Cílem této etapy je přemístit během čtyř měsíců bezprecedentní množství zemní hmoty a upravit terén tak, aby nebyly porušeny hydrogeologické poměry podloží budoucí stavby. Dodavatelé musí připravit rovnou plochu na pozemku včetně vnitřního a vnějšího odvodnění, vybudovat retenční nádrže, přeložit stávající vodoteče a odvodňovací kanály, zřídit nové staveništní komunikace a odstranit stávající komunikace vedoucí přes staveniště. Je také nutné odstranit zbytky starých staveb a vyrovnat výškový rozdíl 13 m na ploše 120 ha.
„Ještě nikdy nebyl v České republice a, pokud vím, ani v Evropě přemístěn takový objem zemní hmoty za tak krátkou dobu“, řekl na dnešní tiskové konferenci Ing. Igor Zorád, zástupce obchodního ředitele divize Pozemní stavby Čechy IPS SKANSKA a.s. Podmínkou veřejné obchodní soutěže, kterou vyhlásilo město Kolín, totiž bylo dokončení zakázky v termínu do 31. 8. 2002. Zakázka takového charakteru vyžaduje enormní nasazení strojní mechanizace, a proto se v této fázi výstavby bude na stavbě nacházet cca 250 nejlepších expertů na provádění zemních prací z celé republiky. Za nesplnění stanoveného termínu je stanoveno penále ve výši 1,5 mil Kč za každý den.
Pro splnění termínu je nutné každou hodinu zpracovat více než 1 200 m3 zemní hmoty při předpokladu nepřetržitého provozu stavby. Stavbaři využijí až 12 těžkých zemních souprav, modifikovaných na stavbu dálnic, a stovky nákladních vozů. Celkem bude za 123 dní přemístěno cca 3,6 mil. m3 zemní hmoty .(Pro srovnání – při budování 13,8 km dlouhého úseku dálnice D8 bylo přemístěno 1 367 512 m3 zemních hmot (výkop), z toho 592 765 m3 ornice a lesní půdy, ale výstavba trvala dva roky).
Součástí územního rozhodnutí je přesná lokace využití ornice i podorničí. Takto bude přesunuto celkem 900 000 m3 ornice a podorničí, přičemž jsou již dnes naplánovány trasy nákladních vozů tak, aby transport ovlivnil život obyvatel regionu v co nejmenší míře. Ke stavbě existuje schválená studie EIA (dopad stavby na životní prostředí). Na území se ale mohou vyskytovat archeologické nálezy, které budou v případě jejich odkrytí pečlivě prozkoumány pracovníky Muzea v Kolíně.
Výstavba nové automobilky bude mít zásadní vliv na další vývoj regionu. V nové továrně nalezne práci 3 000 zaměstnanců a předpokládá se, že v návaznosti na zahájení výstavby a později provozu továrny vznikne až 11 000 nových pracovních míst.
První vozidlo by mělo opustit brány továrny již 1. ledna roku 2005.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií