Seat Tango: otevřené emoce

Jednou z hvězd frankfurtského autosalonu bude bezpochyby koncept otevřeného vozu Seat Tango.

Dvousedadlový Seat Tango, který se přestaví na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, chce podle konstruktérů z Technického centra automobilky Seat svým nekompromisním designem evokovat duch sportovních modelů padesátých a šedesátých let. Plně funkční a pojízdní roadster propracovaný do nejmenšího detailu dává nahlédnout na designérskou a modelovou filosofii příštích let.


Seat Tango: otevřené emoce

Seat Tango je originál z každého úhlu pohledu. Působivé jsou například v interiéru záměrně nijak nezakrývané části ocelového skeletu a hliníkové trubky nosné struktury vozu. Nepřehlédnutelné jsou i vodě odolnou kůží čalouněné kryty zavazadlových prostorů, které vzadu za opěradly sedadel plynule navazují na splývavé křivky karosérie.

Seat Tango vychází z platformy nového modelu Ibiza zkrácené o 20 cm. Při konstrukci trubkového rámu, ukrývajícího se pod kapotou konceptu využili návrháři svých zkušeností se stavbou soutěžních vozů WRC. Trubková konstrukce, vytvářející kolem prostoru pro cestující pevnou ochrannou klec, nese přední zavěšení McPherson i zadní závěsy kol, jejichž geometrie zaručuje tzv. samořiditelný efekt. Zároveň je do rámu uchycený zážehový čtyřválcový přeplňovaný motor 1.8 o výkonu 132 kW/180 k umožňující rychlost 235 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7 sekund.


Jednou z mnoha konstrukčních zajímavostí je, že sedadlo řidiče je pevně uchycené do struktury vozu, zatímco pedály, volant i palubní přístroje jsou nastavitelné podle výšky řidiče. Bezpečnost cestujících obstarávají mj. čelní a boční airbagy, systémy ABS, ESP, TCS apod.


Seat Tango: otevřené emoce

Svoji technologickou vyspělost dokazuje Seat Tango také inovativním osvětlovacím systémem. Xenonové světlomety i směrová světla jsou umístěny pod jednodílným průhledným krycím sklem, které svým tvarováním dokonale kopíruje proporce přední části vozu. Světlomety mají zařízení pro samočinnou směrovou regulaci v závislosti na úhlu natočení předních kol. Světla do mlhy, ukrytá pod maskou chladiče, jsou tvořena seskupením světelných diod. Koncová světla využívají kombinace optických vláken, jeden svazek může zaručit funkci jak směrových, tak brzdových i koncových světel. Zadní světla samočinně upravují intenzitu svého záření podle okolních světelných podmínek.

Pokud budou reakce frankfurtského publika pozitivní, chtěl by Seat roadster Tango zařadit do sériové výroby zhruba do tří let. Do té doby je třeba ovšem vyřešit ještě některé modifikace. Např. roadster je nutné o 20 cm prodloužit, aby se získalo místo pro střechu a zavazadlový prostor.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz