V Sosnové kraloval Schanche

Nor Martin Schanche má na své kontě už pěknou řádku vítězství, nyní sbírku rozšířil o prvenství ze Sosnové a dokázal, že jeho Opel Astra 4×4 je schopná opět bojovat o nejvyšší příčky.

V Sosnové kraloval Schanche

Ve třech divizích se sjelo do Sosnové, ke čtvrtému podniku evropského šampionátu přes padesát jezdců. Oproti minulým letem to není sice hodně, ale na druhou stranu z předních jezdců chyběli pouze Jöranli a Antonsson z první divize. Už měřený trénink naznačil, že pokud Schanchemu vydrží jeho Opel Astra, tak si to o vítězství rozdá se svým věčným rivalem Hansenem s Citroënem Xsara, který zajel také o pouhou jednu setinu rychlejší čas, odpovídající průměrné rychlosti 100,4 km/h. Pavel Koutný potěšil 4. časem. Jenže už první kvalifikační série, kterou vyhrál Hansen před Eklundem a Kuypersem, přinesla smůlu právě Schanchemu a Koutnému, jenž cílovou vlajku neviděli. Naštěstí druhá série se jela až v neděli a tak měli dost času na opravu svých vozů. Oprava však přinesla své ovoce. Schanche vyhrál obě další rozjížďky, nejdříve před Hansenem a Walfridssonem, podruhé před Hunsbedtem a Koutným, který si tak zajistil účast v B-finále. V něm si to o postup do A-finále rozdal s dalšími rallycrossovými hvězdami – Jernbergem, Hunsbedtem, Walfridssonem a Oplandem. Zatímco Opland po kolizi skončil hned v první zatáčce a Koutný jej následoval po několika kolech, mezi šestici nejlepších se nakonec probojoval Walfridsson s Fordem Focus WRC.

Do první řady A-finále se postavil vedle sebe Hansen a Schanche, kteří také bleskově vyrazili sledováni Eklundem a Paillerem. Hansen se však hned v první zatáčce dostal mimo trať (po závodě se snažil ještě vyprotestovat Eklunda), čehož využil Schanche a si získal nepatrný náskok. Za ním se na blátivé trati odehrával souboj o druhou příčku mezi Eklundem se Saabem 9-3 a Paillerem s Peugeotem 206, zatímco Walfridsson i Hansen už v tu dobu stáli mimo trať s poškozenými vozy.


V Sosnové kraloval Schanche

Vítěz úvodních tří podniků Hansen si přes neúspěch udržel vedoucí postavení průběžné klasifikace, neboť od letoška je evropský šampionát rozdělen na dvě poloviny po pěti závodech, z kterých se každému započítávají tři nejlepší výsledek. Takže Hansen už má prvenství v první polovině seriálu jisté. Schanche ztrácí 11 bodů stejně jako Eklund, jenž však opět vynechá závod na domácí trati a vyrazí na Pikes Peak. V těsném závěsu je Pailler, který však v Rakousku nestartoval neboť vdával dceru.

V druhé divizi si chtěli vylepšit svoje bodové postavení hlavně Pavel Novotný a Vlastimil Boháček, nakonec si však připsali body za 4. a 5. příčku, když špici závodu suverénně ovládl Magnus Hansen. Nikým neohrožován zvítězil před Lindefjellem a Larssonem, když vítěz z Rakouska Scheveneels přišel o lepší umístění po několika jezdeckých chybách. Smůlu měl i Vlassak, jenž odpadl pro technickou závadu už v druhém kole.


V divizi 2A vyhrál první dvě rozjížďky Jaroslav Marchal, který tak měl šanci zopakovat prvenství z Rakouska. Nakonec zůstalo jen u přání a Marchal zůstal s technickou závadou na trati a mohl jen sledovat jak Němec Seeliger vítězí před Nováčkem a Oleksiakem, za nímž dojel teprve čtrnáctiletý Pavel Novotný ml., jenž do finále postoupil z B-finále, které se štěstím vyhrál.

Průběžné pořadí:

Divize 1
1. Hansen Kenneth Citroën Xsara 60
2. Schanche Martin Opel Astra 49
3. Eklund Per Saab 9-3 49
4. Pailler Jean Luc Peugeot 206 44
5. Kuypers Jos Ford Focus 39
8. Koutný Pavel Ford Focus 18
Divize 2
1. Scheveneels Ronny VW Golf 57
2. Hansen Magnus Citroën Xsara 50
3. Vlassak Marc-Jan Opel Astra 40
4. Lindefjell Guttorm Peugeot 306 37
5. Novotný Pavel Citroën Xsara 37
6. Boháček Vlastimil Peugeot 306 33
Divize 2A
1. Nováček Pavel Suzuki Swift 54
2. Seeliger Sven Citroën AX 53
3. Marchal Jaroslav VW Polo 50
4. De Keersmaecher Peugeot 106 49
5. Oleksiak Tomasz Peugeot 106 39
6. Veverka Milan Peugeot 106 37
7. Peruth Milan VW Polo 29

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...