Gröbming, malé městečko nedaleko lyžařského střediska Schladming, se vždy koncem srpna promění v Mekku motoristické historie. Důvodem je populární závod Ennstal Classic, jenž před sedmi lety založil rakouský motoristický novinář Helmut Zwickl.
Letos pořadatelé pozvali rekordních 145 vozidel, pečlivě vybraných z více než trojnásobného množství přihlášek. Při výběru hraje nejdůležitější roli atraktivita stroje a pestrost značek.
V alpských průsmycích usedají za volanty veteránů nejen majitelé historických vozidel, ale také osobnosti sportovního a veřejného života. Vozidla jim zapůjčují jednak soukromí sběratelé, jednak tovární muzea firem Mercedes-Benz a Porsche.
V Gröbmingu tak lze každoročně potkat třeba legendárního Sira Stirlinga Mosse, finského soutěžáka Rauno Aaltonena či dvojnásobného mistra světa Waltra Röhrla. Kromě nich se letos objeví na startu dále John Sustees, jediný automobilový i motocyklový světový šampión, který pojede s Mercedes Benz 300 SLR. Otec a syn Wurzové zase usednou do Mercedesu 190 SL-R. Konstruktér vozů formule jedna Adrian Newey pojede s Jaguarem SS 100.
V minulých letech se zde objevili mj. také David Coulthard, Derek Bell, Erik Carlsson, Hannu Mikkola nebo lyžařské hvězdy Leonhard Stock, Marc Girardelli, Hermann Maier atd. Na potkání všichni rozdávají autogramy a moc se těší na okamžik, kdy vyjedou na startovní rampu a začnou ukrajovat první kilometry náročné soutěže. Nejdříve musí zdolat po úzké horské silničce dvoutisícový Stoderzinken, aby vzápětí absolvovali noční prolog do Schladmingu. To jen na zahřátí, protože následující den je čeká přes 500 km dlouhá etapa přes několik vysokohorských průsmyků. Často v dešti a mlze. Třetí den je na programu Grand Prix Gröbmingu v ulicích města.
Nejstarší automobily, které se letos postaví na start, budou tři vozy z roku 1924 – Bentley 3 l, Rally Cycle Car a Vauxhall 30/98. Předválečnou éru zastupují čtyři desítky atraktivních vozidel jako jsou např. Lagonda, Bentley, Bugatti, Lea Francis, Mercedes Benz SS, OM 665 či naše Škoda 420 Monte Carlo Jiřího Langra.
Mezi stovkou poválečných strojů do roku výroby 1972 najdeme nejrůznější typy Mercedesů včetně legendárního 300 SL, nebudou chybět ani vozy Jaguar, Maserati, Aston Martin, Porsche a pochopitelně i Ferrari včetně modelů Dino 246, Daytona, 365 GTS, 330 GTC, 250 atd.
Kdo Ennstal Classic zažil na vlastní kůže, byť jako divák, může s klidem prohlásit, že je to jedinečný veteránský podnik v nádherné, přímo panenské přírodě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas