Lahůdky BMW na autosalonu IAA

Kromě nového BMW sedmičkové řady představí na IAA mnichovská automobilka také studii lehké verze M3 a ladičská firma Hamann dvanáctiválec Laguna Seca II.

Lahůdky BMW na autosalonu IAA

Mnichovská automobilka BMW ohlásila další novinku, kterou bude koncept BMW 3 CSL. O 150 kg odlehčená verze modelu M3 se opírá o obdobný model BMW 3.O CSL ze 70.let. Svými vlastnostmi a výkony by se měl „Light-M3“ blížit k Porsche 911 GT3. Za oběť nižší hmotnosti padly mj. klimatizace, elektrické nastavení sedadel a elektricky ovládané střešní okno. Výkon motoru byl zvýšen na 257 kW (350 k). Při testovacích jízdách na Severní smyčce Nürburgringu byl prototyp o 30 sekund rychlejší oproti normální verzi M3. O sériové výrobě výrobce zatím neuvažuje.

Lahůdky BMW na autosalonu IAA

BMW také poprvé presentuje Mini na vodíkový pohon. Technika použitá ve studii malého vozu ukazuje, jak daleko už pokročil vývoj vodíkové technologie. Čtyřválcový motor používá kryogenní tvoření směsi, které se vyznačuje vstřikováním tekutého a zchlazeného vodíku do sacích kanálů. Tím se zlepšuje plnění válců a současně roste výkon motoru a jeho účinnost. BMW důvěřuje motoru na vodík natolik, že jej použil v Mini, aby porovnala jeho výkon a spotřebu s dnešními benzinovými motory. Nádrž na vodík není ve tvaru válce, ale je přizpůsobena dutině pod zadními sedadly. Cestující mají tak k dispozici stejný prostor jako ve verzi se zážehovým motorem. Také objem „kufru“ zůstal nezměněn.

Na bázi „em-trojky“ postavila tuningová firma Hamann, která upravuje především vozy BMW, model Laguna Seca II s dveřmi, které se otevírají šikmo vzhůru. Vskutku ojedinělý automobil má připomenout patnáctileté jubileum firmy Hamann Motorsport. Základem pohonné jednotky je zážehový dvanáctiválec z BMW 750i, jehož objem byl speciálním klikovým hřídelem a většími písty zvětšen na 6,1 litru. Úpravou prošly i hlavy válců,sportovní vačkový hřídel a také sací a výfukové ventily byly zvětšeny. Tím vzrostl výkon na 353 kW (480 k) při 5400 ot./min, točivý moment dosahuje největší hodnoty 620 N.m při 4300 ot./min. Sílu na zadní kola přenáší sportovní spojka, šestistupňová převodovka a diferenciál se 40% uzávěrou. Tím se vůz katapultuje na 100 km/h za 4,2 s a k dosažení rychlosti 200 km/h potřebuje 13,3 sekundy. Na sto kilometrů má spotřebovat 12 litrů benzinu.


Výborné jízdní vlastnosti obstarává speciálně naladěný podvozek s aerodynamickými komponenty a 19“ kola. Laguna Seca II používá zesílenou karosérii M3, jejíž dveře včetně zpětných zrcátek se otevírají šikmo vzhůru a jsou ukotveny na speciálních závěsech z ušlechtilé oceli. V otevřené pozici je udrží speciální vzpěry. Sportovní automobil, dodávaný výhradně na objednávku, bude stát 500 tisíc marek.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz