Možná, že letos bylo v Ženevě k vidění méně studií než v minulých letech, ale rozhodně patřily mezi nejzajímavější exponáty. Nás může těšit, že vůbec poprvé představila studii také mladoboleslavská škodovka.
„Nejžádanějším“ exponátem na stánku Škoda nebyla nakonec Fabia sedan, ale studie vyšší třídy – Škoda Montreux, někdy označovaná také jako Bohemia či Moldavia. Na definitivní název si však musíme počkat na zářijový autosalon ve Frankfurtu. Největší vůz Škoda vychází z koncernové platformy Passatu, ale na rozdíl od VW povyrostl o 10 cm jak do délky (4,8 m), tak v rozvoru (2,8 m). Pod kapotou by se měly objevit rovněž koncernové motory známé z VW Passat a to včetně šestiválce. Ročně se plánuje v Kvasinách vyrobit cca 30 tisíc těchto reprezentativních limuzín.
Zatímco Škoda Montreux se objeví v prodeji koncem roku, tak v případě Pininfariny OSée zůstane jen u studie, i když je snad nejatraktivnější, která byla v Ženevě k vidění. Vývojové vozidlo italské karosárny Pininfarina poprvé využívá mechaniku Citroënu včetně třílitrové podélně uprostřed uloženého šestiválce. Cílem bylo optimálně využít vnitřní prostor a proto je vozidlo navrženo jako třímístné, přičemž sedadlo řidiče je,
ve vztahu k oběma sedadlům spolujezdců, posunuto o něco vpřed. Přístup ulehčuje odklápěcí horní díl kabiny.
Mazda MX Sport Tourer představuje koncept víceúčelového sportovního kombi budoucnosti. Je poháněn hybridním systémem tvořeného zážehovým dvoulitrem S-VT lehké konstrukce a elektromotorem. Při jízdě po normální silnici pohání všechna čtyři kola benzinový motor, ve městě přenáší sílu pouze na zadní kola elektromotor.
Studie luxusního off-roadu Cadillac Vizón charakterizují už na pohled takřka gigantické rozměry (délka 4,8 m, šíře 1,8 m a výška 1,6 m) a vidlicový osmiválec Northstar 4.2 o výkonu 220 kW (300 k) a točivém momentu 420 N.m. V interiéru čeká na posádku luxusní výbava nejvyšší kvality a není ani divu, když přístrojovou desku navrhl italský klenotník Bulgari.
V evropské premiéře představený Mitsubishi ASX s pohonem všech kol splňuje požadavky rozdílných zákazníků v různých zemích. Elegantně stylizovaný vůz je spojením prostorové flexibility sportovního kombi s dobrými terénními vlastnostmi. Navíc je víc než pouhou studií, neboť sériová produkce nemusí na sebe dlouho nechat čekat. Podle trhu bude nabízen s motory 2.4 GDI nebo 2.0 ECI.
Už v minulých letech představil Hyundai atraktivní otevřené vozy, ale tentokrát vypadá koncept Hyundai HCD VI hodně realisticky. Radost z jízdy zprostředkovává vidlicový šestiválec 2.7 o výkonu 159 kW (216 k) ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií