Pětimístná Suzuki Liana se může pochlubit jak stálým pohonem všech kol, tak bohatou základní výbavou zahrnující mj. ABS, čelní a boční airbagy, klimatizaci a vyhřívaná sedadla. Pětimístný vůz vysoký půl druhého metru bude pohánět jeden ze dvou inovovaných zážehových čtyřválců – 1.3/66 kW (90 k) a 1.6/76 kW (103 k).
Pozadu nechtěli zůstat ani další Japonci, a proto Toyota uchvátila modelem Avensis Verso (o němž jsme psali 5.3.), Honda vystavila třídveřový Civic a jeho sportovní provedení Type-R, Mitsubishi pak sportovně laděný Lancer Evo VII.
Čest Němců zachraňoval hned několika premiérami Opel (Astra V8, Zafira OPC, Astra Cabrio, Zafira CNG), zatímco ostatní si největší hity nechávají zřejmě až na podzimní Frankfurt. A tak Mercedes přišel jen s prodlouženou verzí „A“, Volkswagen vybavil Passat výkonným osmiválcem a Porsche potěšilo „sporťákem“ 911 GT2.
Naproti tomu se tentokrát „vyšvihli“ italští výrobci, kteří kromě Ferrari přišli se světovými novinkami. Alfa Romeo rozšířila nabídku „Auta roku“ o pětidveřovou verzi, Lancia zavádí do výrobního programu model Thesis a Fiat inovoval řadu Bravo/Brava. S novou generací Bravo/Brava nazvanou nyní Fiat Stilo věří italský výrobce na lepší časy a hlavně větší konkurenceschopnost v nižší střední třídě. Pro tří- i pětidveřovou verzi jsou přichystány čtyři zážehové čtyřválce od 80 k do 170 k a dva vznětové se vstřikováním common-rail o výkonu 80 k a 110 k. Ve standardní výbavě nechybí čelní, ale ani přední a zadní boční airbagy či brzdový asistent. Podle stupně výbavy může mít řidič k dispozici také VDC, klimatizaci či Cruise Control, který udržuje konstantní odstup od vpředu jedoucích vozidel. K dispozici je rovněž hlasem řízený telematický systém s CD, DVD a internetem.
Z podvozkové skupiny Fordu Mondeo vychází Jaguar X-Type, světová premiéra nové modelové řady. Je zároveň prvním Jaguarem používající pohon všech čtyř kol. Vpředu připomíná nejmenší kočka model XJ, tvary v horní části a zádi zase S-Type. Britský výrobce předpokládá roční produkci 100 tisíc vozů, k čemuž by mu měly pomoci i vidlicové šestiválce 2.5 a 3.0.
„Anglický pacient“ Rover/MG se v posledních osmi měsících nejen zotavil, ale také náramně posílil svoji pozici. Ve světové premiéře představil tři sportovní sedany MG Z vycházející ze známé řady Rover. Všechny se vyznačují silnými šestiválci, jejich výkon začíná na 118 kW (160 k) a končí na 143 kW (195 k). Rover zatím nechtěl zaujmout žádné konkrétní stanovisko pokud jde o dodávky motorů Ford. Dokonce se mluví také o osmiválci 4.6 a 5.4 litru. Druhým překvapením bylo kombi Rover 75, jehož zavazadlový prostor má objem 400 litrů.
Mnichovská automobilka představila pátou modelovou variantu „trojkové“ řady – BMW Compact. Dlouho očekávaný kompakt tak přichází na řadu po sedanu, kupé, touringu a kabrioletu. Jeho karosérie je při stejném rozvoru o 28 cm kratší, což s markantní čelní a zadní partií propůjčuje vozu vlastní charakter. Zadní kola bude zpočátku pohánět jeden ze dvou zážehových motorů – čtyřválec 316 ti (1.8/105 k) nebo šestiválec 325 ti (2.5/192 k).
V příštím roce odstartuje prodej nového vozu Renault Vel Satis, který míří do segmentu luxusních automobilů. „Do německých sedanů se nastupuje, u Vel Satise se vchází na palubu“, definuje nezvykle vysokou světlou výšku Renault. Především komfortem, bezpečností a jízdními vlastnostmi chtějí Francouzi nasadit nová měřítka ve vyšší třídě. O pohon předních kol se stará vidlicový šestiválec 3.5 (184 kW/250 k) známý z vozů Nissan, turbodiesel V6 se objeví později.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií