Na krátkém testovacím okruhu jsem měl možnost vyzkoušet si jízdní vlastnosti podvozku i výkony motorů a musím konstatovat, že automobilce SEAT se podařilo Ibizou čtvrté generace s výrazným dynamickým a osobitým designem, vyspělým podvozkem a s možností výběru ze šesti motorů zcela naplnit firemní slogan „SEAT auto emoción“.
Také interiér nové Ibizy rozvíjí dynamický design karoserie. Palubní deska je důsledně zaoblená a je protažená až do boků vozu. Středová konzole je mírně natočena k řidiči, což mu usnadňuje ovládání spínačů a ovladačů. Tříramenný sportovní volant nové Ibizy je možné nastavovat jak výškově, tak i podélně. Kruhové přístroje seskupené v přístrojovém štítu vozu jsou výrazně zapuštěné pod úroveň čelní strany přístrojového štítu, takže jsou dobře čitelné i za plného slunečního světla. Dva velké kruhové přístroje – rychloměr a otáčkoměr – z boků doplňují teploměr chladicí kapaliny motoru a ukazatel zásoby paliva v nádrži. Modely SEAT Ibiza Sport se vznětovým motorem 1.9 TDi o výkonu 96 kW/130 k mají ještě dva další kruhové přístroje, které ukazují teplotu oleje a úroveň nabíjení akumulátoru. Sportovnímu charakteru vozu odpovídá i výrazné anatomické tvarování sedadel. Na plně galvanizovanou karoserii nové Ibizy SEAT poskytuje dvanáctiletou záruku proti prorezivění. Nová Ibiza je dlouhá 395 cm, široká 170 cm a vysoká 144 cm, je tedy větší než předchozí model. Větší vnější rozměry nové Ibizy se zřetelně projevily v prostornějším interiéru tohoto modelu. Pravá přední sedadla třídveřových modelů jsou u vybraných verzí vybavena systémem „Access Plus“, který usnadňuje nastupování do zádi vozu. Souběžně se sklopením opěradla předního sedadla se pohybuje směrem vzhůru i sedák a celé sedadlo se posouvá dopředu. Objem zavazadlového prostoru je 267 litrů, pod podlahou zavazadelníku se už neukrývá pouze kolo na dojetí, jako v případě předešlých modelů Ibiza, ale plnohodnotné rezervní kolo.
Automobilka SEAT při přípravě sériové výroby nejnovějšího modelu Ibiza zavedla kvalitativně nový způsob svařování pomocí laseru, které zabezpečuje minimální technologické spáry mezi karosářskými panely zlepšují design nového modelu a vylepšují i jeho aerodynamiku.
Nová Ibiza je vybavena elektro-hydraulickým posilovačem hřebenového řízení. Elektrické čerpadlo posilovače mění svůj výkon v závislosti na rychlosti natáčení volantu a okamžité rychlosti jízdy. Ovládání vozu je snadné i při složitém manévrování v nízkých rychlostech (např. při parkování) a zároveň řidič ani ve vysokých rychlostech neztrácí pocit bezprostředního kontaktu se silnicí. Elektro-hydraulický posilovač spotřebuje asi dvacetkrát méně energie než konvenční hydraulické posilovače.
Ve výbavě nových vozů SEAT Ibiza se objevují ty nejvyspělejší bezpečnostní prvky a systémy. V závislosti na úrovni výbavy mají Ibizy buď standardně nebo za příplatek např. čelní a boční airbagy, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení ASR, elektronický stabilizační systém ESP, brzdový asistent, deformovatelný sloupek řízení, pedály, které se v případě havárie uvolňují ze svého uchycení… Základním prvkem bezpečnostní výbavy nových modelů SEAT Ibiza však je jejich velmi tuhý skelet a karoserie s deformačními zónami.
Nová Ibiza zákazníky potěší širokou škálou nabízených motorů – celkem bude možné vybírat ze šesti zážehových a vznětových agregátů o výkonech od 47 kW/64 k až po 96 kW/130 k.
Vůbec poprvé se pod kapotou sériového modelu SEAT objevuje tříválcový motor – jde o zážehový tříválec se čtyřventilovou technikou o objemu 1,2 l a výkonu 47 kW/64 k při 5400 min-1. Tento motor dokáže novou Ibizu rozjet až na rychlost 166 km/h a v průměru si řekne jenom o 6,0 l/100 km.
Čtyřválcový zážehový motor se čtyřventilovou technikou o objemu 1,4 l se bude dodávat ve dvou výkonových verzích: Verze 1.4 16v s 55 kW/75 k výkonu je určena pro modely s manuální pětistupňovou převodovkou i čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Motor o stejném objemu, ovšem naladěný na výkon 74 kW/100 k, je určený především pro sportovně založené řidiče, kteří ocení maximální rychlost až 191 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 11,2 s.
Pro zájemce o vznětové motory jsou připraveny čtyřválce se systémem přímého vstřikování paliva do válců o objemu 1,9 l. Motor s atmosférickým plněním 1.9 SDi o výkonu 47 kW/64 k je nejúspornějším agregátem celé nové modelové řady Ibiza – jeho průměrná spotřeba činí jenom 4,9 l/100 km a přitom Ibiza s tímto motorem jede až 162 km/h. Přeplňovaný čtyřválec 1.9 TDi, vybavený systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska a turbodmychadlem s proměnnou geometrií, se chlubí výkonem 74 kW/100 k, dokáže s novou Ibizou maximální rychlost až 190 km/h a v průměru se spokojí jenom s 5,0 l nafty na 100 km jízdy. Skutečnou hvězdou mezi vznětovými motory je čtyřválec 1.9 TDi o výkonu 96 kW/130 k, což z něj dělá vůbec nejvýkonnější agregát Ibizy. S ním Ibiza jede až 206 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje během 9,4 s a její průměrná spotřeba činí pouhých 5,1 l/100 km.
Zákazníci si mohou ovšem s ohledem na zvolený motor zvolit jednu ze třech tradičních verzí, lišících se úrovní výbavy: Stella, Signo a Sport.
Cena Nové Ibizy s motorem 1,2 (47 kW)ve výbavě Stella je 288 400 Kč, ve výbavě Signo 318 900 Kč. Cena Ibizy s motorem 1,4 (55 kW) ve výbavě Stella je 304 900 Kč, ve výbavě Signo 334 900 Kč (s automatickou převodovkou 379 900 Kč) a ve výbavě Sport 352 900 Kč. Cena Ibizy s motorem 1,4 (74 kW) ve výbavě Signo 373 900 Kč a ve výbavě Sport 391 900 Kč.
Cena Nové Ibizy s dieslovým motorem 1,9 SDi (47 kW) ve výbavě Stella je 339 900 Kč, ve výbavě Signo 369 900 Kč. Cena Ibizy s dieslovým motorem 1,9 TDi (74 kW) ve výbavě Stella je 424 900 Kč. Cena Ibizy s dieslovým motorem 1,9 TDi (96 kW) se dodává pouze v nejvyšší výbavě Sport a se šestistupňovou převodovkou za 509 900 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií