
Xsara Picasso zaznamenala v roce 2001 nevídaný obchodní úspěch: oproti roku 2000 jich bylo dodáno o 56 % více. Také nabídka vozů Citroën se V březnu roce 2001 byl zahájen prodej nového modelu Citroenu C5 a v červnu o C5 break. Citroen C5 dokázal přilákat množství zákazníků a s prodeji 139.000 překonal stanovený obchodní cíl. Jedním z důvodů úspěchů jsou i motory HDi, kterými je řada modelů vybavena. Motory HDi stále vzbuzují velké nadšení díky své kvalitě, výkonu, ekonomičnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Dokazuje to i fakt, že 50 % osobních vozů Citroën prodaných v západní Evropě tvořily automobily vybavené dieselovými motory.

Citroen C3 byl při své premiéře na autosalonu ve Frankfurtu přijat s uznáním a naznačil, že tento nový automobil je velkou událostí v životě značky, doplní nabídku Citroënu v segmentu malých vozů jistě ovlivní další zvýšení prodeje Citroenu.

Citroën vytváří nové koncepce, které odpovídají změnám životního stylu. Ve Frankfurtu představil Citroën vizi automobilu budoucnosti pro volný čas model C-Crosser s řiditelnými předními i zadními koly, který využívá technologii řízení „By Wire“. Tato technologie je velkým pokrokem v koncepci řízení automobilu tím, že ruší veškeré mechanické vazby mezi povely a podřízenými jednotkami (motor, řízení, brzdy).
Také dosažené výsledky Citroenu ve sportovní sezóně 2001 byly výborné. Soutěžní sportovní vozy Citroën jsou dnes na trhu považovány za vynikající z hlediska poměru ceny a výkonnosti. Citroën používá soutěžní vozy, které jsou velmi podobné sériovým modelům a které mají i stejný výkon. Tato filozofie nabízí mladým pilotům možnost předvést své jezdecké umění při zcela rovných sportovních podmínkách a dovoluje odhalovat nové talenty.
Po třech titulech mistrů Francie, které získala posádka Philippe Bugalski a Jean Paul Chiaroni v předchozích letech, dosáhla na mistrovský titul 2001 dvojice Sebastien Loeb, mladá naděje Citroënu, a Daniel Elena s vozem Xsara. Stejný tým, tentokrát na voze Saxo, vybojoval světový mistrovský titul Super 1600 na mistrovství světa rallye. Citroën se vyznamenal na národní i mezinárodní úrovni, a to zejména ziskem třetího titulu v řadě na mistrovství značek ve Španělsku a pátého titulu v řadě na evropském šampionátu v rallyecrossu. Také první účast Citroënu v seriálu mistrovství světa rallye byla korunována vítězstvím vozu Xsara WRC na rallye Korsika.

Celkově v zemích západní Evropy zlepšil Citroën svou pozici jak na trhu osobních automobilů, tak i lehkých užitkových vozů. Nárůst prodeje Citroënu činil 11 % a jeho tržní podíl v 2001 byl 6,4 %.
Ve Francii trh rostl, ale Citroën zvyšoval prodeje ještě rychleji a dosáhl podílu 13,8 % na trhu osobních a užitkových vozidel. Zvýšení prodejů v 2001 činilo 9 %, zatímco trh se v tomto období zvětšil o 5 %.
Ve Velké Británii zaznamenal Citroën pozoruhodný úspěch: z 9. místa postoupil na 6. místo na trhu osobních vozů. Skvěle si vedla Xsara Picasso, její prodeje se zdesateronásobily a dosáhly počtu 46.600 vozů. Xsara Picasso je ve Velké Británii nejprodávanějším automobilem v segmentu M1 velkoprostorových vozů. Také Berlingo bylo velmi dobře přijato veřejností a zažilo téměř čtyřnásobné prodeje. Na trhu LUV zaznamenal Citroën nárůst o 22 % a dosáhl třetí místo na trhu LUV.
Přestože v Německu trh klesl celkově o 1 %, Citroën zlepšil své prodeje o 16 % a dosáhl v 2001 podílu na trhu 1,8 %. Na tomto zvýšení se podílel zejména obchodní úspěch C5, kterých se prodalo 7.800. Také Xsara Picasso měla zvýšené prodeje, které v r. 2001 dosáhly 11.300 kusů. Berlingo potvrdilo svou oblibu s 15.000 prodanými vozy.
Ve Španělsku byl trh stabilizovaný a Citroën s prodejem přes 200.000 vozů dosáhl druhé místo s podílem na trhu 11,7 % . Xsara je ve Španělsku nejprodávanějším automobilem : 97.800 vozů v roce 2001.
V Belgii prodej Citroënu vzrostl o 16 % zatímco trh klesl o 3 %. Na trhu osobních vozů zvýšil svůj podíl na trhu na 9,4 % (proti 7,8 % v 2000), na trhu užitkových vozů zvýšil svůj podíl na trhu dokonce na 16,3 %. V Nizozemí si Citroën polepšil o 11 %, přestože se celkový trh snížil o 11 %. V Dánsku klesl trh o 13 %, ale Citroën si o 17 % polepšil, v Itálii má Citroën stabilní pozici s podílem 3,2 % .
V Maďarsku se prodeje zvýšily o 28 %, na Slovensku Citroën zdvojnásobil prodeje, v Polsku svůj podíl posílil z 2,8 na 3,6 %.
V Číně, kde je trh příznivý pro špičkové automobily, vzrostly prodeje Citroënu o 3 % a tržní podíl činil 7,5 %. V Jižní Americe Citroën zvýšil prodeje o 50 % a v Brazílii dokonce o 68 %.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií