Západočeský region je země automobilovým soutěžím zaslíbená. Vždyť se zde jedou hned tři podniky českého mistrovství, Šumava v Klatovech, Úslava v Blovicích a Agropa v Pačejově. Prvního a druhého května tedy přichází řada na druhý z nich. To znamená, že na blovickém náměstí se už pomalu montuje startovní rampa. Rally Úslava, známá vysokou průměrnou rychlostí, si letos ke svému názvu připisuje jubilejní desítku. Obětaví funkcionáři z místního autoklubu tentokrát připravili pro přihlášené posádky patnáct rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem situovaných do okolí centra a dále Starého Plzence, Přeštic a Nepomuku. Soutěž, jak je v poslední době zvykem, rozdělili do dvou dnů.
Vůz se startovním číslem jedna, Ford Escort s největšími favority Stanislavem Chovancem a jeho novým spolujezdcem Petrem Šafárem budou moci diváci pozdravit při jeho odjezdu na trať v pátek v patnáct hodin. Pozdní večer, první máj, si tentokrát v okolí Blovic lyriky příliš neužije, neboť až do čtvrt na jednu v noci bude zamilované rušit řev motorů soutěžních vozů. Druhý, rozhodující den se budou účastníci Rally Úslava prát o vteřiny už od osmi hodin a vítěze jubilejního desátého ročníku, pozdraví diváci v patnáct hodin čtyřicet minut.
Tou, která by za normálních okolností měla stát na nejvyšším stupínku, je už zmíněná matadorská posádka, pokud samozřejmě neskončí tak záhy, jako před čtrnácti dny v Liberci. Se svým malým, ale hbitým Citroenem Saxo Kit Car potěší své příznivce největší aspiranti na vítězství ve formuli dvě, Jindřich Štolfa – Miroslav Fanta, namlsán vítězstvím na Rally Akuma bude chtít zcela jistě promluvit do pořadí i mladý Jan Trajbold. Snahou jeho rodičů bude zase odčinit liberecký výpadek v kategorii historických vozů. Ovšem, tamní vítězové Michal Sum s Pavlem Klárem jedoucí v domácích tedy blovických barvách, se také budou chtít před místními vytáhnout. Ve startovní listině nechybějí ani Josef Peták, Milan Chvojka, Jiří Tošovský, Ladislav Výška a Jan Klokočka. Konečně také budeme mít možnost uvidět loňské mistry ve třídě A1300, manžele Cvrčkovy a snad už protrhne smůlu i Stanislav Talián, který na Šumavě nedojel ani ke startu a pod Ještědem pro změnu odstoupil hned v první rychlostní zkoušce.
V živé paměti máme závěr loňské “Úslavy”, kdy vítězství Milana Doláka s Jaroslavem Palivcem potvrdilo až dlouhé a vzrušující jednání u kulatého stolu. Doufejme, že letos se rozhodne už na trati.
Předehrou k soutěži, která má každoročně mezi diváky velký ohlas, bude letos představení do posledních detailů renovovaných vozů, Škody 130 RS a 120 Rally, které nás vrátí do nedaleké minulosti a oživí vzpomínky na jejich úspěchy v domácích, ale i světových soutěžích.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií