Ženeva 2001: Okouzlující studie

Ačkoliv pouze některé studie a prototypy, vystavené na právě probíhajícím Ženevském autosalonu, mají naději na sériovou výrobu, přesto se vždy těší velkému zájmu návštěvníků.

Možná, že letos bylo v Ženevě k vidění méně studií než v minulých letech, ale rozhodně patřily mezi nejzajímavější exponáty. Nás může těšit, že vůbec poprvé představila studii také mladoboleslavská škodovka.


Ženeva 2001: Okouzlující studie

„Nejžádanějším“ exponátem na stánku Škoda nebyla nakonec Fabia sedan, ale studie vyšší třídy – Škoda Montreux, někdy označovaná také jako Bohemia či Moldavia. Na definitivní název si však musíme počkat na zářijový autosalon ve Frankfurtu. Největší vůz Škoda vychází z koncernové platformy Passatu, ale na rozdíl od VW povyrostl o 10 cm jak do délky (4,8 m), tak v rozvoru (2,8 m). Pod kapotou by se měly objevit rovněž koncernové motory známé z VW Passat a to včetně šestiválce. Ročně se plánuje v Kvasinách vyrobit cca 30 tisíc těchto reprezentativních limuzín.

Ženeva 2001: Okouzlující studie

Zatímco Škoda Montreux se objeví v prodeji koncem roku, tak v případě Pininfariny OSée zůstane jen u studie, i když je snad nejatraktivnější, která byla v Ženevě k vidění. Vývojové vozidlo italské karosárny Pininfarina poprvé využívá mechaniku Citroënu včetně třílitrové podélně uprostřed uloženého šestiválce. Cílem bylo optimálně využít vnitřní prostor a proto je vozidlo navrženo jako třímístné, přičemž sedadlo řidiče je,

Ženeva 2001: Okouzlující studie

ve vztahu k  oběma sedadlům spolujezdců, posunuto o něco vpřed. Přístup ulehčuje odklápěcí horní díl kabiny.


Ženeva 2001: Okouzlující studie

Mazda MX Sport Tourer představuje koncept víceúčelového sportovního kombi budoucnosti. Je poháněn hybridním systémem tvořeného zážehovým dvoulitrem S-VT lehké konstrukce a elektromotorem. Při jízdě po normální silnici pohání všechna čtyři kola benzinový motor, ve městě přenáší sílu pouze na zadní kola elektromotor.

Ženeva 2001: Okouzlující studie

Studie luxusního off-roadu Cadillac Vizón charakterizují už na pohled takřka gigantické rozměry (délka 4,8 m, šíře 1,8 m a výška 1,6 m) a vidlicový osmiválec Northstar 4.2 o výkonu 220 kW (300 k) a točivém momentu 420 N.m. V interiéru čeká na posádku luxusní výbava nejvyšší kvality a není ani divu, když přístrojovou desku navrhl italský klenotník Bulgari.

Ženeva 2001: Okouzlující studie

V evropské premiéře představený Mitsubishi ASX s pohonem všech kol splňuje požadavky rozdílných zákazníků v různých zemích. Elegantně stylizovaný vůz je spojením prostorové flexibility sportovního kombi s dobrými terénními vlastnostmi. Navíc je víc než pouhou studií, neboť sériová produkce nemusí na sebe dlouho nechat čekat. Podle trhu bude nabízen s motory 2.4 GDI nebo 2.0 ECI.

Ženeva 2001: Okouzlující studie

Už v minulých letech představil Hyundai atraktivní otevřené vozy, ale tentokrát vypadá koncept Hyundai HCD VI hodně realisticky. Radost z jízdy zprostředkovává vidlicový šestiválec 2.7 o výkonu 159 kW (216 k) ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz