Ve Francii je Xsara s tímto dieselovým motorem v prodeji od počátku května 2001 ve spojení s manuální anebo inteligentní automatickou převodovkou Auto-active.
Motor HDi se zdvihovým objemem 1 997 cm3 dosahuje maximálního výkonu 80 kW (110 k) při 4 000 ot./min a dává maximální točivý moment 250 Nm již při 1 750 ot./min. Od 1 250 do 3 800 ot./min dosahuje motor přes 200 Nm. Vysoký točivý moment při nižších otáčkách je základní charakteristikou tohoto motoru. Uvedené hodnoty garantují vysokou výkonnost motoru za všech okolností, zvýšení bezpečnosti a klidnou jízdu. Výrobce udává průměrnou kombinovanou spotřebu u modelu Coupé 5,2 litru na 100 km, u modelu Break 5,3 litru. S automatickou převodovkou Auto-active o 0,6 litru vyšší než s mechanickou převodovkou. Mimo město tak lze pohodlně ujet přes 1 000 km na jednu nádrž.
Xsara HDi 110 k má i významná zlepšení v oblasti hlučnosti. Hluk vydávaný motorem byl snížen zejména zvýšením teploty ve spalovací komoře pomocí systému „pilotního“ vstřikování (před-vstřikování), čímž byla snížena významně hlučnost a zvýšeno pohodlí a pohoda cestujících. Motor je vybaven turbokompresorem, který zajišťuje proměnlivý tlak přeplňování od 0,95 do 1,3 barů. Například na dálnici, při stabilizované rychlosti, tlak turbokompresoru poklesne, čímž je dosaženo úspory ve spotřebě. Kvalita spalování a nízká spotřeba umožnily významné omezení emisí. Produkce CO2, který významně přispívá ke vzniku skleníkového efektu, dosahuje hodnotu, které podle svých dohod chtějí evropští konstruktéři dosáhnout v roce 2008.
Skvělých vlastností motor dosáhl využitím technologie Common Rail. Plně elektronicky řízené přímé čtyřbodové vstřikování pod velmi vysokým tlakem (až 1 350 barů) umožňuje optimální řízení dávkování směsi palivo-vzduch za všech provozních podmínek. Extrémně jemným rozprášením paliva v komoře dochází ke kompletnímu a homogennímu spalování. Navíc optimalizace architektury motoru, odlehčení zejména pohyblivých komponentů spolu se snížením tření silně přispělo ke snížení spotřeby, emisí a hlučnosti.
Při venkovních teplotách nad bodem mrazu se motor startuje bez nažhavení právě díky vysokotlakému vstřikování.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií