Už jen při vyslovení jména Ferrari musí srdce každého správného motoristiy zaplesat. A což teprve pohled na takového krasavce, pro něhož jsou typické rudá barva a vzpínající se kůň ve znaku. Toto spojení už samo o sobě vyvolává pocit dynamiky a neobyčejné síly, kterou realita jen potvrdí. Představa, že takových jedinečných skvostů se sejde hned několik desítek, je sama o sobě víc než lákavá. Přitom se nejedná jen o nějakou přehlídku, ale o hodnotné závody vyznačující se dramatičností a tvrdými boji na tratích těch nejznámějších okruhů. A to už je přímo výzva ke shlédnutí některého z podniků seriálu Ferrari Chalenge 98. Hlavní roli v něm hraje sériový model F 355 s upraveným podvozkem a spojkovým mechanizmem, výkonnějšími brzdami, přídavným chladičem převodovky a ochranným obloukem uvnitř, abychom jmenovali některé rozdíly oproti čistě civilní verzi. Osmiválcový motor vozu má objem 3, 5 l a jeho maximální výkon činí 280 kW (380 k).
Ferrari Chalenge 98 vůbec není jen evropskou záležitostí, naopak jej můžeme považovat za seriál přímo světového významu. Vždyť kromě středoevropské zóny, ve které jede i náš tým HP Exclusive, mají možnost vidět “rudé ďábly” i příznivci rychlých kol v jižní a
západní Evropě, USA, Japonsku a v oblasti Pacifiku. Vzhledem k takovému rozsahu není tedy možné, aby všichni stihli všechno. Proto se ti nejlepší ze zmíněných pásem sejdou ve světovém finále, jehož dějištěm je letos Barcelona. Rovněž jezdecké složení je pestré. Vedle ostřílených profesionálů se za volanty těchto rychlých vozů objevují i řidiči, kteří se závodnickými zkušenostmi zatím příliš chlubit nemohou. Proto také je Ferrari Chalenge rozdělen do dvou skupin – Gentleman I a Gentleman II.
Už jsme se letmo zmínili o účasti českého týmu HP Exclusive v tomto zajímavém seriálu. Nutno zdůraznit, že v něm nehraje druhé housle, nýbrž naopak. Jednak je počtem sedmi vozů nejpočetnějším týmem a také jeho vstup do prvního ze čtrnácti závodů, konaného na berlínském okruhu Avus, byl přímo impozantní. Duše týmu Zdeněk Holubovský, jinak šéf stejnojmenné firmy, jež je oficiálním importérem vozů Ferrari do České republiky a východní Evropy, zde v kategorii Gentleman II za sebou nechal všechny soupeře a jeho výkon ještě umocnilo druhé místo týmového kolegy Karla Oppitzhausera z Rakouska. Rázem se tedy náš tým stal největším favoritem celého seriálu. Mluvíme-li o týmu, sluší se, abychom jmenovali i další členy. Jsou jimi: Miroslav Vyhlídal, spolu se Zdeňkem Holubovským loňský účastník seriálu, Ivan Mifka, pro něhož mluví zkušenosti ze závodů do vrchu, němečtí jezdci Richard Weber, kterému ani 66 let nevadí aby usedl do svého rychlého Ferrari, Rudiger Seyffarth, Harald Brutschin, několikanásobný vítěz Ferrari Chalenge Cupu a už vzpomínaný rakušan Karl Oppitzhauser je zároveň nejzkušenějším závodníkem, neboť se může pochlubit startem v královské motoristické disciplině, F1.
O tom, že Ferrari Chalenge 98 je vítaným zpestřením pro pořadatele vrcholných motoristických podniků, svědčí i nabídka jeho organizátorům, aby se rudé vozy představily v předzávodech některých velkých cen F1. Podle poslední informace bychom měli smečku těchto “ďáblů” vidět i o víkendu, 26. – 28. 6. na Masarykově okruhu, v rámci Letní ceny Brna.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií