Dvaačtyřicet měsíců trval vývoj projektu zahrnující modely Laguna II, Vel Satis a vozidlo, které nahradí Espace. Tyto tři řady jsou vyvíjeny na společné platformě, což Renaultu umožní optimalizovat dobu vývoje každého modelu. Úspory nespočívají ani tak v počtu dílů společných pro jednotlivé vozy, ale spíš ve společném využití investic do výrobních zařízení, které umožní produkci všech tří různých modelových řad.
Velkoryse řešený Renault Vel Satis navazuje na projekty Initiale (95) a Vel Satis (98), které byly veřejností velice příznivě přijaté, i když vybočují z obecného pojetí luxusních automobilů.
K velice častým neduhům tradičních sedanů patří obtížný přístup do vozu a stísněný vnitřní prostor. S tímto problémem se Vel Satis vyrovnává novou architekturou a neobvyklými proporcemi. Ve srovnání s průměrem třídy zaujme svoji výškou, která je zhruba o 13 cm větší než je obvyklé, a rozvorem o délce 284 cm. Lepší výhled a snazší nastupování mají na svědomí výše posazená sedadla.
Vel Satis, aby odpovídal požadavkům třídy S, volí takové pohonné jednotky, které nabídnou řidiči maximální pohodlí s přihlédnutím ke specifické stavbě. Na vybranou je buď zážehový šestiválec 3.5 l (výkon 170 kW/235 k při 6000 ot.min, toč.moment 330 N.m při 3600 ot./min) nebo vznětový přeplňovaný šestiválec 3.0 l (výkon 130 kW/180 k při 4400 ot.min, toč.moment 350 N.m při 1800 ot.min). Turbodiesel je vybaven dmychadlem s variabilní geometrií a vstřikováním common-rail. Blok i hlava motoru vyrobené z hliníku zaručují kompaktní rozměry a přispívají ke snížení spotřeby i hmotnosti. Přenos síly zajišťuje pětistupňová samočinná převodovka Proactive s impulsním ovládáním.
Vpředu je náprava McPherson, vzadu nová víceramenná trojúhelníková náprava, patent Renault. Díky pouhým třem bodům spojení mezi kolem a karosérií a přítomnosti pomocného rámu a řady tlumících prvků došlo ke snížení hluku a zvýšení pohodlí. Specifická kinematika teď umožňuje přesnější vedení vozu a mimořádnou stabilitu.
Speciální karta nahrazuje klasický klíč zapalování. Stačí kartu vložit do snímače, stisknout tlačítko START/STOP a vůz se rozjede, aniž by bylo třeba odjistit ruční brzdu. Tu totiž nahradila automatická ruční brzda. Regulátor rychlosti s kontrolou vzdálenosti radarem přizpůsobuje rychlost Vel Satisu podle vpředu jedoucího vozidla. Ve výbavě dále nechybí automatické zapínání světel, snímač deště, parkovací senzor, dynamická kontrola řízení (ESP), osm airbagů, systém sledování tlaku v pneu atd.
Zcela nová pohodlná sedadla se skládají ze tří částí (sedák, opěradlo, horní opěradlo) a nabízejí zvýšené pohodlí díky pěti polohám nastavením, z nichž čtyři lze vložit do paměti.
V letech 2002 až 2008 by chtěl Renault prodat na tři sta tisíc avantgardních modelů Vel Satis, které jsou výrazným symbolem modernosti a technického know-how.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas