Existují výrobci automobilů, s nimiž karosárna Pininfarina dosud ještě nespolupracovala a právě mezi ně patří i Citroën. Fúzování automobilových značek v posledních letech situaci radikálně změnilo a pro nezávislou firmu, jako je Pininfarina, se tak otevírají nové možnosti spolupráce. Vzhledem k tomu, že je úzce spjata s Peugeotem, tak není divu, že nyní rozbíhá také spolupráci s Citroënem, který už léta produkuje technicky a designersky „bájná“ vozidla.
Citroën nepatří mezi výrobce sportovních vozů, jeho image spočívá především v technologii pokrokových řešení. Pininfarina měl však za úkol vytvořit takovou studii, aby co nejvíce zachovala typické stylistické prvky Citroënů, respektive je ještě víc zdůraznit a přenést do budoucnosti. To znamenalo začlenit do vzhledu vozu typické prvky legendárních modelů DS nebo SM. Mezi nejvýraznější patří skloněné čelní sklo, hladká kapota, nízký profil karosérie, dlouhý rozvor 2650 mm a linie blatníků spojené s výrazným prolisem. Právě rozvor a mohutné čelní sklo dodávají Osée nezvyklé proporce. Trojúhelníkové skupinové svítilny sledují tvar znaku a podtrhují tak vodorovné linie vozu. Ze široké a krátké hladké kapoty se zvedá čelní sklo, které jako jeden celek sahá až ke střeše. Transparentní část končí štěrbinami sloužící k chlazení motoru. Nezvykle krátké převisy a kola v rozích karosérie zprostředkovávají dojem kompaktnosti a stability.
Přídi dominuje znak automobilky, který přechází v úzké štěrbiny po celé šíři kompozitové karosérie. Vzadu, v horní části karosérie upoutají pozornost výdechy pro odvod horkého vzduchu z motorového prostoru.
Pro uložení pohonné jednotky zvolili konstruktéři řešení typické pro sportovní automobily, tzn. podélné umístění motoru před zadní nápravou. V tomto případě jde o třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 140 kW (194 k) a točivém momentu 267 N.m. Prostřednictvím pětistupňové samočinné převodovky s možností sekvenčního řazení (tlačítka jsou umístěna na věnci volantu) jsou poháněna zadní kola. Pouhých 100 mm nad povrchem vozovky umístěný podvozek disponuje samozřejmě aktivním plynokapalinovým pérováním Hydroactive třetí generace.
Z důvodu optimálního využití vnitřního prostoru, a zdůraznění síly, byl interiér koncipován jako třímístný, přičemž řidič sedí vpředu uprostřed a dva cestující po jeho stranách. Také toto řešení do trojúhelníku připomíná znak Citroënu. Pro jednodušší nastupování se celá horní část kabiny včetně čelního skla vyklápí vzhůru.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií