Sportovně orientovaní řidiči právě nejvíce oceňují vysoce výkonné verze Cupra, které svým majitelům dokáží zprostředkovat jedinečné řidičské zážitky. Rodinu sportovních modelů Cupra automobilky Seat nyní obohacuje Leon Cupra 4.
Pod kapotou se ukrývá čtyřiadvacetiventilový vidlicový šestiválec, který ze svého objemu 2,8 l dává výkon 150 kW/204 k. Nejvyšší točivý moment 270 N.m je k dispozici při 3200 min-1. Vysoký výkon motoru se přenáší na všechna kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky. Z klidu na 100 km/h zrychlí za pouhých 7,3 s a nejvyšší rychlost 235 km/h z něj dělá nejrychlejší sériový vůz značky Seat, jaký kdy španělská automobilka vyráběla.
Šestiválcový motor vyniká skvělým průběhem točivého momentu už od nízkých otáček: se zařazeným pátým rychlostním stupněm zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za 11,5 s. I přes výjimečné výkonové parametry je překvapivě hospodárný. V kombinovaném provozu si řekne o 11 litru benzinu na sto kilometrů a při jízdách mimo město klesne spotřeba na 8,2 litru.
Přísun vzduchu k motoru a brzdám zajišťuje celkem šest průduchů v mohutném spoileru a v čelní masce s originální strukturou v podobě medové plástve. Leon Cupra 4 vyjíždí na výhradně pro tento model připravených pětipaprskových discích rozměru 7J x 17“, s nízkoprofilovými pneumatikami 225/45. Zadní větší spoiler zvyšuje aerodynamický přítlak zadních kol přibližně o 25 procent, což se projeví v lepších jízdních vlastnostech při vysokých rychlostech.
Sportovnímu charakteru vozu je podřízen rovněž interiér s výrazně anatomicky tvarovanými sedadly Recaro čalouněnými černou kůží a textilním materiálem Cupra. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:1 a v zádi nechybí ani sklopná loketní opěrka. Výjimečné postavení naznačuje i kožený volant nebo kruhové přístroje v palubní desce s bílými ciferníky a titanovými obroučkami.
O přenos a rozdělování výkonu na všechna čtyři kola se stará elektronicky řízená mezinápravová spojka Haldex, která dokáže samočinně měnit poměr výkonů přenášených předními a zadními koly podle okamžitých trakčních podmínek. Za normálních podmínek je většina výkonu přenášena předními koly. V případě potřeby mohou zadní kola přenášet až 40 procent celkového výkonu motoru.
Vůz je vybaven kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením), do hydraulického okruhu brzd je standardně zařazen systém ABS a elektrohydraulický dělič brzdných sil. Ve výbavě nechybí ani sofistikovaný elektronický stabilizační systém ESP, který lze stisknutím tlačítka vedle páky ruční brzdy vyřadit z činnosti.
I když Seat Leon Cupra 4 profiluje jako výrazně sportovní model, jeho standardní výbava zahrnuje řadu komfortních prvků, včetně automatické klimatizační jednotky, čelních a bočních airbagů, systémů ABS a ESP, elektrického ovládání všech oken atd.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií