Pojmenování nové studie samozřejmě okamžitě naznačuje vazbu na prototyp Signum, který vzbudil senzaci na ženevském autosalonu před čtyřmi roky.
Hlavním cílem tvůrců konceptu Signum2 bylo představit vůz blízké budoucnosti, ve kterém by se optimálně propojoval atraktivní vzhled, komfort a pohodlí s funkčností a přizpůsobivostí. Nový prototyp Opel s poháněnými předními koly kombinuje elegantní linie sportovních kupé a flexibilitu vozů kombi s mnoha nečekanými designerskými detaily a neotřelými nápady v interiéru. „Signum2 naznačuje trendy, které chtějí stylisté Opelu rozpracovávat u našich budoucích sériových modelů,“ tvrdí Carl-Peter Forster, šéf automobilky Opel.
Sofistikované informační systémy s ergonomicky uspořádanými ovladači ukazují, jakou váhu přikládají vývojoví specialisté palubní komunikaci. Netradiční provedení sedadel a přemístitelné odkládací schránky jsou jen dvěma z mnoha příkladů přizpůsobivosti nového prototypu. Stačí stisknout tlačítko a zadní sedadla se překlopí a skloží tak, že v zádi vznikne rozlehlý prostor pro zavazadla s rovnou podlahou.
Při pohledu z vnějšku působí Signum2 jako dynamický dvousedadlový automobil. Zavazadla lze ukrýt pod sedadla, kde nemohou ani při kritickém brzdění ohrozit pasažéry. Panoramatická prosklená střecha navazuje na rozměrné čelní okno a vytváří uvnitř pocit volného prostoru. Ve výbavě prototypu nechybí ani kávovar začleněný do sestavy odkládacích schránek na středovém tunelu.
Se svým extrémně dlouhým rozvorem (2830 mm) a jen minimálními převisy karoserie působí prototyp Signum2 dynamicky. Pocit síly, vysokých výkonů a vitality umocňují i „svalnaté“ podběhy kol, ukrývající devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik rozměru 245/35 R19. Jedním z rysů, typických pro design automobilky Opel, je výrazný C-sloupek karoserie. Stylisté si dali záležet na tvarování B-sloupku, který je uchycený pouze do prahu vozu a nezasahuje již nad úroveň boční linie. Koncept Signum2 tak na pohled působí téměř jako kupé. Přídi vozu dominuje typická lichoběžníková maska chladiče a třírozměrné vertikální hlavní světlomety.
Využitím přírodních materiálů a promyšlené kombinaci příjemných barev se podařilo v interiéru vozu vytvořit atmosféru komfortu a prestiže. Zatažení za kliku dveří se přední sedadla automaticky natáčejí do otevřených dveří a volant se zároveň zapustí do palubní desky. Řidič a jeho přední spolujezdec tak mohou pohodlně nastupovat. Jakmile se řidič usadí ve svém sedadle, tak se volant, který svým tvarováním připomíná hlavní ovladač velkého dopravního letadla, opět vysune směrem vzhůru , aby byl v dosahu řidiče. Zároveň se odkryje překryt přístrojového štítu s barevným displejem a objeví se i centrální displej uprostřed palubní desky. Displej před řidičem ukazuje nejen všechny důležité provozní údaje, ale využívá i navigační systém. Detailnější informace navigačního charakteru včetně výřezů map se kromě toho zobrazují také na monitoru ve středu palubní desky.
Spolujezdec vpředu může za jízdy ovládat palubní počítač, jehož prostřednictvím se lze kdykoli napojit na internetovou síť. Klávesnice počítače není s počítačem spojena kabelem, ale má moderní bezdrátové infračervené propojení. Pokud spolujezdec počítač nepoužívá, jeho barevný monitor se sklopí a zcela zapustí do palubní desky. Jediným dotykem prstu se monitor opět vysune do své pracovní polohy.
Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici dvojici DVD přehrávačů, osobní sluchátka a mohou poslouchat hudbu z CD disků nebo sledovat filmy.
Koncept Signum2 pohání prototypový zážehový osmiválec se systémem přímého vstřikování benzinu do válců. Tento motor vychází z hliníkového agregátu americké společnosti GM Powertrain, pojmenovaného „Global XV8“. Ze zdvihového objemu 4,3 l dává osmiválec výkon asi 220 kW(300 k), maximální točivý moment motoru činí přibližně 400 Nm.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů