Concept M je de facto jednoprostorovým automobilem nové generace. Při své výšce 162 cm má Concept M rozvor kol 263 cm, tedy více než populární kombi Astra Caravan. I přes své kompaktní vnější rozměry si studie Concept M přináší řadu velmi vyspělých prvků a technologií, které se mohou uplatnit u vozů blízké budoucnosti. Jde například o turbodmychadlem přeplňovaný motor spalující zemní plyn, který ze svého objemu 1,6 l dává výkon 110 kW/150 k. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím automatizované manuální převodovky Easytronic.
Na exteriéru studie Concept M můžeme najít řadu detailů, které si tento kompaktní prototyp vypůjčil od studie Signum2 a z nové Vectry GTS jako třeba velké hlavní světlomety, kryté čirým sklem. Dynamický vzhled studie Concept M umocňují barevně lakované třmeny brzd a výrazné lemy podběhů kol. Sedmnáctipalcové lité disky jsou obuty do pneumatik rozměru 225 R 45. Concept M má třetí brzdové světlo, které zabírá celou šířku zadního okna u jeho horního okraje a intenzita jím vyzařovaného světla se mění ve třech stupních v závislosti na tom, jak prudce řidič sešlápl brzdový pedál.
Díky své skromné délce 4,05 m a šířce 1,78 m se s prototypem Concept M lehce parkuje a snadno manévruje i v omezených prostorách. Vyšší stavba vozu usnadňuje nastupování i vystupování z vozu, vyvýšená sedadla zase zaručují výborný výhled řidiče i jeho předního pasažéra.
Ve světlém interiéru, ve kterém našly uplatnění vysoce kvalitní materiály, jsou umístěna čtyři samostatná velmi komfortní sedadla. Všichni čtyři pasažéři mají v prostoru ramen tolik volného místa, kolik ho nabízejí limuzíny střední třídy. Nastupování do vozu je docela snadné – dveře se samy otvírají po zmáčknutí tlačítka na klice.
Zavazadlový prostor má v základním čtyřmístném uspořádání objem 380 l, který se po překlopení zadních sedadel zvětší až na 880 litrů. Úložné prostory se ukrývají ve 30 cm široké stropní konzoli a v integrované středové konzoli vpředu. Do stropní konzole jsou zabudované čtecí lampičky a komunikační systém AutoVision, který zahrnuje přehrávač umožňující promítání filmů na DVD discích i poslech hudby a slova z tradičních CD disků. DVD systém je perfektně začleněný do stropní konzole a nijak neruší výhled řidiče vnitřním zpětným zrcátkem dozadu. Vysoce kvalitní TFT monitor s úhlopříčkou 18 cm poskytuje mimořádně věrný a ostrý barevný obraz. Monitor se vyklápí ze stropu a jeho úhel lze nastavovat zmáčknutím tlačítka. Pokud se monitor nepoužívá, je zcela zatažený do stropního obložení, kde je bezpečně zajištěný.
Studie Concept M je vybavena minipočítačem PDA (Personal Digital Assistant), který je možné vyjímat z jeho uložení a používat i mimo vůz. Ve spojení s mobilním telefonem je možné se prostřednictvím počítače PDA dokonce napojit na internetovou síť.
Celý přístrojový štít prototypu Concept M je vysoce sofistikovaný. Všechny informace řidiči předává obrazovka formátu 2:1 s úhlopříčkou 8,9 palců.
Turbodmychadlem přeplňovaný motor řady ECOTEC spalující zemní plyn má objem 1,6 l a dosahuje maximální výkon výkon 110 kW/150 k. Turbodmychadlo eliminuje vrozenou nectnost motorů na zemní plyn – jejich nízký plnicí poměr. Výhodou je i odolnost proti tzv. klepání ventilů, což je ve skutečnosti projev nežádoucího detonačního spalování. Díky tomu mohli konstruktéři zvolit vyšší kompresní poměr. Turbodmychadlo pracuje s přetlakem 0,92 barů. Motor dosahuje svého maximálního točivého momentu 205 Nm již při 1980 ot/min, ve velmi širokém rozmezí otáček 1950 až 5000 ot/min však točivý moment neklesá pod hodnotu 200 Nm. Proto má řidič prakticky stále dostatek výkonu pro rasantní zrychlení.
Výkon přeplňovaného motoru prototypu Concept M se přenáší na přední kola prostřednictvím automatizované manuální převodovky Easytronic. V případě studie Concept M může řidič manuálně volit rychlostní stupně také pomocí selektoru umístěného přímo na volantu, což ještě více usnadňuje ovládání vozu.
Concept M zrychluje z 0 na 100 km/h během 9,8 s, jeho nejvyšší rychlost činí 202 km/h. Výborné dynamické parametry však v žádném případě nejdou proti ekologii nebo hospodárnosti. Motor spalující zemní plyn dokáže spalovat i standardní benzin. Při spalování zemního plynu motor produkuje jen 145 g CO2 na jeden kilometr jízdy, což je asi o 30 procent méně než činí emise CO2 výkonově porovnatelných konvenčních benzinových motorů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.