Za volantem nového Seatu Cordoby v provedení sedan

Při představení nové Cordoby nám umožnil dovozce krátké zkušební jízdy s dodávanými motory.

Podrobné údaje o novém Seatu Cordobě najdete v jiném dnešním článku, v tomto sdělení vás bych chtěl seznámit se zajímavými osobními poznatky, které jsem získal z porovnání z krátkých zkušebních jízd s různými motory.


Za volantem nového Seatu Cordoby v provedení sedan
Za volantem nového Seatu Cordoby v provedení sedan
Za volantem nového Seatu Cordoby v provedení sedan

Jako první Cordobu jsem si vybral model se šestistupňovou manuální převodovkou  s nejvýkonnějším motorem – turbodieselem 1.9 TDi o výkonu 96 kW/130 k. Svého nejvyššího výkonu dosahuje tento agregát při 4000 min–1 a nejvyšší točivý moment – 310 Nm – je k dispozici již při otáčkách 1900 min–1. Samozřejmě, že nová Cordoba s tímto motorem splnila mé očekávání. Výborná akcelerace, pohodlné a bezpečné vedení vozu, velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku od interiéru vozu. Vůz tedy podle mých představ – s výkonným motorem většího obsahu.

Po absolvování první jízdy jsem si vybral úmyslně nejméně výkonný tříválcový motor 1,2 litru s výkonem 47 kW (64 k). Očekával jsem, že jízda s novou Cordobou s tímto motorem nebude příjemným řidičským zážitkem. Byl jsem však mile překvapen a v duchu jsem se motoru omlouval za jeho podceňování. Motor ochotně zvyšoval otáčky a po podřazení při požadavku na rychlé předjetí mně jako by chtěl dokázat, že jeho výkon stačí k bezpečnému předjíždění a dosažení i dobrých jízdních průměrů. Byl jsem tak překvapen jeho výkonem, pravidelným chodem a tichostí, že jsem nejdříve myslel, že mám pod kapotou čtyřválcový motor 1,4 l. Při vrácení vozu jsem si ale ověřil, že motor byl skutečně tříválec 1,2. Abych své nadšení alespoň trochu zmírnil, musím uvést, že jsem jel pouze s kolegou, bez zavazadel a krátký okruh. Stejně si však myslím, že budoucnost v masovém měřítku bude patřit nízko objemovým motorům, jejíž výkon stále roste a rozhodně bude stačit na požadavky převážné většiny motoristů. To nám potvrzuje celá řada benzinových i naftových výkonných motorů o objemu 1,4 litru, které v posledním období uvedly i u nás ostatní světové značky.


Doufám, že ani při redakčním testu mě tento tříválec nezklame a budu vám moci potvrdit své kladné poznatky z krátké jízdy s ním.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...