Pouze Hyundai a Citroën nevyslaly na Safari své týmy, naopak Ford, Peugeot, Subaru a poprvé také Škoda jsou zastoupeny třemi automobily. Největší pozornost poutá na sebe Skot Colin McRae, který s Fordem Focus WRC zvítězil v posledních třech soutěžích, které se jely na šotolině a rázem tak bodově dostihl vedoucího muže průběžné klasifikace Tommi Mäkinena. Vzhledem k tomu, že McRae vyhrál Safari už v roce 97 a 99 patří k největším favoritům jedné z nejtěžších rallye. Za Ford startují ještě Carlos Sainz, jenž má šanci dostihnout vedoucí dvojici a Francoise Delecour.
K McRaeovým největším soupeřům patří Richard Burns, jenž má na svém kontě také už dva africké úspěchy. Po jeho boku se v týmu Subaru opět představí Nor Solberg a Japonec Arai. Tři vozy vyslal do Afriky také Peugeot (Grönholm, Auriol, Rovanperä), jenž letos vyhrál zatím pouze ve Švédsku a ve Španělsku a velice rád by uspěl i na africkém kamení. Obvyklou sestavu – Mäkinen a Loix – hlásí i Mitsubishi.
Letošní Safari rallye, která se poprvé jede v jiném termínu než o velikonocích, měří 2958 km, z čehož 1129 km tvoří třináct speciálních testů, z nichž nejdelší měří 123 km.
Podruhé startují v Keni také vozy Škoda Octavia WRC, které vloni prokázaly vysokou dávku odolnosti a spolehlivosti a dojely si pro tři body.
Oproti loňsku bude tým ve výhodě, neboť využije loňských zkušeností a k nim přidá ty, které nashromáždili Schwarz a Thiry při testovacích jízdách. Vozy pro Safari se také výrazně liší od „evropských“ provedení. „Je to dáno výjimečnými přírodními a klimatickými podmínkami. Auto je lépe vyztužené, zejména v nejkritičtějších oblastech, jako je uchycení náprav a tlumičů. Nastane-li mokrá varianta počasí, sání vzduchu je vyvedeno na střeše, aby motor při průjezdů brodů nenasál vodu. K dodatečnému utěsnění kabiny a karosérie proti prachu a vodě se používá speciální pěnová izolace. Světlá výška vozu je zvýšena na maximálně povolených 200 mm. K lepší viditelnosti aut na trati, zejména v rozbahněném terénu, slouží bodové reflektory na zpětných zrcátkách“, říká Pavel Janeba, jenž také poodkryl týmovou strategii: „Máme více zkušeností a proto volíme útočnější taktiku než loni. Ta se týká Schwarze, který má za úkol jet až na hranici technických možností vozu. Thiry pojede defenzívněji s tím, že hlavním úkolem bude dojet do cíle. Stejně jako všechny špičkové týmy máme i my pronajaté vrtulníky. Ty v průběhu rychlostních zkoušek neustále létají nad vozem a varují posádku vysílačkami před všemi nebezpečnými nástrahami na trati, běžně i na 100 až 200 metrů“. Nečekané nástrahy na rychlostních sekcích, které se jezdí za běžného provozu, jsou totiž další z „výsad“ Safari.
S třetí Octavií WRC, modifikovaným modelem z roku 2000, s nímž loni startoval Climent a který oba jezdci prověřili při letošních testech v Keni, pojede Roman Kresta.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií