S jedničkou vyjede na trať úřadující světový šampion Marcus Grönholm (Peugeot 206 WRC) a za ním dalších šestnáct vozů kategorie WRC včetně Francoise Delecoura (Ford Focus WRC), Armina Schwarze (Škoda Octavia WRC) a Philippa Bugalského (Citroën Xsara WRC).
Z dalších předních jezdců se v Trieru objeví mj. mistr světa skupiny N Rakušan Manfred Stohl (Toyota Corolla WRC) a také jeho krajané Achim Mörtl (Subaru Impreza WRC) a Raimund Baumschlager (Ford Focus WRC). Se špičkovými Toyotami dále pojedou vedoucí muž průběžné klasifikace evropského šampionátu Armin Kremer, Němka Isolde Holderiedová, Belgičan Rocco Theunissen a Švéd Daniel Carlsson. Němec Mathias Kahle, který se Seatem Cordoba WRC vede německý šampionát, se bude rovněž snažit proniknout mezi elitu. S vozy WRC budou dále startovat Brit Neil Wearden (Peugeot 206 WRC), Holanďan Mark Brejer (Subaru Impreza WRC) a Uwe Fortkert, který jede s extovární Škodou Octavia WRC.
Silné je tentokrát i obsazení kategorie Super 1600 včetně vedoucího muže Světového poháru Sebastiana Loeba (Citroën Saxo) a Martina Rowe (Ford Puma). Celkem startovní listina obsahuje 87 přihlášených posádek, mezi nimiž bohužel chybějí zástupci týmů Subaru, Mitsubishi a Hyundai, kteří o účasti v Německu původně vážně uvažovali.
Pro Grönholma a jeho kolegy ze světového šampionátu je připraveno ve dnech 6. až 8.července ve třech etapách 1179 km s 18 rychlostními zkouškami (353 km) situovanými do oblasti Trieru, vojenského cvičiště Baumholder a St.Wendelu. Trénink je povolen pouze od 2. do 4. července za velmi přísných podmínek, přičemž maximálně povolená rychlost (60 až 70 km/h) bude kontrolována mj. tzv. černou skříňkou.
„Deutschland rallye bude pro mě tak i tak velice zajímavou zkušeností, případně dobrým tréninkem pro příští rok“, přiznává úřadující mistr světa a Schwarz jeho slova doplňuje:“Je dobré, že má Německo konečně velkou rallye a já budu přitom. V minulosti, naposledy v roce 1996, jsem startoval jak na Deutschland, tak Hunsrück rallye, které jsou teď propojeny“.
Diváci se mohou těšit také na dvojnásobného mistra světa Waltera Röhrla, který se rallye zúčastní jako předjezdec s Porsche 911 GT3 připraveným speciálně pro rallye. Na jeho vývoji se podílel mj. zkušený technik Roland Kussmaul, jenž se kdysi podílel na úpravě vozů Porsche pro Safari nebo Dakar. „Výkon 360 k a pohon zadní nápravy společně se skvělým podvozkem budou dostatečně silným argumentem proti vozům WRC“, komentuje svůj comeback Walter Röhrl.
O vstup do světového šampionátu usilují vedle Německa také Libanon, USA a Japonsko. Kdo to bude, rozhodne odborná komise včele s Davidem Richardsem, který v roli „Ecclestona rallye“ dává právě Deutschland rallye největší naděje.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií