Renaultu se podařilo úspěšně spojit vlastnosti luxusního kupé s vlastnostmi velkoprostorového vozu. Zdařilý mimořádně
odvážný osobitý design třídveřové karoserie, luxusní prostorný interiér s poměrně velkým zavazadlovým prostorem (530 litrů), dokonalý výhled z vozu, tichý výkonný motor, vysoký stupeň bezpečnosti a konkurence schopná cena přiláká mnohé z těch, pro které je vůz určen.
Při přebírání třídveřového Renaultu Avantime mě zaujala mírně vystouplá kratší kapota s navazujícím velkoplošným předním sklem s mírným sklonem a zejména pak řešení zadní partie vozu: zadní oblé sklo je svislé a spolu s vystouplým víkem zavazadlového prostoru tvoří jeden celek. Výrazné zadní světla v pojetí písmena X se zvětšenou spodní částí dodávají vozu mimořádně originální osobitý tvar.
Do vozu s výše umístěnou podlahou se sedadly s vyšším posedem se nastupuje pohodlně rozměrnými dveřmi, které jsou zavěšeny na originálně řešeném dvoukloubovém mechanismu. Při otevření dveří nejdříve okno sjede o něco dolů a stejně tak při jejich zavření, což působí efektivně. Po usednutí do pohodlných rozměrných sedadel jsem byl překvapen ještě větším prostorem než jsem očekával. Velmi praktické je umístění bezpečnostních pasů v sedadlech. Spíše jako kabriolet pak Avantime působí po otevření elektricky ovládaného střešního okna a bočních předních i zadních oken, které i s rámem zajedou do dveří. Příjemná je i elektricky ovládaná roleta střešního okna chránící cestující nadměrným slunečním paprskům.
Sdělovače jsou umístěny uprostřed na horní části palubní desky. Měl jsem obavy, že jejich sledování bude nadměrně odvádět mou pozornost, ale není tomu tak: velmi brzo jsem si zvykl a mohu říci, že i při čtení rychlosti a dalších údajů jsem měl v zorném úhlu i silnici před sebou. Všechny ovládače i řadící páka šestistupňové převodovky jsou v dosahu řidiče. Ve standardní bohaté výbavě je i rádio s CD s ovládáním pod volantem a dálkovým přenosným ovládáním.
Třílitrový šestiválcový benzinový motor s dvaceti čtyřmi ventily má maximální výkon 210 k (152 kW) při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 280 Nm dosahuje při 3 750 ot/min. Výrobce uvádí zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,6 sekund a nejvyšší rychlost 220 km/h. Průměrnou kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 11,3 l/100 km. Během testu jsem docílil spotřebu 10,9 litru, avšak jezdil jsem pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.
Řízení Renaultu Avantime bylo pro mě příjemným zážitkem. Motor je dostatečně silný pro svižnou jízdu, šestistupňová převodovka je velmi dobře odstupňovaná, posilovač řízení je variabilní, brzdy jsou účinné se systémem ABS s EBV, vůz je vybaven elektronickým stabilizačním systémem ESP s protiprokluzovým systémem ASR a brzdovým asistentem. Díky tomuto vybavení drží Avantime i v prudkých zatáčkách dobře jízdní stopu, nadměrně se nenaklání a dobře akceleruje. Motor je tichý v průběhu celého rozsahu otáček, taktéž podvozek je dobře odhlučněn. V interiéru vozu je velmi nízká hladina hluku, umožňující bezproblémový poslech rádia i CD.
Cena Renaulta Avantime s motorem 210 k (152 kW), s šestistupňovou manuálně řazenou převodovou ve výbavě Privilége je 1 450 000 Kč. Uvedená výbava Privilége obsahuje téměř všechny luxusní prvky včetně tempomatu a parkovacího senzoru. Za příplatek 60 000 Kč je automatická převodovka, navigační systém včetně displeje za 85 000 Kč a metalíza za 20 000 Kč.
Na našem trhu je tento zajímavý vůz v prodeji dva měsíce a pouze s výše uvedeným motorem a výbavě. Do budoucna se počítá s turbomotorem 2,0 se šestnácti ventily o výkonu 165 k (120 kW) a s turbodieslem 2,2 dCi s maximálním výkonem 150 k (110 kW).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií