Rok 2002 byl pro Citroën úspěšným, zejména z důvodu rozšíření řady o vozy C3 a C8 a stále trvajícího zájmu o Citroen Xsaru Picasso, Citroen C5 a Berlingo, jehož popularita je nesporná již několik let.
Více než 1 300 000 klientů na celém světě projevilo v roce 2002 značce Citroën důvěru, což představuje navýšení o 5 % ve srovnání s rokem 2001. Citroënu zvýšil počet prodaných vozů již šestým rokem po sobě, což plně potvrzuje, že ve vývoji svých modelů plně vystihl zájem spotřebitelů. Tři roky po uvedení Citroenu Xsara Picasso na trh překročil jeho 650 000 prodaných vozů na celém světě. Prodej 161 000 Citroenu C5 v roce 2002 dokazuje oblíbenost tohoto vozu a stoupajícího zájmů o provedení kombi, kterých bylo prodáno z uvedeného počtu 28 %.
K úspěchu jednotlivých modelů značky Citroën přispěly také přednosti naftových motorů HDi, a to zejména po stránce jízdního komfortu, nízké spotřeby a ochrany životního prostředí. Všechny vozy značky Citroën vybavené naftovými motory představovaly celkem 54 % všech zaregistrovaných osobních vozů Citroën v roce 2002 v západní Evropě.
Ve snaze uspokojit své klienty rozšiřuje Citroën neustále svoji nabídku o nové vybavení a modely. Důkazem této snahy jsou vozy Xsara Picasso 2.0i 16V BVA, C8 3.0i V6 BVA a také vozy nové řady Xsara, které Citroën vystavuje ve svém stánku. Panorama by však nebylo úplné bez posledních technologických novinek značky Citroën, a to zejména z oblasti využití alternativních zdrojů energie, jejichž použití ilustruje vystavovaný vůz Berlingo GNV.
Na stánku Citroënu mě zaujal především C3 Pluriel – unikátní vůz s variabilní karoserií, který představuje novou etapu v koncepci víceúčelových vozů svou schopností přizpůsobit se všem možným potřebám. Vystavený C-Airdream – koncept kupé 2+2 ztvárňuje představu Citroënu o budoucích trendech a poskytuje skutečný požitek z jízdy ve voze vybaveném špičkovou technologií. C-Airdream je rovněž důkazem technologické kreativity, která spočívá ve využití elektronického ovládání funkcí brždění a řízení. Použití této technologie « by wire » u vozu C-Airdream radikálně změnilo způsob chápání architektury interiéru vozu zejména tím, že byl zcela nově koncipován prostor řidiče. Citroën vystavuje také elektromobily Berlingo a Saxo, a dále vozy využívající ke svému pohonu přírodní plyn (GNV) a LPG jako třeba Berlingo, Saxo nebo Jumper.
Vysoce atraktivní je i model C2 Citroën Sport, kterým se Citroën rozhodl vyjádřit svou futuristickou představu o sportovním automobilu. C2 Citroën Sport má i za cíl odhalovat mladé talenty a umožnit jim osobní rozvoj na juniorských pozicích a poté případně uplatnit plně jejich schopnosti na dalších pozicích ve WRC.
Uvedení vozu C3 na trh v roce 2002 bylo hlavní událostí Citroënu. Nadšení, s jakým byl tento nový Citroën přijat, usnadnilo jeho prodej ve všech zemích. Několik měsíců po uvedení prvních verzí byl u tohoto vozu uveden nový motor 1.4 HDi 16V s výkonem 92 k a elektronicky řízená manuální převodovka SensoDrive.
Autosalon v Paříži 2002 byl pro Citroën příležitostí představit novinku řady C3 : C3 Pluriel. Prostřednictvím tohoto jedinečného vozu s proměnlivou karosérií prokazuje řada C3 dynamičnost a vynalézavost Citroënu. Třídveřový hatchback C3 Pluriel se může střídavě proměnit v panoramatický hatchback C3 Pluriel, v kabriolet C3 Pluriel, čtyřmístný spider C3 Pluriel nebo také C3 Pluriel Spider Pick-up. Tento ojedinělý a zcela nový koncept v automobilovém světě návštěvníky Autosalonu v Paříži obzvláště okouzlil.
Od svého uvedení v roce 1996 se Citroën Berlingo těší velké oblibě: originalita konceptu ludospace již oslovila více než 850 000 klientů. Úspěšné Berlingo se nyní vydává novým směrem díky provedeným stylistickým změnám. Poté, co vůz Berlingo již zaujal svou víceúčelovostí a komfortem, podtrhuje nyní své zaměření pro potřeby rodiny a trávení volného času prostřednictvím vnějšího i vnitřního designu s příjemným interiérem a dokonalou přilnavostí k vozovce díky celé řadě bezpečnostních prvků, které byly posíleny (ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku, posilovač řízení s variabilním účinkem…). Nový Citroën Berlingo, který byl představen na autosalonu v Paříži 2002 byl uveden na trh ve Francii a většině ostatních zemí na konci roku 2002.
Nový monospace vyšší třídy Citroën C8, který dosáhl příznivého ohlasu uveden na trh během druhé poloviny roku 2002. Citroën C8 odpovídá požadavkům klientů tím, že nese hlavní rysy vozů monospace, u kterých je kladen důraz na kabinu a celkové řešení vnitřního prostoru a přizpůsobivost. Kromě toho se vůz C8 liší svým neobvyklým vnějším i vnitřním designem od obvyklého stylistického provedení. Pro dokonalé potěšení z jízdy je řada C8 vybavena benzínovým motorem V6 o výkonu 208 k, napojeným na automatickou převodovku se sekvenčním ovládáním.
Stejně jako všechny ostatní řady značky Citroën představuje řada vozů Xsara proměnlivou nabídku, která se pravidelně rozšiřuje ; mezi novinky nabízené v rámci nové řady Xsara patří : nový motor 1.4 Hdi a úpravy týkající se vnitřního a vnějšího designu vozu.
Motor 1.4 HDi s výkonem 70 k, úspěšně zavedený již u vozu C3, přináší všechny přednosti, které zajistily motorům Diesel typu HDi jejich dobrou pověst a mezi které patří : snížená spotřeba, tichý chod a jízdní komfort. Vůz Xsara 2003 se vyznačuje nově řešeným předním nárazníkem, obklopujícím rozšířenou mřížku a mlhová světla, a dále pak novými vnitřními dekory na přístrojové desce, části s kontrolními přístroji a na sedadlech. Čtyři roky po svém uvedení se vůz Xsara setkává s nesporným úspěchem, o kterém svědčí 1 400 000 hatchbacků, kupé a kombi Xsara uvedených na trhy po celém světě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.