KIA: Koncept KCD-1 Slice na březnovém ženevském autosalónu

Tento koncept v sobě kombinuje prvky vozů kategorie SUV a MPV.

V lednu 2003 představila automobilka Kia na autosalonu v Detroitu svou novou studii „crossover“ vozu KCD-1 Slice. „S tímto vozem zbavíte jeden den domácnost různého harampádí a další den ho proženete po klikatých cestách za městem,“ popsal vůz jeho designér Eric Stoddard z Hyundai-Kia Design Centra v Eschbornu u Frankfurtu nad Mohanem.

KIA: Koncept KCD-1 Slice na březnovém ženevském autosalónu
KIA: Koncept KCD-1 Slice na březnovém ženevském autosalónu

Koncept KCD-1 Slice je postaven na podvozkové platformě modelu střední třídy Magentis, ale při menší délce 450 cm nabízí větší rozvor 285 cm. Díky kolům posazeným přímo v rozích karoserie a minimálním převisům se vůz jeví menší, ale se svou šířkou 189 cm a výškou 160 cm nabízí dostatek pohodlí.

Variabilní vnitřní prostor vozu je dobře přístupný ve velkém úhlu se otevírajícími dveřmi. Absence madel ve dveřích upozorňuje na jejich elektronické ovládání při nastupování a vystupování z vozu. Automobil poskytuje prostor pro šest dospělých osob, přičemž všechny mají k dispozici bezpečnostní pásy integrované v sedadlech. Bezpečnostní výbava vozu obsahuje například přední, boční i hlavové airbagy se senzory. Při jejich sklopení se vytvoří kompaktní zavazadlový prostor s protiskluzovou úpravou, který umožní převést velké množství nákladu včetně rozměrných předmětů.


Přístrojová deska v oranžovém provedení je zasazena v přehledné konzole. V jejím středu jsou umístěny základní ovladače a v horní části je pak umístěn výsuvný LCD display pro zobrazování nejen navigačních údajů, ale také pro údaje informativního a zábavního charakteru.


Hliníkový 2,7l DOHC V6 24 ventilový motor s elektronickým vícebodovým vstřikováním a duálním systémem sání poskytuje dostatek točivého momentu již v nízkých otáčkách a spolu s výkonovou rezervou ve vysokých otáčkách přináší sportovní dojem z jízdy. Ten je ještě podpořený sekvenční automatickou převodovkou Sportmatic. Vidlicový šestiválec a agresivně vyladěný podvozek je schopen nabídnout správný požitek z jízdy jak při pohonu přední nápravy, tak při pohonu 4×4. Stříbrně šedý lak karosérie s výraznými oranžovými linkami dále podtrhuje sportovní charakter vozu.


Nezávislé zavěšení kol je vyladěno pro snadné ovládání vozu při zachování dostatečného jízdního komfortu. Přední náprava využívá zavěšení se dvěmi příčnými rameny s vinutými pružinami a plynovými tlumiči. U zadní nápravy je použito víceprvkové zavěšení. Příčné stabilizátory jsou montovány na obě nápravy. Ovládání vozu usnadňuje hřebenové řízení s posilovačem řízením reagujícím v závislosti na rychlosti vozu. Vůz je osazen 19 palcovými litými koly s  235/45 R19 pneumatikami.


Koncept vozu není zatím určen pro sériovou výrobu. Jeho představení na významných mezinárodních výstavách má za cíl zmapovat zájem a ohlas odborníků i veřejnosti.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz