Klínovitý design předku Traficu s výraznými světlomety na mně zapůsobil spíše jako předek elegantního osobního vozu. Stejně tak v prostorné třímístné kabině jsem se cítil jako v osobním vozu. Sedadlo řidiče je pohodlné stejně tak dvousedadlo spolujezdců.
Výškově nastavitelné sedadlo a výškově nastavitelný volant mně umožnily zaujmou optimální polohu pro řízení vozu, při kterém vyšší posez mně umožnil výborný rozhled z vozu. Sdělovače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad, stejně tak ovládače. Umístění řadící páky na výčnělku palubní desky uvolňuje prostor podlahy před předními sedadly, na umístění řadící páky jsem si okamžitě zvykl. Ocenil jsem vhodné odkládací prostory včetně odkládacího prostoru pod horním okrajem palubní desky a ovládání radia pod volantem bez nutnosti sundání ruky z volantu. Základní výbava obsahuje posilovač řízení, airbag řidiče, tónovaná skla a další.
Byl jsem překvapen tichostí čtyřválcového dieslového šestnácti ventilového motoru 1,9 dCi se vstřikováním Common Rail, který dosahuje maximálního výkonu 74 kW (100 k) při 3 500 ot/min. Maximální točivý moment 240 Nm dosahuje tento motor při 2 000 ot/min., avšak již od 1 500 ot/min dosahuje 200 Nm, což mně umožnilo spolu se šestistupňovou převodovkou svižnou jízdu bez nadbytečného řazení. Na dálnici při rychlosti 130 km/h vykazoval motor při zařazeném šestém rychlostním stupni pouze 2 600 ot/min a bez nutnosti řazení lehce zdolával kopce. Trafic při testu potvrdil, že má účinné brzdy, dobrou stabilitu a dobře drží stopu. Překvapila mě nízká kombinovaná spotřeba tohoto motoru při testování – 6,9 l na 100 km, to je o 0,5 litru méně než udává výrobce. Jezdil jsem však většinou sám a bez nákladu. Zrychlení udává výrobce z 0 na 100 km/h za 14,9 sekund a maximální rychlost 155 km/h. Vzhledem k objemu nádrže (90 l) se předpokládá dojezd na jedno natankování cca 1 200 km.
Nákladový prostor pravoúhle řešený má objem 5 m2 a nosnost cca 1000 kg, nakládání usnadňují zadní dveře s otvíráním o 180 stupňů a boční pravé posuvné dveře široké 1 m, za příplatek 18 000 Kč je možné objednat i levé posuvné boční dveře. Nakládání usnadňuje i nízký práh nákladového prostoru – pouze 54 cm nad silnicí (nezatíženého vozidla).
Cena testovaného Renaultu Trafic v provedení furgon s motorem 1,9 dCi o výkonu 74 kW (100 k) je 499 900 Kč. Z řady položek příplatkové výbavy uvádím ABS (10 000 Kč) a airbag spolujezdce (9 900 Kč). Připomínám, že záruka na Trafic na neprorezavění je 12 roků a interval servisních prohlídek je 30 000 km.
Nový Trafic se bude celkem dodávat ve třech variantách karoserie: dodávka (furgon), kombi (variabilní provedení až 9 míst) a plošina s kabinou pro různé nástavby. Užitečná nosnost 1 000 anebo 1 200 kg. Ve dvou délkách i se zvýšenou střechou. Celkově si bude možno vybrat ze 33 variant.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií