Od pátečního rána bojovali Sébastien Loeb a Daniel Elena o vedení v Rally Francie – Alsasko, ale poslední den soutěže tuto naději ztratili.
Jen čtyři rychlostní zkoušky na 50 měřených kilometrech 4. dne rally
– už nedávalo mnoho příležitostí k redukci odstupů mezi jednotlivými posádkami. Ale jen pět sekund dělilo čtyři piloty na špičce v pořadí Jari – Matti Latvala, Dani Sordo, Sébastien Ogier a Sébastien Loeb, a tak se až do finiše muselo jet naplno. Na posledních šest testů musely posádky obouvat na mokré podmínky pneumatiky Michelin Pilot z měkké směsi.
Loeb skončil na střeše
Krátce poté, co Sébastien Loeb a Daniel Elena vjeli mezi vinice Cleebourgu, monitory ukázaly doslova surrealistický výjev čísla 1 DS3 WRC, které bylo otočené na střeše mimo silnici. Úžas a pochybnosti brzy nahradila realita, která byla jasná – jsou vyřazeni z této rally. „Nebyli jsme daleko od stopy…Myslím, že jsem byl do pravotočivé zatáčky příliš rychlý. Když jsem začal brzdit, ujel nám zadek a spadli jsme do příkopu a pak začali rolovat. Pramenilo to z toho, že jsem jel naplno, abych se pokusil vyhrát tuto rally. Určitě bych dal přednost tomu, abych dojel do cíle, a pokud možno ještě vítězně, ale právě tohle je taky součást závodění. Je to ale hloupé z pohledu týmu a taky fanoušků, kteří čekali na to, aby mě viděli v Haguenau. Co mi utkví v paměti je to, jak malý kousek jsme byli od Daniho, Jari-Mattiho a Sébastiena.“
Fanoušci v Haguenau Loeba alespoň trochu potěšili, když ho vřele vítali před startem RZ 20. Vedle Daniela Eleny řídil Séb DS3…ale Cabrio, v němž odjeli rychlostní zkoušku v Loebově rodném městě.
Sordo – prokletí druhých míst
Po Loebově vypadnutí se šance na vítězství pro Citroën smrskly na osobu Daniho Sorda. Ačkoli vyzrál na Jari-Matti Latvalu, španělský pilot na Sébastiena Ogiera už neměl. Právě Ogier se ujal vedení hned po první rychlostní zkoušce nedělního programu. Pilot Abu Dhabi Citroën Total World Rally Teamu si na Latvalu vybudoval malý náskok a tlačil se na vedoucí pozici. Jeho úsilí ale bylo marné a nakonec se musel spokojit s druhým místem. „Hlavně jsem zklamaný kvůli Sébovi. Býval by to byl nejlepší konec téhle párty, kdyby zůstal ve hře o vedení až do konce. Pokud se mě týče, jsem rád, že celý podnik probíhal dobře, ale nemohu být opět spokojený, že jsem zase skončil druhý. Jel jsem dobře, neudělal jsem žádné chyby, ale někdy jsem si nebyl příliš jistý při měnících se podmínkách na trati.“
Po souboji s Madsem Östbergem po celý finálový den skončil Mikko Hirvonen na šestém místě. „Znovu opakuji, jeli jsme za velice obtížných podmínek a necítil jsem se příliš dobře. Jediné pozitivum na celé té věci je, že jsem dovezl auto v nepoškozeném stavu až do cíle. Ale ještě si musím dát práci s tím, abych odhalil, proč je moje rychlost tak vzdálená těm nejlepším.“
Matton – Ještě je šance
„Body, které jsme získali o víkendu pro Citroën Total Abu Dhabi WRT nám dávají ještě malou šanci na vítězství v Poháru konstruktérů,“ uvedl Yves Matton, stájový šéf Citroën Racing.
„Ale nemusíme litovat. Odstupy byly natolik nepatrné, že jsme museli zkusit tento podnik vyhrát. Seb a Daniel jeli naplno, jak nejlépe uměli, což ale nakonec pro ně nedopadlo dobře. To by ale v žádném případě nemělo zastínit jejich neuvěřitelnou kariéru. Díky desítkám tisíc fanoušků za to, kteří přišli vzdát hold svým šampionům. Ještě dlouho si budeme pamatovat nadšení a vzrušení celého týmu na Rally Francie.“
Kubica se přiblížil titulu ve WRC2
Robert Kubica a Maciek Baran odvedli vynikající výkon na Rally Francie – Alsasko a připsali si už čtvrté vítězství sezony ve WRC2. Posádka Citroën DS3 RRC nyní znovu vede šampionát a má šanci získat titul v této třídě při dalším kole při Rally Španělsko.
Vítěz Rally Německo na první čistě asfaltové soutěži doufal v potvrzení stoupající formy na francouzské rally, která má podobné tratě. Jako obvykle byl polský pilot ve svých prognózách před startem opatrný. „Rally Francie – Alsasko je celá na asfaltu, což by mělo být pro mě výhodou díky zkušenostem, které na tomto povrchu mám. Rychlostní zkoušky jsou velmi specifické, a to jak profilově, tak co do povrchu,“ komentoval stav pilot DS3 RRC.
Robert Kubica neztrácel čas a ujal se vedení v soutěži hned po první rychlostní zkoušce, na super speciálce Štrasburk už ve čtvrtek. „Byl to dobrý start, ale tam se dalo víc ztratit, než získat,“ připustil Kubica. „Rally je ale teprve na začátku, ale my se chystáme dát tomu všechno.“ Poslední den Robert opět vyhrál hned ráno a na Evanse, druhého v pořadí, už měl více než 4 minuty náskoku. „Bylo tam hodně kluzko v zatáčkách Haguenau,“ říkal Kubica. „Musel jsem být naprosto soustředěný. Naštěstí jsme nemuseli moc riskovat, abychom si udrželi vedení. Celkově to byl vynikající víkend a vysoce produktivní. Byli jsme schopní jet čistě i přesto, že některé pasáže byly záludné s měnícími se podmínkami. Získali jsme hodně bodů. Podobně bychom chtěli zajet i ve Španělsku. Elfyn Evans byl tvrdý protivník i přes problémy, které ho postihly. Už má na kontě několik velkých vítězství a loni například vyhrál WRC Academy. Je to pro mě velký soupeř.“Se čtyřmi vítězstvími v a pěti pódii ze šesti rally, v nichž jel, pilot DS3 RRC znovu převzal vedení v mistrovství o osm bodů před Al Kuwari, který vynechal Alsasko, ale má stejné výsledky.
„Robert ukázal hodně vyzrálosti po celý víkend,“ zdůraznil Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Jeho schopnost jet naplno a pilotovat ve velkých rychlostech, to jsou jeho klíčové zbraně pro úspěch na této rally. Někteří piloti, když se dostanou pod tlak, mohou dělat chyby, ale to není případ Roberta, který se do této pasti nechytil. Vzhledem k podmínkám odvedl vynikající výkon. Bude mít naši plnou podporu pro Španělsko, kde by mohl získat titul šampiona.“
Robert Kubica a Maciek Baran završí své účinkování ve WRC na Rally RACC Katalánsko 25. – 27. října.
Rally Francie – Alsasko, konečné pořadí
1 | S. OGIER | WRC | 0.0 |
2 | D. SORDO | WRC | +12.2 |
3 | J. LATVALA | WRC | +19.5 |
4 | T. NEUVILLE | WRC | +1:14.1 |
5 | E. NOVIKOV | WRC | +3:10.9 |
6 | M. HIRVONEN | WRC | +3:37.7 |
7 | A. MIKKELSEN | WRC | +4:04.2 |
8 | M. OSTBERG | WRC | +4:35.2 |
9 | R. KUBICA | 2 | +9:31.4 |
10 | R. DUMAS | WRC | +11:55.8 |
11 | E. EVANS | 2 | +13:35.3 |
2013 Mistrovství světa WRC, pořadí pilotů
pořadí | pilot | bodů |
1. | S. OGIER | 238 |
2. | T. NEUVILLER | 143 |
3. | J. LATVALAR | 125 |
4. | D. SORDO | 117 |
5. | M. HIRVONEN | 111 |
6. | M. OSTBERG | 81 |
7. | S. LOEB | 68 |
8. | E. NOVIKOV | 57 |
9. | M. PROKOP | 49 |
10. | A. MIKKELSEN- | 40 |
atd. |
2013 Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů
pořadí | tým | bodů |
1. | Volkswagen Motorsport | 339 |
2. | Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team | 259 |
3. | Qatar World Rally Team | 157 |
4. | Qatar M-Sport World Rally Team | 156 |
5. | Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team | 59 |
6. | Jipocar Czech National Team | 51 |
7. | Volkswagen Motorsport 2 | 40 |
8. | Lotos WRC Team | 20 |
Značka CITROËN
– byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií