Nissan Almera Tino je po dvojici hatchbacků a sedanu čtvrtým modelem řady Almera, z jejíž podvozkové platformy také vychází. Byl navržen v Evropě a to proto, aby maximálně vyhovoval řidičům a mladým rodinám s dětmi.
Právě komfort a bezpečnost dětí sehrály důležitou roli při ztvárnění interiéru, který je výsledkem tříletého průzkumu nejrůznějších velkoprostorových automobilů. Tomu odpovídá množství přihrádek, skvělý výhled ze zadních sedadel nebo systém Isofix na vnějších sedadlech. Přestože je Tino svojí délkou 4270 mm kratší než mnozí rivalové, přesto má jednu z nejprostornějších kabin v tomto segmentu a také zavazadlový prostor, přístupný i zevnitř, patří mezi největší. V pětimístném provedení má objem 440 l, po vyjmutí zadních sedadel a naložení až po střechu 1950 litrů.
Vlastní interiér je pochopitelně větší než u Almery (o 50 mm širší), ale zas tak velkým dojmem nepůsobí. Naopak bychom řekli, že je velice kompaktní a člověk se v něm cítí opravdu příjemně. Dokonce ani přední sedadla nejsou o tolik výš usazená jako u jiných vozů MPV, ale spíš se blíží tradičním osobním vozům. Zadní jsou o 25 mm výš, což zaručuje dobrý výhled.
Samostatnou kapitolu Nissanu Almera Tino představuje trojice samostatných zadních sedadel, která různým skládáním, posouváním, přisouváním a vyjmutím umožní vytvořit celkem 24 kombinací vnitřního uspořádání. Jsou sice o něco užší, což však kompenzuje jejich variabilita a také malá hmotnost. Obě vnější se mohou posunout až o 90 mm dopředu, při vyjmutí prostředního dokonce o 200 mm, to podle toho, jestli dáme přednost většímu interiéru nebo zavazadlovému prostoru. Opěradla lze sklápět dozadu a dopředu o 6, resp. 9 stupňů. Každé je vybaveno tříbodovým pásem a po sklopení prostředního opěradla získáme plochý stolek s držáky nápojů.
Tino nabízí také na dvě desítky odkládacích prostorů jako jsou třeba kapsy ve dveřích doplněné síťkou, schránky v podlaze před zadními sedadly nebo přímo pod sedáky, plochá schránka v horní části přístrojové desky, vložka v náhradním kole, držáky nápojů v předních a zadních dveřích. U verze Elegance, kterou jsme měli k dispozici, můžeme navíc ještě využít dvojici vyjímatelných košíků ve schránce před zadními sedadly, zásuvky pod předními sedadly, odklápěcí stolek na předních opěradlech. Užitečné jsou i záchytné sítě v zavazadlovém prostoru.
Ze tří nabízených pohonných jednotek jsme zvolili nejsilnější turbodiesel této třídy a to čtyřválec 2.2 s přímým vstřikem paliva a čtyřventilovou technikou. Kromě něho jsou k dispozici ještě zážehové čtyřválce 1.8 (84 kW/114 k a 158 N.m) nebo 2.0 (100 kW/136 k a 175 N.m).
Jeden z nejvyspělejších turbodieselů ve své třídě poskytuje výkon 84 kW/114 k při 4000 ot./min a točivý moment 235 N.m už při 2000 otáčkách za minutu. Ze zkušenosti můžeme říct, že tyto hodnoty umožní jízdu i bez častého řazení. Jen se nám zdálo, že tak do 1500 až 2000 otáček je při rozjezdu trochu „línější“. Ovšem po dosažení této hranice se rozjede i při plném obsazení. Bez problémů také dosáhne rychlosti 180 km/h. Prostě 114 koňských sil dokáže s vozem pěkně zacvičit, a to aniž byste se museli obávat o spotřebu. Sedmsetkilometrů dlouhou cestou po nejrůznějších silnicích (1/3 dálnice) především v kopcovitém terénu a při obsazení čtyřmi osobami jsme zvládli při průměrné spotřeba zhruba 6,7 litru na 100 kilometrů. A to si myslíme, že je spotřeba víc než dobrá. Výrobce udává ve městě 8,3 l, mimo město 5,3 l a v kombinovaném provozu 6,4 l/100 km. V našem voze zajišťovala přenos síly na přední kola pětistupňová převodovka, s motorem 2.0 je dodávána samočinná převodovka s plynulým převodem CVT.
Stejně jako v osobních modelech Almera, ani tentokrát nás nezklamal výtečný podvozek s předním zavěšením McPherson a víceprvkovou zadní nápravou multi-link. Požitek z jízdy umocňují ještě navíc nízké těžiště vozu a nízko umístěné sedadlo řidiče. Tino se skvěle a snadno ovládá v každé situaci. Ani při rychlém průjezdu zatáček se nerozkývá ani neodskakují kola. K přednostem patří kotoučové brzdy na všech kolech, ABS společně s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD a brzdovým asistentem. Tato výbava také patří do základního vybavení Comfort, které zahrnuje dále čtyři airbagy (čelní a boční s hlavovými), imobilizér, elektricky ovládaná přední okna, tónovaná skla, klimatizaci, ukazatel venkovní teploty, atd. Verze Elegance má navíc kola z lehkých slitin, kůži potažený volant, schránky s vyjímatelnými košíky, zásuvky pod předními sedadly, radiopřijímač s CD, elektricky ovládaná okna zadních dveří, atd.
Nejlevnější Nissan Almera Tino 1.8 Comfort přijde na 555 tisíc Kč, nejdražší 2.0 CVT za 685 tisíc Kč. Testovaná verze 2.2 Di Elegance pak na 659 tisíc Kč. Zážehové motory vyrábí Nissan v britském Sunderlandu, turbodiesel v Madridu a montáž probíhá v barcelonském závodě Nissan Motor Iberica.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií