Zhruba před pěti lety přišel Volkswagen s tzv. platformovou strategií, což v praxi znamená, že stejnou podvozkovou skupinu používají vozy Audi A3, VW Golf, Škoda Octavia a také Seat Toledo druhé generace. Ačkoliv se s příchodem nového modelu předpokládalo, že se objeví i pětidveřový hatchback a kombi, nakonec zůstalo pouze u čtyřdveřového sedanu, který na pohled upoutá elegantní karosérií se sportovním nádechem.
V nabídce je dnes šest pohonných jednotek – zážehové čtyřválce 1.6 16V a 1.8 20V a pětiválec 2.3 V5, ze vznětových jsou to tři turbodiesely 1.9 o výkonu 66 kW (90 k), 81 kW (110 k) nebo 110 kW (150 k) s přímým vstřikem paliva systému pumpa – tryska. Pokud jde o výbavu, tady si může zákazník zvolit mezi verzí Stella Sport nebo Signo, verze 2.3 V5 a 1.9 TDI (110 kW) jsou k dispozici v provedení Executive.
Naše volba padla na provedení 1.9 TDI Signo s přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o výkonu 81 kW (110 k) při 4150 ot./min. a točivém momentu 235 N.m při 1900 ot./min. Právě tento motor, patřící mezi nejúspornější turbodiesely a to nejen z koncernu VW, patří kromě líbivé karosérie a příjemného interiéru k největším přednostem španělského vozu.
Hospodárný provoz a vysoký výkon má na svědomí elektronicky řízená proměnná geometrie rozváděcích lopatek turbodmychadla, což vede k optimálnímu přeplňování. Ve středních otáčkách má takovou pružnost, že není třeba často ani řadit. Dobrý zátah oceníme především při předjíždění.
Nízkou spotřebu nejlépe dokládají následující zkušenosti. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h, kdy otáčkoměr ukazoval na „pětku“ zhruba 2800 otáček, signalizoval palubní počítač okamžitou spotřebu 4,5 litru nafty. Při rychlosti 50 km/h na „čtyřku“ a 1400 otáčkách to bylo zhruba 2,5 litru. Podle našich zkušeností lze s Toledem obsazeným dvěma osobami a dítětem při svižné jízdě dosáhnout spotřeby mezi 5 a 6 litry. Takže na 55litrovou nádrž můžete v pohodě ujet až 1100 km.
Podvozek je vyladěný spíš pro komfortní cestování než sportovní jízdu, což se také ostatně od turbodieselu očekává. Přední sedadla, u řidiče výškově stavitelné, poskytují dostatek místa, což už tak neplatí o zadních, kde je víc prostoru spíš pro nohy než u hlavy. Zavazadlový prostor má objem 500 litrů. Radost z řízení poskytuje kůží obšitý tříramenný volant menšího průměru se silným věncem. Skvěle padne do ruky, stejně jako hlava řadicí páky pětistupňové převodovky.
Za provedení Signo, zahrnující mj. ABS, airbag řidiče a spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, loketní opěrku vpředu, samočinnou klimatizaci Climatronic, elektrické ovládání oken předních a zadních dveří, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, palubní počítač atd., zaplatí zákazník 599 900,- Kč, přičemž základní provedení Stella přijde o šedesát tisíc korun levněji.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií