Do Rallye Akropolis vstoupil skvěle Nor Petter Solberg (Subaru), jenž v první zkoušce dojel druhý za Grönholmem, následující vyhrál a usadil se tak na čele a až do čtvrté zkoušky vedli společně se svým týmovým kolegou Märtinem. To už byli mimo hru nejen Auriol (spojka), Grönholm (prorazil olejovou vanu), ale také Roman Kresta, jenž v třetí zkoušce urazil kolo (byl 28.). Pátou zkoušku pořadatelé zrušili kvůli neukázněným divákům.
Řada jezdců náročné šotolinové soutěže miluje a dokáže na nich vytěžit maximu. Naproti tomu však velice neradi vyjíždějí na trať jako první, neboť „čištěním“ tratě od kamenů ztrácejí drahocenné sekundy. A to byl případ Mäkinena jenž byl po první etapě až devátý. Proto se vedení týmu Subaru rozhodlo v závěrečných dvou zkouškách prvního dne oba vedoucí jezdce „přibrzdit“, což oficiálně vysvětlili Solbergovými potížemi s převodovkou a Märtinovým poškozeným závěsem kola.
Do čela se tak dostaly Fordy řízené McRaem, jenž obě zkoušky posledního dne vyhrál, a Sainzem (+21.1 s), zatímco Subaru se spokojilo s následujícími příčkami v pořadí Burns (+33 s), Märtin (+43.6 s) a Solberg (+ 58.1 s). Tím si chtěli zajistit lepší průjezdnost kamenitých cest než Fordy. Schwarz si po první etapě s dvěma defekty držel 10.příčku, Thiry byl dvanáctý. V poslední erzetě vzdal pro poruchu motoru továrního Citroënu Xsara ještě Radström.
Druhá etapa proběhla celkem v poklidu, také rychlostní zkoušky byly o něco méně rozbité a oba Fordy si udržovaly vedoucí postavení a odolávaly útokům Subaru. Mužem druhého dne byl Delecour, jenž tři zkoušky vyhrál a z dvanácté pozice postoupil na sedmou. K tomu přispělo i zlepšení stavu jeho poraněného ramene, kvůli kterému musel v úvodu vypomáhat s řazením také spolujezdec. Z předních jezdců vypadl pro technickou závadu pouze Märtin a o několik míst klesl také Panizzi (po první etapě 6.), jenž zajížděl velice dobré časy. „Nevím proč se auto chová dnes úplně jinak než včera“. V závěru dne měl ještě potíže s přívodem paliva.
Do závěrečného dne nastupoval McRae s náskokem 9,8 sekundy. Solberg, který o kámen poškodil řízení, ztrácel už minutu, Schwarz (+ 3.42,4) postoupil na 9. příčku a Thiry byl třináctý.V první zkoušce poškodil Panizi zavěšení kola, jel sice dál, ale v servisní zóně nestihli mechanici závadu včas opravit a třetí Peugeot byl ze hry venku. Burns ve snaze zaútočit na vedoucí Fordy, chyboval, vyjel mimo trať, ztratil dvě minuty vyprošťováním vozu a klesl na 7. pozici. V předposlední zkoušce nakonec vzdal pro defekt spojovacího hřídele. V cíli už pomalu všichni s napětím očekávali jak dopadne souboj obou Fordů, neboť do poslední zkoušky startoval McRae s náskokem 5,9 sekundy před Sainzem. Rozhodne opět týmová režie ve prospěch Skota. Nestalo se tak, v posledním úseku totiž ztichl motor Sainzova Fordu a skvěle jedoucí Solberg získal stříbrný věnec, který si za svůj výkon zasloužil. Čest Peugeota zachránil třetí příčkou Rovenperä. Vzhledem k tomu, že však do mistrovství světa značek nebodoval stejně jako Jean-Joseph a Delecour, odváží si škodovka celkem čtyři světové body z jedné nejtvrdších světových rallye. Octavie tak opět potvrdily svoji robustnost, odolnost a spolehlivost a Pavel Janeba už tak optimisticky vzhlíží k příští Safari rallye.
Výsledky:
1. McRae – Grist | Ford Focus WRC | 4.19.01,9 |
2. Solberg – Mills | Subaru Impreza WRC | + 0.49,0 |
3. Rovenperä – Pietiläinen | Peugeot 206 WRC | + 1.35,7 |
4. Mäkinen – Mannisenmäki | Mitsubishi Lancer | + 2.15,3 |
5. Delecour – Grataloup | Ford Focus WRC | + 2.35,4 |
6. Bugalski – Chiaroni | Citroën Xsara WRC | + 4.00,2 |
7. Schwarz – Hiemer | Škoda Octavia WRC | + 5.56,7 |
8. Jean-Josep – Boyere | Peugeot 206 WRC | + 7.27,1 |
9. Loix – Smeets | Mitsubishi Lancer | + 8.00,9 |
10. Thiry – Prevot | Škoda Octavia WRC | + 8.35,7 |
Průběžné pořadí – jezdci: | Průběžné pořadí – značky: | ||
1. Mäkinen Tommi | 30 | 1. Ford | 60 |
2. McRae Colin | 30 | 2. Mitsubishi | 53 |
3. Sainz Carlos | 26 | 3. Subaru | 28 |
4. Burns Richard | 15 | 4. Peugeot | 20 |
5. Rovanperä Harri | 14 | 5. Škoda | 11 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.