Nový model Mercedesu – kombi mně na první pohled zaujal svým elegantním a dynamickým designem. Dvojité přední světlomety se společným krytem, nízkou maskou chladiče a prudčeji stoupající kapotou motoru spolu s výrazně šikmo položeným čelním sklem jsou společným výrazným dynamickým prvkem jak sedanu a kupé, tak i kombika. Na přední část kombika harmonicky navazuje boční i zadní ztvárnění karoserie tak, že v nás vzniká nutně pocit, jako by kombik byl více méně samostatně vytvořeným modelem. To podtrhují zejména opticky působící na sebe navazující boční okna, které vytvářejí jakýsi průhledný pás zdůrazňující svou plynulou jakoby nepřerušovanou linií dynamický charakter tohoto nového kombiku. K tomu přispívá i jeho elegantně mírně vyklenutá silueta střechy a dynamicky vytvarovaná záď vozu.
Po usednutí za volant do vhodně anatomicky tvarovaného sedadla jsem při jízdě ocenil vybavení vozu pro řidiče zpříjemňující jízdu a ovládání vozu a s tím úzce související bezpečnost jízdy. Přitom většina prvků vybavení patří do sériového vybavení vozu jako ku příkladu multifunkční volant, palubní počítač, automatická klimatizace odděleně pro řidiče a spolujezdce, dvoustupňové airbagy pro řidiče a spolujezdce včetně bočních předních airbagů a okenních/hlavových airbagů jak pro přední tak pro zadní cestující, elektrické nastavování výšky předních sedadel a jejich opěradel. Samozřejmostí je brzdový systém ABS, elektrický systém stability jízdy (ESP) a urychlovač brzdného účinku (BAS), nastavitelný volant, účinný posilovač brzd a řízení, stěrač a ostřikovač zadního skla včetně elektrického vyhřívání zadního okna, vyhřívané trysky ostřikovačů a 12 V zásuvky v zavazadlovém prostoru. Uvedená sériová výbava je obsahem stupně výbavy Elegance testovaného Mercedesu. Základní nižší stupeň výbavy Classic neobsahuje některé výše uvedené prvky.
Pětiválcový dieslový motor C270 CDI s přímým vstřikem paliva s maximálním výkonem 125 kW (170 k) při 4 200 ot/min dosahuje mimořádně vysoký točivý moment 400 Nm již při 2 000 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 224 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,3 sekund. Výkon uvedeného motoru spolu s konstrukcí podvozku mě umožňoval během testu sportovní jízdu. Vůz držel přesně stopu i při rychlém projíždění zatáček s pocitem bezpečí a jistoty, k čemuž významně přispívají bezpečnostní systémy, zejména stabilizační (ESP) a brzdový asistent (BAS). Testovaný vůz byl vybaven automatickou pětirychlostní převodovkou umožňující i řazení jednotlivých rychlostních stupňů podle pokynu řidiče lehkým dotykem na řadící páku vlevo (-) anebo vpravo (+). Uvítal jsem signalizaci zařazených rychlostí na palubní desce. Řazení rychlostí, ať automatické anebo jednotlivých rychlostních stupňů řidičem, probíhá bez prodlení a plynule. Tempomat je rozšířen o funkci speedtronic (možnost stanovit omezení maximální rychlosti podle pokynu řidiče – ku příkladu v městě). Při jízdě do Brna jsem si ověřil přesnost tempomatu: dodržoval přesně mnou zvolenou rychlost bez ohledu na jízdu po rovině, stoupání nebo klesání. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km/h měl motor cca 2 500 ot/min. Motor Mercedesu C270CDI je o něco hlučnější než motor benzinový, zejména v nižších otáčkách.
Během testu jsem docílil průměrnou kombinovanou spotřebu 7,1 litru na 100 km, což je o 0,1 litru méně než udává výrobce – musím ale uvést, že jsem jezdil ve voze většinou sám a bez zavazadel, avšak styl mé jízdy byl sportovní, což spotřebu zvyšuje.
Přes eleganci a dynamiku má nové kombi vysokou užitnou hodnotu: po sklopení zadních sedadel lze zvýšit zavazadlový prostor na 1 348 litrů. Mimoto je v interiéru vozu řada praktických odkládacích prostor.
Základní cena Mercedesu 270 CDI Kombi Classic je 1 363 000 Kč. Cena testovaného vozu v základní výbavě Elegance je 1 433 316 Kč, která byla zvýšená o příplatkovou výbavu: automatickou pětirychlostní převodovku s možností dotekového řazení řidičem (77 163 Kč), lak metalíza (32 550 Kč), parkovací systém (29 452 Kč), navigační systém s radiem a CD přehrávačem (112 050 Kč) a telefon Nokia integrovaný v palubní desce (35 158 Kč). Seznam možných prvků dodávaných za příplatek je opravdu rozsáhlý – obsahuje přes 70 položek – rozšíření vybavení podle individuálních požadavků zákazníka je tedy v plném rozsahu možné.
Ceny Mercedesu ve vyšší výbavě Elegance anebo Avantgarde jsou stejné – 1 433 316 Kč. Výbavy se však liší jednotlivými prvky výbavy.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií