Chuchelské dostihové závodiště se na několik desítek hodin proměnilo v Subaru Rally Arenu a u toho samozřejmě Subaru Czech Duck Racing Team nemohl chybět.
Na startu Pražského rallysprintu tak stály hned čtyři týmové posádky v čele s úspěšnými piloty Vojtěchem Štajfem a Lumírem Firlou.
Závěrečným sportovním podnikem roku pro Subaru Czech Duck Racing Team bývá tradičně Pražský rallysprint. Nejinak tomu bylo i tentokrát, kdy byly pro závod připraveny hned čtyři vozy osazené zajímavými posádkami. Vesměs uspěly a soutěž dokončily bez větších potíží, přičemž posádka Štajf – Štajfová dokonce zdárně bojovala o stupně vítězů. V konkurenci vozů kategorií WRC, S2000 a R5 získala nově složená posádka třetí příčku absolutního pořadí, takže z rodinného dua sálala v cíli spokojenost. „Bylo poznat, že jsme byli na závod dobře připraveni,“ usmívá se Vojtěch Štajf a pokračuje: „Povrch na chuchelském závodišti si může každý osahat osobní návštěvou už před rallysprintem, a tak nikdo z těch, kteří tak učinili, nebyl při závodech jeho vlastnostmi zaskočen. Také povolené pneumatiky byly dopředu dány zvláštními ustanoveními, my ale přesto ještě při přejímkách konzultovali přímo s technickými komisaři, zda jsme naše sériové zimní pneumatiky zvolili správně a zda nějak předpisům neodporují. Proto mne velmi překvapilo, že někteří z našich soupeřů nebyli v tomto směru včas nachystáni. Je ale možné, že v přípravě něco podcenili.
Ač nešlo o body, naše třetí příčka mne samozřejmě hřeje, potvrdili jsme jí příslušnost ke špičce, vlastně se téměř zopakovaly i výsledky ze Setkání mistrů, kde jsme byli taktéž v první trojici produkčních vozů společně s dvojicí Martinů, Hudcem a Semerádem. Nikdo nejede na závody, aby na nich prohrál, a proto jsem moc rád i za to, že na chuchelské trati panoval (alespoň mezi špičkou) gentlemanský duch. Při okruhové zkoušce se totiž občas auta dojedou, ale musím říct, že při našem předjíždění Karla Trněného a i naopak, když se přes nás posouval Martin Semerád, ani jednou nedošlo k jakémukoliv problému či kolizi. Zkrátka a dobře, mně se závody líbily a pěkně jsme si je užili. Chyběla nám sice původně plánovaná spolujezdkyně Annna Polívková, té se ale velice daří ve StarDance a my jí moc držíme palce i v dalším průběhu této soutěže – s námi mohla ale mít krásný pohár už teď… Na druhou stranu, takhle dostala možnost vystoupat na stupně vítězů moje žena, a z toho mám také velkou radost,“ uzavírá hodnocení Vojtěch Štajf. Ani jeho manželka a úspěšná spolujezdkyně Milana neskrývala spokojenost: „Jsem ráda, jak jsme to dobře zvládli a že jsem si hned ze závodnické premiéry odvezla domů pohár. Ani jsem se na sedadle spolujezdce nebála, naopak jsem si závody moc hezky užila.“
Druzí nejúspěšnější v rámci Subaru Czech Duck Racing Teamu byli Lumír Firla s Liborem Hlisnikovským, kteří obsadili v cíli osmou příčku. „Jsem rád, že jsem dostal důvěru vyzkoušet zbrusu nově postavený vůz a doufám, že se s ním svezu i příští rok. Poškodili jsme mu bohužel nárazník, ale obdobně dopadla na nerovné trati skoro všechna auta. Teď jsem ale také zvědav, zda napíše spolujezdec Libor i nějaký zajímavý článek třeba do svého mateřského časopisu AutoTIP,“ směje se Firla. Třetí z hatchbacků Subaru Impreza WRX STI pilotoval Petr Kačírek, jemuž jen těsně unikla první desítka a s ní i skalp wéercéčka: „I mně se závody líbily, nadšená byla i moje dcera Petra, která seděla na místě spolujezdce. Dokonce mne začala přesvědčovat, že by ráda v závodění pokračovala. I můj občasný spolujezdec Jaroslav Jugas má dceru, která úspěšně závodí, no tak uvidíme…“ Také nejstarší týmové auto (vítězný vůz z Bohemie 2005) úspěšně vidělo cíl, Dan Suchý s Ottou Slezákem s ním obsadili slušnou čtrnáctou příčku, a tak mohl Vojtěch Štajf závod shrnout s dobrým pocitem: „Jsem rád, že máme všechna čtyři auta úspěšně v cíli a že zkrátka všechno na závodech nějak klaplo. Pro nás je Pražský rallysprint důležitý už jen proto, že při něm můžeme přizvat k účasti i partnery či fanoušky, kteří se z časových důvodů na vzdálenější soutěže nedostanou, prezentovat před nimi i naše nové projekty a zkrátka se s nimi bez většího presu lidsky pobavit. Samozřejmě se vždy dají věci i zlepšovat, ale pro nás je pražský závod zkrátka tradičním loučením se sezónou.
Fanouškům, kteří hořekují nad absencí atraktivního kroužení kolem Strahova, bych chtěl připomenout, že doba se zkrátka posunula. Nám Strahov a bližší kontakt s diváky také chybí, nicméně dnes už v místech, kde se závodilo, stojí mnoho nových obytných domů a myslím, že dnešní doba je pro rally tak složitá, že získat potřebná povolení pro závody v této oblasti už není moc reálné. Nicméně blíží se výročí dvaceti let od prvního ročníku Pražského rallysprintu a já bych si moc přál, aby toto výročí závod oslavil důstojně. My budeme určit u toho. A protože se blíží také konec roku 2013, rád bych poděkoval všem členům týmu, kteří se o náš letošní velký úspěch tolik zasloužili – cenný mistrovský titul bychom bez jejich pomoci nezískali. Příjemný zbytek roku a dobrý vstup do toho nového pak za celý tým přeji i všem našim fanouškům, partnerům a zkrátka příznivcům rally!“
Tiskový servis:
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.