Alfa Romeo presentuje verzi GTA modelu 156 se šestiválcem 3.2 o výkonu 184 kW/250 k. Sportovního ducha dotvářejí agresivní tvary, široké pneu 225/45 na 17“ hliníkových kolech a modifikovaný podvozek. Ve Frankfurtu bude poprvé k vidění také sportovní kombi GT a první facelift modelu 156 s novým zážehovým dvoulitrem s přímým vstřikem paliva a rychlostí 170 km/h.
Výkon bez hranic slibuje Aston Martin V12 Vanquish. Novinka noblesní britské dceřinné firmy Ford má karosérii z uhlíkových vláken, oceli a hliníku. Šestilitrový dvanáctiválec nabízí výkon 338 kW/460 k, který se přenáší samočinnou šestistupňovou převodovkou. Tomu odpovídají také pozoruhodné jízdní výkony – zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 s a největší rychlost 306 km/h.
Autosalon IAA bude také svědkem znovuzrození legendární kachny Citroën 2CV, která nese označení C3 a jako pětidveřová verze vyrostla do délky 3,8 metru. Pod kapotu víceúčelového automobilu si lze objednat také moderní čtyřválec common-rail s výkonem 50 kW/68 k.
Chrysler by rád pronikl do Evropy otevřeným modelem PT Cruiser Cabrio, který byl už předveden na americkém trhu a o jehož sériové výrobě padlo před nedávnem definitivní rozhodnutí. A tak by se měl už na jaře objevit na silnicích. Čtyřmístný automobil s klasickou stahovací střechou a silným ochranným rámem bude vedle čtyřválcové verze o výkonu 104 kW/141 k pohánět také kompresorová pohonná jednotka přes 147 kW/200 k. Žádoucí „diesel“ však ještě nebude ve Frankfurtu vystaven. Cca 103 kW/140 k silný hospodárný vznětový motor „common-rail“ z regálu Mercedes Benz přijde až na jaře a teprve po něm i zážehový čtyřválec 1.6 (85 kW/115 k), který by měl cenu základní verze snížit.
Nový italský kompakt Fiat Stilo si klade za cíl především pořádně „zatopit“ bestselleru od VW, resp.Golfu. Ten mu může závidět opravdu ojedinělou výbavu, zahrnující už v základním Stilu o výkonu 59 kW/80 k mj. šest airbagů, ABS, ESP, elektricky ovládaná okna nebo centrální zamykání. To vše za 27 500 DM, když srovnatelný Golf je o 3500 DM dražší. Škála zážehových motorů sahá až do 125 kW/170 k, vznětové motory common-rail mají 59 kW/80 a 85 kW/115 k. Přes čtyři metry dlouhé Stilo vyjíždí ve sportovní třídveřové verzi i jako konzervativně stylizovaný pětidveřový model. V příštím roce doplní nabídku ještě kombi připomínající Passat.
Škoda vstupuje novým takřka pětimetrovým modelem, jehož název stále tají, do horní střední třídy. Jeho studie byla jako Montreux představena letos v Ženevě. Luxusní automobil vychází z platformy Passatu, která je však o 10 cm delší. Na zadních sedadlech nabízí tak nebývalý prostor a už od základního modelu je vybaven klimatizací a zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem. Špičkovou verzi by měl pohánět zážehový osmiválec W8 uspořádaný do W (202 kW/275 k), jenž si odbyl premiéru v Passatu. Cena na německém trhu, kam přijde v březnu, by se měla pohybovat kolem 50 tisíc marek.
Seat si schovává novou Ibizu až na prosincovou Motorshow do Boloni a pro Frankfurt si přichystal studii slušivého roadsteru, jehož tvary ukazují, jak volnou ruku měl šéfdesigner Walter de Silva. Dvomístný vůz pohání zážehový přeplňovaný motor o výkonu 110 kW/150 k. Roadster, který v sobě nezapře prvky studie Salza, by se mohl na trhu objevit za dva roky.
Také Japonsko ukáže hodně nového. Tak třeba největším trumfem Toyoty bude nová Corolla, další rival Golfu. O 10 cm delší a mnohem prostornější model než byl předchůdce, budou pohánět motor od 66 kW/90 k do 132 kW/180 k včetně dvou moderních dvoulitrů common-rail (66 kW/90 k a 85 kW/115 k). Se sedanem se objeví ještě zároveň pětidveřové Verso a stupňovitá záď a napřesrok také kombi.
Výrobce luxusních automobilů Lexus přichází se sportovním kupé SC 430 (208 kW/283 k) a kombi IS 300 SportCross (163 kW/222 k), který by měl konkurovat BMW „3“ Touring.
Novému modelu Primera dodává Nissan opět nový design. Na IAA bude vystavena hned ve třech provedeních – čtyř- i pětidveřovém a kombi. S motory 84 kW/114 k a 110 kW/150 k překonává kombi o 11 cm sedan dlouhý 4,57 m. Libivé tvary má na svědomí mnichovský Nissan Design Center. Pozornosti jistě neujde ani nástupce Micry, která bude vystavena takřka už v definitivní podobě, jak by se měla objevit v roce 2003.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií