BMW Z4:
Na stánku BMW kolem dvoumístného roadsteru BMW Z4 bylo tolik návštěvníků, že jsem ho jen stěží mohl vyfotografovat.
BMW Z4 je nositelem všech klasických prvků typického roadsteru – dlouhé a štíhlé přední kapoty ukrývající motor, dlouhým rozvorem, krátkými převisy a nízkou pozici sedadla řidiče posunutou výrazně dozadu. Nové šasi nabízí fanouškům roadsterů nejen prostorný kokpit se sportovně tvarovanými sedadly, ale rovněž velký zavazadlový prostor s variabilním úložným prostorem pro střechu, který nabízí až 260 litrů prostoru. Plátěná střecha se skládá do tvaru Z a obsazuje vyhřívané zadní okno ze skla. Z4 je vybaven dvěma vysoce pružnými šestiválci: motorem 3.0i s výkonem 170 kW (231 k) s šestistupňovou manuální převodovkou s nejvyšší rychlostí 250km/h anebo 2.5i s výkonem 141 kW (192 k) s pětistupňovou manuální převodovkou s nejvyšší rychlostí 235 km/h. Technologie dynamické kontroly jízdy DDC (Dynamic Drive Control) poskytuje řidiči ještě spontánnější možnost akcelerace a kontaktu s plynovým pedálem, sportovní a přímé řízení a navíc rovněž ještě dynamičtější program změny převodových stupňů, který je součástí pětistupňové automatické převodovku, která se dodává na přání.
Široký rozchod, extrémně nízké těžiště, optimální rozdělení hmotnosti mezi obě nápravy v poměru 50:50 a velmi přesné řízení s elektrickým posilovačem umožňují s novým modelem BMW Z4 projíždět prudkými zatáčkami mimořádně vysokými rychlostmi s maximální bezpečností. Samozřejmostí jsou vysoce výkonné nevadnoucí brzdy, pneumatiky umožňující jízdu i při defektu, které jsou nabízeny jako standard, a systém dynamické kontroly stability vozidla (DSC II – Dynamic Stability Control) s trakčním režimem, který garantuje tu nejvyšší bezpečnost za jízdy ve všech situacích. Roadster BMW Z4 vstoupí na americký trh v říjnu tohoto roku, zatímco v Evropě se objeví na jaře roku 2003. Do té doby bude šestistupňová sekvenční převodovka SMG z dílny BMW dostupná pro obě motorové varianty vozu, což ještě zvýší radost z jízdy se „zet čtyřkou“. Prodej nového BMW Z4 bude zahájen v USA již v tomto čtvrtletí, v Evropě na jaře příštího roku.
Nové šesti a osmiválcové naftové motory:
Dále BMW představilo v Paříži naftové motory, určené pro
nové BMW řady 7. Motory jsou vybaveny vstřikováním typu common rail druhé generace a mají významná zlepšení v mnoha oblastech. Řadový šestiválec vozu BMW 730d nyní nabízí maximální výkon 160 kW (218 koní) při 4000 otáčkách za minutu, s maximálním točivým momentem 500 Nm mezi 2000 a 2750 otáčkami za minutu. Motor V8 z vozu BMW 740d poskytuje 190 kW (258 koní) při 4000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 600 Nm mezi 1900 a 2500 otáčkami za minutu. Pro zajištění optimálního a vysoce efektivního přenosu síly v kombinaci s vynikajícím komfortem při řazení přicházejí oba modely poprvé na světě s šestistupňovou automatickou převodovkou, která debutovala v modelech 735i a 745i a ve všech ohledech získala vynikající známky.
Výkony obou modelů jsou mimořadné: BMW 730d zrychluje z 0 na 100 km/h za 8 sekund a dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h. Model 740d zrychlí na 100 km/h za 7,4 sekund a ručička rychloměru se zastaví až na 250 km/h. I přes tyto výkony je spotřeba těchto nových „sedmiček“ pouze 8,5, respektive 9,7 litrů na sto kilometrů.
BMW Z8:
Ve zvláštním odděleném prostoru bylo vystaveno na otáčivé točně elegantní BMW Z8, které mě velmi zaujalo svými liniemi.
Proto jsem ho pro vás vyfotografoval. Je 444 cm dlouhé, 183 široké a 132 cm vysoké. Osmiválcový benzinový motor objemu 5 litrů s 32 ventily dosahuje nejvyšší výkon 294 kW při 6600 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 500 Nm již při 3800 ot/min. Rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h . Zrychlení vozu je fascinující: z 0 na 100 km/h za 4,7 sekund. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 14,5 l/100 km. Vzhledem k výkonovým parametrům vozu není vysoká.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas