsobí prudkosti nárazu a zdvojené předpínače bezp. pásů na předních sedadlech, které zabraňují „zavalení“ a zlepšují ochranu dolních končetin. Výsledky ze studií nehodovosti již dokazují účinnost současného bezpečnostního systému Renault. Při zkoumání reálných nehod nových modelů Renault se ukázalo, že riziko „zavalení“, jež způsobuje vážná břišní zranění, zcela vymizelo.
V žebříčku nejbezpečnějších vozů na trhu se za vozem Espace IV nachází Laguna II s druhou nejlepší známkou. Po testování účinnosti zvukového upozornění na nezapnutý pás, které je ve výbavě sedanu už od července 2001, přidělil Euro NCAP tomuto modelu jeden bod navíc. S výsledným počtem 34,11 bodů ze 37 Laguna II získává titul „nejbezpečnější sedan ve své kategorii (M2)“, o který ji v květnu 2003 připravila Toyota Avensis. Zvukové upozornění na nezapnutý pás je nyní ve výbavě všech nových modelů Renault.
Vzhledem k tomu, že testy prováděné v rámci Euro NCAP se nevztahují výhradně na nové modely, prověřovala se i bezpečnostní úroveň Renaultu Twingo. Toto malé auto právě oslavilo desáté narozeniny a v testu získalo 23,13 bodů a tři hvězdičky. Vůz Twingo vznikl v roce 1993 a během celé doby své existence postupně využíval inovací, jež Renault v oblasti bezpečnosti zaváděl: čelní airbagy v roce 1995, omezovače napětí na předních i zadních sedadlech v roce 1997, airbag s řízeným vypouštěním v roce 1998. Připomeňme, že cestující na zadních sedadlech využívají bezpečnostní výbavy, jež je v dané kategorii na trhu výjimečná: omezovače napětí do 600 kg a předpínače bezp. pásů, tříbodový systém Isofix pro optimální upevnění dětských autosedaček umístěných jak ve směru jízdy, tak v protisměru. Sedadlo spolujezdce vozu Twingo je také vybaveno tříbodovým systémem Isofix a airbagem, který se dá ručně deaktivovat.
Renault označil bezpečnost za své strategické téma již téměř před padesáti lety. Firma na bezpečnost vynakládá každoročně částku přibližně 100 milionů EUR a pracuje pro ni kolem 600 odborníků, kteří se tomuto tématu věnují. Při studiu skutečných nehod se opírají o údaje z databáze LAB (laboratoř zabývající se výzkumem nehodovosti a biomechaniky a studiem lidského chování) a díky získaným výsledkům Renault neustále inovuje a nabízí stále dokonalejší systémy pro předcházení nehodám, korekci chování vozidla a ochranu cestujících, pokud k nehodě dojde.
Bezpečnostní koncepce Renaultu se dá vyjádřit zásadou „Bezpečnost pro všechny“, to je zajistit každému z cestujících na předních i zadních místech stejnou úroveň bezpečnosti jak v malých, tak ve velkých vozech.
V oblasti aktivní bezpečnosti se Renault věnuje jak základním prvkům (brždění, chování na silnici), tak i rozvoji výbavy, která řidiči pomáhá při řízení a umožňuje mu snáze čelit vypjatým situacím za volantem: ABS, dále tzv. brzdový asistent, vhodný především pro ty řidiče, kteří neumí využít úplnou kapacitu brždění svého automobilu, dynamická kontrola řízení ESP, která řidiči pomáhá udržet si kontrolu nad vozidlem i v případech jako je ztráta přilnavosti, při prudkém vyhýbání se, náhlém vybočení z dráhy, nedotáčení či naopak přetáčení.
Vhodnou výbavou Renault řidiči umožňuje, aby sám převzal zodpovědnost za své chování: zvukové upozornění na nezapnutý pás doplněné o světelnou kontrolku, dále rozsvícení světelné kontrolky ESP pokud se tato funkce sepne v zatáčce, aby řidiče upozornila na špatný odhad rychlosti. Podobnou funkci má i programovatelný omezovač rychlosti , který se objevil v roce 2001 na vozech Laguna II a dnes je téměř ve všech vozech řady Renault, buď sériově nebo na přání: řidič si sám nastavuje rychlost, jakou nechce překročit. Pokud se snaží takto stanovenou hranici překonat, pedál akcelerátoru se inaktivuje. V naléhavých případech se dá při silném sešlápnutí, které překoná nastavený pevný bod, nastavená rychlost překročit. Po skončení manévru omezovač opět pracuje podle předem nastavených parametrů.
Kromě bezpečnosti automobilů se Renault angažuje také v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Vzhledem k tomu, že na evropských silnicích ročně zahyne více než 40 000 lidí a že lidská chyba bývá příčinou téměř 80% nehod, zahájil Renault rozsáhlé programy, jejichž cílem je upozorňovat děti a mládež na nebezpečí na silnicích a vychovávat je od co nejútlejšího věku k tomu, aby se z nich stali zodpovědní řidiči.
Operace s názvem „Desatero pro řízení“, zahájená Renaultem a Policií se obrací k 15-24 leté mládeži. Ta tvoří 13 % evropské populace a představuje 25 % všech osob zabitých na silnicích. Putovní akce „Desatero pro řízení“ se snaží seznámit tuto věkovou kategorii se zásadami bezpečného řízení.
„Bezpečnost pro všechny“ je program mezinárodního rozsahu, kterého se účastní 12 zemí. Cílovou skupinou jsou děti ve věku 7-11 let, neboť chování této věkové kategorie je ještě ovlivnitelné. Vyučujícím na základních školách bylo zdarma rozesláno 2000 výukových sad s názvem „Silnice a já“, což umožnilo 200 000 třídám a přibližně 5 milionům žáků seznámit se s tématem bezpečnosti na silnici.
Program „Bezpečnost pro všechny“ zahrnuje i internetové stránky (www.securite-pour-tous.com) určené dětem, rodičům a vyučujícím a mezinárodní soutěž.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií