Říká se – co je malé, to je hezké – o Matízu to platí dvojnásob. Připočteme-li k eleganci jeho designu zaoblených tvarů přes jeho malé vnější rozměry (délka 350cm, šířka 150 cm) poměrně prostorný interiér, úsporný, ale výkonný benzinový tříválcový motor o objemu (pouze 0,8 litru) a jeho poměrně nízkou cenu (215 900 Kč), pak je zájem zákazníků o něj plně pochopitelný.
Modernizace je na první pohled patrná především na jeho designu: směrové svítilny vpředu byly zvětšeny a přemístěny z nárazníku vedle hlavních světlometů, přední nárazník svým změněným vytvarováním působí dynamičtěji, boční plastové ochranné lišty více vystupují z plochy – jsou tedy nápadnější, ale především více ochraňují vůz na parkovišti, registrační tabulka byla přesunuta z nárazníků do spodní části výklopných zadních dveří a zadní nárazník je vyprofilován a mohutnější.
I v interiéru došlo ke změnám: v testovaném Matízu ve verzi SE došlo k přemístění elektrického ovládání předních oken ze střední konzole do loketních opěrek, odkládací kapsy na dveřích jsou objemnější a delší – přes celou šířku dveří. Přepracovaná střední konzole mezi sedadly obsahuje držák na dvě láhve a menší odkládací prostor. Při jízdě jsem ocenil praktickou opěrku pro levou nohu, nejvíce však lépe anatomicky tvarovaná sedadla s vyššími opěradly a většími opěrkami hlavy. Bezpečnostní pásy byly vybaveny elektronickými předpínači a vzadu přibyl bezpečnostní pás i pro pátého cestujícího Ocenil jsem snížení hladiny hluku v interiéru vozu oproti minulému provedení, ale podotýkám, že i v předchozím modelu bylo na dobré úrovni. Je třeba novým zájemcům o tento vůz připomenout, že vyšší posez v Matýzu umožňuje lepší výhled, k čemuž přispívají i rozměrnější plochy oken. Zavazadlový prostor se sklopením zadních sedadel zvětší ze 167 na 624 litrů.
Samotný tříválcový motor o objemu 0,8 litru s výkonem 37,5 kW (51 k) při 5 900 ot/min v testu prokázal, že umí a chce. Zejména mě udivilo jeho zrychlování i při nižších otáčkách motoru. S Matízem se dá jezdit svižně – samozřejmě pokud chceme nebo potřebujeme rychleji předjet, je lepší podřadit na nižší stupeň rychlosti a Matízek vyrazí bez prodlení po přidání plynu a předjetí je rychlé a bezpečné. Výrobce udává maximální rychlost vozu 144 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 17 sekund.
Při testování vozu jsem ocenil celkové konstrukční provedení podvozku. Matíz se nadměrně nenaklání ani při rychlejším projíždění zatáček, drží poměrně dobře stoupu a jeho příjemné měkčí pérování zabezpečuje, že ani na horších silnicích jsem nepociťoval drncání typické pro malé vozy s menšími koly. Také brzdy jsou účinné. Připomínám, že vzhledem k malým vnějším rozměrům vozu, je s ním velmi dobré zaparkovávání a jeho pohyblivost ve městě je velmi dobrá.
Způsob jízdy: lehká noha a úměrné otáčky – ani nízké ani přehnaně vysoké – významně ovlivní naši spotřebu. Snažil jsem se i při svižné jízdě jezdit hospodárně a docílená kombinovaná spotřeba během testu 5,4 litru je dokonce o 0,7 litru nižší než udává výrobce. Musím však dodat, že jsem jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Mé celkové velmi kladné hodnocení tohoto vozu nesmí rozhodně přispět k tomu, abychom na Matízu požadovali výkony, které mají větší, těžší a výkonnější vozy. Při jízdě si musíme uvědomit, že sedíme v lehkém voze menších rozměrů, délky i rozvoru a tak se musíme na silnici chovat, abychom Matízkovi ani sobě neuškodili a dlouho a bezpečně v něm i když svižně jezdili.
Daewoo Matíz v nejnižším stupni výbavy Club stojí 215 900 Kč. Ve vyšším stupni City 223 900 Kč, Comfort 239 900 Kč, Prestige 250 900 Kč a v nejvyšším stupni výbavy Executive 279 900 Kč. Připomínám, že záruka na vůz je tři roky nebo ujetí 100 000 km.