Mazda Premacy v provedení Activ získává i ty zájemce, kteří vyžadují vedle prostornosti a variabilitě interiéru vozu i výkonný motor, který umožňuje vozu i v plném obsazení a s plně využitým zavazadlovým prostorem dosahovat vyšších jízdních průměrů. Motor o objemu 2,0 litru s výkonem 96 kW uvedené požadavky zákazníků splňuje v plné míře: to se také plně projevilo při našich testovacích jízdách.
I elegantní design Premacy zdůrazňuje dynamiku vozu: zejména při bočním pohledu na stoupající linie spodní hrany oken, vystouplé lemy blatníků kol, prahové nástavce, přední a zadní spoiler nárazníků a šestnáctipalcové disky z lehkých slitin. Designu Premacy sluší i podélný střešní nosič, zadní střešní spoiler nová zadní rozměrná sdružená světla. Standardní výbavou jsou i přední mlhová světla integrovaná do předních nárazníků a praktické boční lišty chránící dveře proti drobnému poškození zejména při parkování vozu..
V interiéru jsem byl mile překvapen vysokou variabilitou vnitřního prostoru, kterou lze uskutečnit přestavením sedadel nebo jejich jednoduchým vyjmutím doslova v několika vteřinách. Sklopené opěradlo středního zadního sedadla vytvoří praktický odkládací stolek pro cestující v druhé řadě sedadel. Dokonce lze i v druhé řadě vyjmutím středního sedadla a posunutím krajních sedadel do středu, vytvořit dvě nanejvýš pohodlná samostatná místa. Opěradla zadních sedadel je možné též naklánět, cestující tak mají možnost pohodlnějšího cestování zejména při dálkových jízdách. Tomu je přizpůsoben i kryt zavazadlového prostoru, který lze posunovat ve třech polohách podle naklonění opěradel. Možnost rychlé přestavby interiéru umožňuje dopravu různě objemných a i nadměrně dlouhých předmětů bez jakýchkoliv problémů. Objem zavazadlového prostoru 370 litrů se sklopením zadních sedadel zvětší na 719 litrů.
Při testovacích jízdách jsem ocenil vyšší posez, který mně umožňoval výborný přehled z vozu a též sedadlo s velmi dobrým bočním vedením. Stejně kladné ocenění zasluhuje palubní deska s ergonomicky umístěnými sdělovači i ovládači včetně příjemného bílého podkladu sdělovačů. Na kratší řadící páku jsem si zvykl a řazení mně nedělalo vůbec problémy. Přesné řízení s posilovačem, antiblokovací brzdový systém ABS, elektronický systém rozdělování brzdné síly EBD, protiprokluzový systém TCS a dynamický stabilizační systém DSC spolu s celkovým konstrukčním řešením podvozku mě umožňoval bezpečné projíždění zatáček vyšší rychlostí a rychlou jízdu i na silnicích s horším povrchem. Musím zdůraznit, že motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.
Šestnáctiventilový benzinový motor DOHC 2,0 l dosahuje nejvyšší výkon 96 kW při 6 000 ot/min a maximální točivý moment 171 Nm při 4 000 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 188 km/h. Motor dobře akceleroval i při nižších otáčkách, při podřazení mě prudkou akcelerací umožňoval bezpečné předjetí vozů na krátkých úsecích. Kombinovanou spotřebu jsem dosáhl během testu 8,4 l/100 km, což je o 0,3 l nižší než udává výrobce – jezdil jsem však většinou pouze se spolujezdcem a téměř bez zavazadel.
Cena Mazdy Premacy Active s benzinovým motorem 2,0 je na první pohled vysoká – 699 900 Kč – uvážíme-li však bohatou výbavu, která je v uvedené ceně obsažena – pak se nám cena zdá přiměřená. Vždyť výbava mimo v testu již uvedené obsahuje airbagy řidiče i spolujezdce včetně bočních airbagů, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, elektricky ovládané střešní okno, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládačem, imobilizér, rádio Mazda s ovládáním na volantu a řadu dalších drobných položek výbavy, které do tak dobře vybaveného vozu náleží. Testovaný vůz byl navíc vybaven příplatkovou výbavou: metalickým lakem (+13 420 Kč) a mechanickým zabezpečovacím zařízením (+5 900 Kč).
K informaci zájemcům uvádím, že Mazdu Premacy Active je možno zakoupit i s naftovým šestnáctiventilovým turbomotorem 2,0DiTD s výkonem 74 kW. Mazdu Premacy pak též v nižších výbavách Comfort a Exclusive, jejichž ceny podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy se pohybují v základu od 499 900 do 689 900 Kč.
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH. Pokud majitel používá vůz k podnikatelským účelům po kladném posouzení příslušného finančního úřad může využít možnost odpočtu DPH, což znamená podstatné snížení ceny vozu (až o více jak 100 000 Kč).
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů