V lednu 2003 představila automobilka Kia na autosalonu v Detroitu svou novou studii „crossover“ vozu KCD-1 Slice. „S tímto vozem zbavíte jeden den domácnost různého harampádí a další den ho proženete po klikatých cestách za městem,“ popsal vůz jeho designér Eric Stoddard z Hyundai-Kia Design Centra v Eschbornu u Frankfurtu nad Mohanem.
Koncept KCD-1 Slice je postaven na podvozkové platformě modelu střední třídy Magentis, ale při menší délce 450 cm nabízí větší rozvor 285 cm. Díky kolům posazeným přímo v rozích karoserie a minimálním převisům se vůz jeví menší, ale se svou šířkou 189 cm a výškou 160 cm nabízí dostatek pohodlí.
Variabilní vnitřní prostor vozu je dobře přístupný ve velkém úhlu se otevírajícími dveřmi. Absence madel ve dveřích upozorňuje na jejich elektronické ovládání při nastupování a vystupování z vozu. Automobil poskytuje prostor pro šest dospělých osob, přičemž všechny mají k dispozici bezpečnostní pásy integrované v sedadlech. Bezpečnostní výbava vozu obsahuje například přední, boční i hlavové airbagy se senzory. Při jejich sklopení se vytvoří kompaktní zavazadlový prostor s protiskluzovou úpravou, který umožní převést velké množství nákladu včetně rozměrných předmětů.
Přístrojová deska v oranžovém provedení je zasazena v přehledné konzole. V jejím středu jsou umístěny základní ovladače a v horní části je pak umístěn výsuvný LCD display pro zobrazování nejen navigačních údajů, ale také pro údaje informativního a zábavního charakteru.
Hliníkový 2,7l DOHC V6 24 ventilový motor s elektronickým vícebodovým vstřikováním a duálním systémem sání poskytuje dostatek točivého momentu již v nízkých otáčkách a spolu s výkonovou rezervou ve vysokých otáčkách přináší sportovní dojem z jízdy. Ten je ještě podpořený sekvenční automatickou převodovkou Sportmatic. Vidlicový šestiválec a agresivně vyladěný podvozek je schopen nabídnout správný požitek z jízdy jak při pohonu přední nápravy, tak při pohonu 4×4. Stříbrně šedý lak karosérie s výraznými oranžovými linkami dále podtrhuje sportovní charakter vozu.
Nezávislé zavěšení kol je vyladěno pro snadné ovládání vozu při zachování dostatečného jízdního komfortu. Přední náprava využívá zavěšení se dvěmi příčnými rameny s vinutými pružinami a plynovými tlumiči. U zadní nápravy je použito víceprvkové zavěšení. Příčné stabilizátory jsou montovány na obě nápravy. Ovládání vozu usnadňuje hřebenové řízení s posilovačem řízením reagujícím v závislosti na rychlosti vozu. Vůz je osazen 19 palcovými litými koly s 235/45 R19 pneumatikami.
Koncept vozu není zatím určen pro sériovou výrobu. Jeho představení na významných mezinárodních výstavách má za cíl zmapovat zájem a ohlas odborníků i veřejnosti.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.