Prvních pár desítek kilometrů najezdil Emil Triner, pilot týmu SEAT Sport Czech, v polovině tohoto týdne v okolí Brna při testování svého nového soutěžního vozu SEAT Cordoba WRC. „Všechno šlape jak má, rychle si na sebe s autem zvykáme,“ vzkazuje populární jezdec už ze Vsetína, kde se celý tým chystá na víkendovou Valašskou rally.
Přesto, že tým SEAT Sport Czech, podporovaný oficiálním importérem vozů SEAT, a jeho žlutá Cordoba WRC pilotovaná zkušenou posádkou Emil Triner a /Miloš Hůlka nastoupil do tuzemského soutěžního šampionátu poměrně narychlo a nestihl dokonce ani jeho první podnik, mnozí znalci jej považují za černého koně letošního ročníku. Výkonný, výborně připravený vůz od známé německé firmy Weber GmbH, špičková posádka a dobře sehraný kolektiv – to jsou hlavní trumfy tohoto ambiciózního týmu.
„Je to prostě stejné, jako když přesednete do vozu jiné značky,“ přibližuje „oťukávání“ s Cordobou WRC Emil Triner, jehož nečekaný přestup do týmu SEAT Sport Czech bývá označován za přestup sezóny. „Musím dostat auto ‚do ruky’ tak, abych pak v nějaké vypjaté situaci sáhnul přesně tam, kam mám, a nehledal třeba ruční brzdu. Poměrně krátká Cordoba je trochu nervózní, ale když se hlídá, je neskutečně ovladatelná,“ shrnuje své poznatky z testovacích jízd.
Úroveň techniky v domácím soutěžním šampionátu šla v posledních letech mimořádně prudce nahoru, na startu se objevují stále nová „vé-er-céčka“ a nejde o žádné „vykopávky“, ale ostré Focusy, Toyoty a další vozy plně srovnatelné s nářadím jezdců v mistrovství světa. „Naše Cordoba WRC není úplnou novinkou, ale po prvních testech si myslím, že na tuzemskou špičku určitě máme,“ tvrdí Emil Triner.
V přeplňovaném zážehovém dvoulitru soutěžního speciálu SEAT Cordoba EVO II se ukrývá výkon 220 kW/300 k (při 5300 min-1), točivý moment dosahuje nejvyšší hodnoty 520 Nm při 3500 min-1. O dokonalý přenos výkonu se stará šestistupňová sekvenční převodovka a tři aktivní diferenciály. „Vloni jsem jezdil Octavii WRC EVO I a Cordoba WRC EVO II je opravdu o poznání lepší. Je to asi nejlepší auto, jaké jsem měl zatím v rukách,“ skládá svému vozu poklonu jezdec, který za dvě desítky let závodění se dvěma malými výjimkami vždy startoval s vozy Škoda.
Pro Valašskou rallye zvolil tým SEAT Sport Czech ještě „oťukávací“ taktiku, ale naplno to tým chceme rozjet až na příští soutěži v Českém Krumlově.Právě nad touto asi nejhezčí soutěží domácího šampionátu převzal letos patronát dovozce automobilů SEAT a českokrumlovská rallye, která se letos jede 17. a 18. května, tedy propříště ponese název SEAT Rallye Český Krumlov.
Bomba, šok, přestup sezóny… takovými titulky oznamovala začátkem března média přestup Emila Trinera, jednoho z nejlepších českých soutěžních pilotů, k týmu SEAT Sport Czech. Fanoušci rally a zejména značky SEAT jásají: Na tratích domácích soutěží uvidí Cordobu WRC EVO II se špičkovým jezdcem za volantem.
„Jednalo se jednoznačně o lepší nabídku,“ komentuje Emil Triner lakonicky svůj nečekaný přestup ke značce SEAT, resp. brněnskému týmu SEAT Sport Czech. Ještě koncem února na prvním rallysprintu v Blovicích testoval nové díly pro Škodu a za pár dnů už jel s Pavlem Kouřilem, šéfem týmu SEAT Sport Czech, do Německa k ladičské firmě Weber GmbH, která má na starosti sportovní aktivity značky SEAT. Tam na ně čekala žlutá Cordoba WRC EVO II, se kterou Mathias Kahle vloni vybojoval německý mistrovský titul. „Vyjednávání s brněnským týmem bylo opravdu rychlé – nabídka byla jasná, konkrétní, lákavá… prostě taková, o které se říká, že se neodmítá…,“ říká Triner. „A zatím nemám opravdu jediný důvod si stěžovat – na čem jsme se domluvili, to platí, všechno v týmu klape, jak má, profesionálně… to mi vyhovuje!“
První soutěž – Rallye Šumava – Triner vynechal. „Nechtěli jsme příliš spěchat a začít pak s ostudou,“ tvrdí Pavel Kouřil. „Vše jsme podřídili přípravě startu na Valašské rallye.“ Emilovi tak sice možná utekly body, které mohou v závěrečném účtování soutěžního šampionátu chybět, ale i tak zůstávají jeho plány pro letošní sezónu hodně ambiciózní: „Domácí titul mi ve sbírce zatím z mnoha důvodů chybí a uděláme všechno pro to, abychom jej letos získali,“ říká jezdec, kterého pro efektní styl jízdy a příjemné vystupování milují snad všichni fanoušci automobilových soutěží.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií