Clio V6 ztělesňuje stylistickou koncepci Clia nové generace. Nové Clio V6 díky různým zdokonalením spojuje požitek z jízdy, působivost i výjimečný výkon, jako např. zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Výrazné změny podvozku vznikaly souběžně s vývojem nových pneumatik Michelin Pilot Sport, které se objevují poprvé. Zcela nový třílitrový motor V6 s 24 ventily umístěný příčně doprostřed zadní části, dosahuje při 715O ot/min výkonu 255 k a plně využívá sportovního charakteru převodové skříně se 6 rychlostmi. Renault Sport nabízí těm nejžhavějším milovníkům značky „Program personalizace“, s jehož pomocí si od června může každý doladit svůj vůz Clio V6 zcela podle svých představ. Nový Clio V6 se prodává za 39 700 eur.
Design nového Clia V6: Přední tvář vykazuje, zcela v souladu se stylistickou koncepcí poslední generace Clia, ostře řezané rysy. Spoiler, maska chladiče a světlomety s dvojí optikou vybavené xenonovými žárovkami se objevují v zatím nevídané podobě. Světla jsou velmi protáhlá a přecházejí do nových předních křídel. Ta jsou rozšířena tak, aby se do prostoru daly umístit 18’’ pneumatiky montované na ráfky Oz „Superturismo“ s třpytivým povrchem. Kola zcela vyplňují oblouky podběhů a jsou zatlačena až do rohů vozidla; to je dáno i větším rozvorem. Změny jsou viditelné i na zadní části vozu. Zkrácená anténa se přesunula na konec střechy, objevují se zadní světla typu „cristal“. Logo se nachází uprostřed zadních dvířek a ukrývá otevírání zavazadlového prostoru. Nový tvar zadních dvířek, prodloužený a zvýšený, protahuje odtokovou linii střechy. Dvojitý chromovaný výfuk a velké čtverce mřížkování větracích otvorů celkový sportovní dojem umocňují. Ušlechtile vyhlížející design se vyznačuje zároveň i plynulostí s příznivějším SCX. Optimalizace přívodu vzduchu na přední straně a hladký spoiler se spodní vertikální částí umožňují lepší proudění vzduchu. Nové křidélko u zadních dveří podtrhuje celkový aerodynamický tvar vozu a zvyšuje celkovou přítlačnou účinnost proudícího vzduchu.
Dynamické vlastnosti nového Clia V6 plně odpovídají očekáváním, jež vyvolává vzhled vozu. Podvozek využívající nově pojaté nápravy doplněné o pneumatiky Michelin Pilot Sport se chová předvídatelně, neztrácí hravost, je progresivní a snadno se kontroluje. Sportovní impulsy mu dodává motor, který si libuje především ve vysokých otáčkách. Převodová skříň s krátkou hřídelí a sevřenějším odstupňováním rychlostí umožňuje plně využít veškerý potenciál motoru. Změněná pohyblivost zadní nápravy a větší tuhost odpružení umožňují novému podvozku přesnou kontrolu pohybů karosérie s optimální stabilizací, necitlivost při zdvihu a poklesu spodku, stabilitu v opoře. Rozvor o 23 mm větší, aerodynamická vylepšení a zesílené zaklínování řízení kolem bodu 0, to vše přispívá k větší jízdní stabilitě.
Hlavní změny se týkají zadní nápravy. Má nové lože, kotvící body příčného ramene a uchopovací ojničky jsou rozmístěny jinak, a jejich upevnění, stejně jako bod nad tlumičem, je zesíleno. Tato zdokonalení umožňují kolům držet stopu při vertikálním podnětu, boční opoře a během podřazení při zrychlování a brzdění. Nová geometrie si vyžádala prodloužení podélného ramene o 10 mm a ústup zadního kola o 15 mm, což také prospívá stabilitě. Pružiny jsou tužší, celkově tak vůz získává na přirozené stabilitě v náklonu, což umožňuje ponechat zadní kola zcela nezávislá ve prospěch lepší pohyblivosti. Zvýšená tuhost pružin umožňuje lepší informační kontakt s podkladem a tím i přesnější ovládání přední nápravy.
Sportovní charakter motoru 3.0 V6 24v umocňují výrazné úpravy, kterými motor prošel. V současnosti dosahuje při 7150 ot/min výkonu 255 k (187 kW). Motor, který si libuje především ve vysokých otáčkách, je vybaven omezovačem, který se aktivuje při 7200 ot/min.
Dokonalejší zásobování motoru palivem zajišťuje nová zdvojená vstřikovací rampa spolu se vstřikovači, jejichž průtok je téměř o 50% vyšší. Řídící jednotka je výkonnější, průběžně sleduje jednotlivé fáze a optimálně reaguje na podněty akcelerátoru. Šesti-rychlostní převodovka „PK6“ má odstupňování převodových poměrů jemnější. Veškerá tato zdokonalení slouží sportovnímu způsobu jízdy: zkrácení doby přeřazení o 20 %, pevnější dorazy. Jízda je díky těmto parametrům zábavnější a řazení je přesnější.
K vyšší bezpečnosti přispívá nová výbava. Nové Clio V6 má zesílenou strukturu Clia poslední generace a celou sadu aktivního bezpečnostního vybavení a ochrany pasažérů: ABS, světlomety s xenonovou žárovkou, dva nastavitelné čelní airbagy doplněné o pásy s omezovači napětí a předepínači, boční airbagy chránící hlavu a hrudník.
Nové Clio V6 nabízí i celou řadu další výbavy jako je snímač deště připojený ke snímači světelnosti, řízená klimatizace s digitálním zobrazováním. Objevuje se nové luxusní rádio 4x40W s mono CD přehrávačem v přední části a CD changerem pod sedadlem řidiče.
Renault Sport umožňuje svým nadšencům, aby si sami vytvořili vlastní vůz Clio V6 výběrem barvy, materiálů i specifické výbavy. Vozy Clio V6 s osobně vybranou výbavou se také vyrábějí v továrně Alpine de Dieppe. Jednotlivé prvky se mohou objednávat od měsíce června.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.